یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همایش مهرورزی ایرانی همایش "مهرورزی ایرانی" عصر جمعه با حضور خیرین، اقشار مختلف مردم و گروهی از لرستانی‌های مقیم مرکز در تالار سعدی برج میلاد تهران برگزار شد.
به گزارش یافته، در این همایش که از طرف "بنیاد فرزندان ایران‌زمین" به‌منظور کمک‌رسانی به آوارگان عراقی برگزار شده، 9 سازمان فرهنگی کشور مشارکت داشتند.
جلسه ساعت 15 با تلاوتی چند از آیات قرآن کریم و پخش سرود ملی ایران آغاز شد.
سپس حمید نوروزی هنرمند لرستانی و مجری مراسم به روي سن آمد و با خیرمقدم به حاضرین از " بیژن راد " بنیان‌گذار "بنیاد فرزندان ایران‌زمین " دعوت کرد که حاضرین را در جریان فعالیت‌های بنیاد قرار دهد.
بنیان‌گذار بنیاد فرزندان ایران‌زمین ضمن خیر مقدم به کلیه حاضرین به‌روزهای شروع فعالیت بنیاد اشاره کرد و گفت: یک روز پس از زمین‌لرزۀ آذربایجان شرقی، گروه فرزندان ایران‌زمین به‌صورت کاملاً خودجوش تشکیل شد.
او ادامه داد: فرزندان ایران‌زمین کمتر از چهل ساعت پس از زلزله با گردآوری کمک‌های اهدایی مردم، به کمک روستاهایی از مناطق زلزله‌زده رفتند و سپس کارهای بسیار مهمی ازجمله تأمین مایحتاج و کانکس، مشاور روان‌شناسی ... را انجام دادند.
راد اضافه کرد: گروه فرزندان ایران‌زمین که یک سازمان مردم نهاد امداد نجات خیریه و فرهنگی است فعالیت‌های خود را در ایران ادامه داد و بعد از زلزله در آذربایجان شرقی، در خراسان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، ایلام و... به یاری مردم شتافت.
وی به برنامه‌های جانبی بنیاد اشاره کرد و گفت: ما کارهایمان را توسعه دادیم و برنامه‌هایی اجتماعی مختلفی در داخل کشور و خارج کشور ازجمله سیل و توفان هایان فیلیپین به مردم آسیب‌دیده انجام دادیم.
بنیان‌گذار بنیاد فرزندان ایران اضافه کرد: اکنون در صدد هستیم تا با هماهنگی نهادهای برون‌مرزی و همچنین استان‌های غرب کشور، به کمک کودکان جنگ داعش برویم و اولین محموله‌های کمک این گروه ظرف روزهای آینده به عراق ارسال خواهد شد.
راد در پایان از همه مردم خواست در این هدف متعالی آن‌ها را یاری دهند.
سپس برنامه با پخش نماهنگی از جنایات گروه داعش ادامه یافت که باعث تأسف و تأثر حاضرین گردید.
سخنرانی مهدی صفایی سفیر صلح جمعیت هلال‌احمر و صلیب سرخ در سازمان ملل برنامه بعدی این مراسم بود.
وي با اشاره به وحدت اقوام از نام بزرگ ایران گفت و این که اقوام در ایران در شرایط بحرانی کشور در کنار هم پاسخ متخاصمان را خواهند داد.
صفايي اضافه کرد: اکنون‌ که کردهای خارج از کشور به کمک ما نیاز دارند باید آن‌ها را یاری دهیم.
سپس احسان هوشمند پژوهشگر اقوام کشور پشت میز خطابه قرار گرفت و به سابقه حضور کردهای عراق در ایران و تحولات سیاسی منطقه پرداخت و گفت: پیوندهای تمدنی، زبانی، فرهنگی و اجتماعی قومیت‌ها و به‌خصوص کردهای منطقه، ضرورت کمک به کردهای عراق درگیر در جنگ داعش را دوچندان می‌کند.
دکتر محمد صدیق‌جگرخون جانشین نمایندگی اقلیم کردستان عراق در ایران سخنران بعدی مراسم بود.
وي به پدیده شوم تروریسم در دنیا و منطقه اشاره کرد و گفت: تروریسم در منطقه ارزش‌های انسانی را هدف قرار داده و ما نیز باید با این پدیده مقابله کنیم.
صديق اضافه کرد: کمک ایرانی‌ها به مردم عراق از پیوند ناگسستنی مردم ایران با کردهای عراق حکایت دارد.
شعرخوانی حمید نوروزی و کیومرث عباسی از بخش‌های دیگر برنامه که با استقبال مدعوین همراه شد.
در بخش‌ دیگر این مراسم، اجرای حرکات آیینی و نمایشی توسط گروه هنری " ئاسو"  کردستان انجام گرفت.
سپس از برنوشته مراسم مهرورزی ایرانیان رونمایی شد.
به دنبال آن حمید نوروزی مجری لرستانی برنامه مژده‌ای به حضار داد و اعلام کرد: خوشبختانه استارت اولیه شروع فعالیت نمایندگی "بنیاد فرزندان ایران" در لرستان زده‌شده و گروه‌های لرستانی حمایت خود را از برنامه‌های بنیاد اعلام کرده‌اند.
اجرای موسیقی زنده لری بخش بعدی مراسم بود، نوروزی مجری برنامه با اشاره به سابقه موسیقی در لرستان و معرفی کمانچه از "گروه موسیقی لری کاسیت" برای اجرای برنامه دعوت کرد.
همایون پشت‌دار نوازنده کمانچه، رامین ملکی نوازنده تنبک و محمد نظرزاده خواننده گروه به اجرای ترانه‌های مختلف لری و لکی پرداختند که این اجرا با استقبال زیاد حاضرین همراه شد.
در پایان، بیانیه مراسم خطاب به دبیر کل سازمان ملل، روسای صلیب سرخ جهانی و هلال‌احمر کشور قرائت و با اشاره به جنایات داعش، به آمادگی مردم ایران برای کمک به مردم درگیر در جنگ داعش پرداخته شد.
مراسم ساعت 18 خاتمه یافت و در پایان جمعی از نمایندگان پیشین شورای اسلامی و تعداد زیادی از خیرین حاضر  از جمله جلیلوند خیر لرستانی کمک‌هایی برای ایزدی‌ها و کردهای عراق اهدا کردند.

بیژن راد  بنیان‌گذار بنیاد فرزندان ایران‌زمین
همایش مهرورزی ایرانی
مهدی صفایی سفیر صلح جمعیت هلال‌احمر و صلیب سرخ در سازمان ملل
 گروه هنری  ئاسو  کردستان
احسان هوشمند پژوهشگر اقوام کشور
گروه موسیقی لری کاسیت
حمید نوروزی هنرمند لرستانی و مجری مراسم

خبر: عبدالرضا قاسمي
عكس: اميررضا قاسمي
پايگاه خبري يافته/ تهران

 

دیدگاه‌ها  

#1 کیومرث 1393-07-14 18:22
چنان خبر نوشتین که گفتم ببینم چه خبره
میخوان بچاپوننمون وگرنه کی یاد لرستان!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا