یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم نکوداشت فرهیخته فرهنگی  "فضل‎الله سام‎نژاد" عصر روز پنج‎شنبه یکم آبان‌ماه از ساعت 16 تا 18 در دبستان 2 شيفته شهید نمازی و شهيد علی‎پناه (سعادت سابق) واقع در محله پشت‌بازار خرم‎آباد، با حضور دانش‌آموزان سابق وي، جمعی از مدیران فرهنگی، هنرمندان، اهالی نشر و قلم و خانواده ایشان برگزار گردید.
به گزارش یافته، در این مراسم شجاع دریکوند از شاگردان فضل‌الله سام‌نژاد و مشاور استاندار در امور اقوام‌، محمد مهرابي شهردار خرم‌آباد، حسين اسدی‌پور مدیرکل نوسازی مدارس، داريوش جودكي مدير كل سابق تعزيرات حكومتي لرستان،محمد حسین‌پور، رضا حاصلی، فرشاد سیفی از اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد‌، حسین سلاح‌ورزی رییس اتاق بازرگانی، شهناز حمزه‌لویی مدیر کل تامین اجتماعی استان، علی دولتشاهي مشاور رئيس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و از دانش‌آموزان سابق مدرسه، فرید بهرامی معاون ورزشی آموزش و پرورش، ديانوش چراغي معاون اداره كل ميراث فرهنگي لرستان، حسين مهرداد از اساتيد دانشگاه و جمعی از معلمان و مدیران فرهنگی جضور داشتند.
حواشی:
* برنامه رأس ساعت 16 با تلاوتی چند از آیات قرآن کریم توسط عباس کرمی قاری قرآن و پخش سرود ملی ایران آغاز شد.
* حمید نوروزی از هنرمندان خرم‌آبادی اجرای برنامه را به عهده داشت.
* خیر مقدم و ارائه گزارش کار گروه اجرایی مراسم توسط "مجتبی رومیانی" اولین بخش برنامه بود. رومیانی اظهار داشت كه برنامه‌ریزی این مراسم به شکل مردمی انجام شد و مسوولان در میانه راه به کمک اعضای برگزاری آمدند و با آن‌ها همراه شدند. وی اضافه کرد: ما آمادگی داریم که مشابه این مراسم را برای دیگر بزرگان شهر برگزار کنیم.
* شجاع دریکوند از شاگردان فضل‌الله سام‌نژاد، محمد مهرابي شهردار خرم‌آباد، حسين اسدی‌پور مدیرکل نوسازی مدارس، حسين مهرداد از اساتيد دانشگاه از سخنرانان این مراسم بودند.
* هوشنگ رئوف و ایرج طولابی از شاعران و قلم به دستان حاضر در جلسه بودند که در بخش‌هایی از برنامه، سروده‌هايي را تقدیم ایشان کردند.
* فرید بهرامی معاون ورزشی آموزش و پرورش استان لرستان در بخش دیگری از برنامه، پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان را به نمايندگي از وي به اطلاع حضار رسانید.
فضل‌الله سام‌نژاد نیز در بخش دیگری از برنامه سخنرانی کرد و ضمن تشکر از بانیان مراسم، به بیان خاطراتی از 5 دهه خدمتش در امور فرهنگي و آموزش و پرورش پرداخت.
* برخی از اهالی نشر و قلم، اصحاب رسانه و هنرمندان خرم‌آبادی از جمله هوشنگ رئوف، فیروز اسماعیلی‌نژاد صاحب امتیاز نشریه کاسیت، محمود داودي‌نژاد سرپرست خبرگزاري برنا در لرستان، سيد‌یدالله ستوده مدیر انتشارات شاپورخواست، حاج حسين سهرابي مداح هيأت عزاداران حسيني محله پشت بازار، رضا طولابی، شاهین احمدی، عزيز نادري، امیررحمان خسروی، صادق شهسواری، سيدنوری موسوی، مجتبي زرين‌جويي، امين عباسيان، سعيد عسكري‌عالم، صادق سیف، عزت درگاهي و ...  نيز در این مراسم حضور داشتند.
* حاج علي‌محمد رستميان، سيدحميد جزايري، حاج پرويز جايدري، حاج رحيم سپهوند، سيديدالله ستوده، حاج محمد ماسوري و ... از فرهنگيان پيشكسوت خرم‌آبادي بودند كه به احترام استاد سام‌نژاد در محل برگزاري مراسم حضور يافتند.
* صادق شهسواری هنرمند اهل خرم‌آباد یک تابلوی مشبک‌کاری فلزي از چهره‌ي استاد فضل‌الله سام‌نژاد ساخته بود که از طرف هنرمندان و اعضای کمیته برگزاری به ایشان اهداء شد.
حدود 40 نفر از دانش‌آموزان و همکاران استاد سام‌نژاد طي اقدامي جالب در یکی از کلاس‌های درس حاضر شدند. هنرمند خرم‌آبادی سید نوری موسوی (ممه‌جو) به عنوان مبصر، وظیفه برقراری نظم را به عهده گرفت. سپس آقای سام‌نژاد (مدیر) و ماسوری(‌معاون) در کلاس حاضر شدند. ممه‌جو به دانش‌آموزان برپا داد و همه حاضرین کلاس به احترام ایشان برخواستند و چندین دقیقه برای اساتید خود دست زدند. جالب این که در حین اجرای این برنامه، مبصر کلاس در گزارشی، از شیطنت دو تن از حاضرین گفت و این‌که نام افراد شلوغ‌کار را فراموش کرده است!
* گویا این فرهنگ در باور اجتماع گنجانده شده که برگزاری نکوداشت فقط برای درگذشتگان صورت مي گيرد! مجریان برنامه و خانواده‌ی آقای سام‌نژاد در حاشیه مراسم اظهار داشتند: طی روزهای گذشته و پس از برپايي بنرهاي حاوي تصوير استاد سام‌نژاد، عده‌ای تصور می‌کردند که وي فوت نموده و این مراسم به همین مناسبت برگزار خواهد شد!
* مراسم با اهداء لوح یادبود و هدایایی از طرف حاضران در ساعت 19 به اتمام رسید.
* این برنامه مردمی را محمدرضا گودرزي، امین عباسیان، عبدالرضا قاسمي و مجتبي روماني، با همکاری روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش، انجمن موسیقی لرستان و شهرداری خرم‎آباد برگزار کردند.
 حواشی مراسم نکوداشت فضل‎الله سام‎نژاد: "ممه جو" مبصر کلاس شد

حواشی مراسم نکوداشت فضل‎الله سام‎نژاد: "ممه جو" مبصر کلاس شد
حواشی مراسم نکوداشت فضل‎الله سام‎نژاد: "ممه جو" مبصر کلاس شد
عبدالرضا قاسمي
پايگاه خبري يافته

دیدگاه‌ها  

#1 منصور داودی 1393-08-02 23:20
با سلام وتشکر با بت اطلاع رسانی
نقل قول کردن
#2 بهمن 1393-08-06 10:47
واقعا دست مریزاد وبه امید تکرار چنین برنامه های زیبایی برای شخصیت های برجسته وزحمتکش لرستانی
نقل قول کردن
#3 همایون 1393-12-09 22:46
واقعا دستتون بابت اطلاع رسانی دردنکنه :lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا