یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان معتقد است که احداث فرهنگ‌سرا از خدمتي ماندگار محسوب می‌شود که مسوولان استان می‌توانند برای مردم انجام دهند.
حجت‌الاسلام حميدرضا حنان مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستانحجت‌الاسلام حمیدرضا حنان در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري منار، فرهنگ‌سرا را از جمله مراکز مهمی دانست که نقش ارزنده و موثری در شکوفایی استعدادهای هنری فرزندان این مرز و بوم ایفا می‌کند و اظهار کرد: در فرهنگ‌سراها آموزه‌های هنری و فرهنگی متناسب با ذوق و قریحه اشخاص آموزش داده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ به معنای عام آن‌را زیربنای توسعه هر جامعه بدانیم جایگاه این مراکز در فرآیند توسعه پایدار آن جامعه بیش‌تر روشن و آشکار می‌شود.
دکتر حنان تصریح کرد: در دهه‌های اخیر خوشبختانه در کشور ما به این مقوله مهم توجه جدی‌تری شده است به نحوی که در بیشتر شهرهای استان حتی روستاهایی که به تازگی تبدیل به شهر شده‌اند فرهنگ‌سراهایی راه‌اندازی شده است و علاقه‌مندان به رشته‌های فرهنگی و هنری در این مراکز به هنرآموزی مشغول شده‌اند.
وی افزود: ولی متاسفانه در لرستان که سرشار از ظرفیت‌های فرهنگی هنری است تاکنون هیچ اقدامی در جهت پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری مردم خصوصاً جوانان و نوجوانان صورت نگرفته است و شاهد این مدعی وجود جمعیت فراوان تحصیل‌کرده و فرهیخته‌ای است که حتی از یک فرهنگ‌سرا یا مجتمع فرهنگی و هنری نیز ‌بهره‌ای نبرده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: ما امروزه در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری نظیر موسیقی، آواز، خوش‌نویسی، هنرهای تجسمی، شعر و ... هنرمندانی داریم که آماده‌اند تا انواع کلاس‌های مورد نیاز استان را برگزار کنند.
با توجه به پتانسیل و سرمایه‌های خوبی که در لرستان وجود دارد یکی از بزرگترین خدماتی که مسوولین می‌توانند به این استان ارائه دهند احداث فرهنگ‌سراست.
 

دیدگاه‌ها  

#1 مصطفی 1393-08-20 08:12
واقعا جای تاسف دارد مرکز استان هنوز فرهنکسرا ندارد،چی باید گفت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا