یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

به مناسبت روز جهانی موسیقی مراسم باشکوهی مراسم باشكوهي با حضور علي کورانی‌فر معاونت توسعه و منابع انساني استانداری، شجاع دریکوند مشاور استاندار در امور اقوام، حجت‌الاسلام حميدرضا حنان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان‌، حبيب‌الله خجسته‌پور فرماندار خرم‌آباد‌، ديانوش چراغی معاون ميراث فرهنگي و گردشگری لرستان‌، علی ترابی مدیر‌عامل انجمن موسیقی ایران، سید‌محمد میرزمانی آهنگ‌ساز برجسته كشور و عضو مدیره انجمن موسیقی ایران به عنوان مهمان ویژه‌، ماشاالله امان‌الهي‌بهاروند معاون اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان‌، غلامعلی فلاح رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد‌، اساتید، شماري از مسئولان فرهنگی‌، هنرمندان‌،  پیشکسوتان و علاقه‌مندان به موسیقی در تالار شهيد آويني مجتمع فرهنگي هنري ارشاد خرم‌آباد برگزار گرديد.
به گزارش يافته، در اين مراسم امین عباسیان رئیس انجمن موسیقی استان لرستان شرح عملکردی از فعالیت‌های سال گذشته و 6 ماهه اول سال جاری اين انجمن را بیان كرد.
 در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجمن موسیقی استان با اشاره به نظریه‌های مختلف در خصوص ادراکات موسیقی اظهار داشت: هیچ هنری در عالم به اندازه هنر موسیقی احساسات مخاطب را برانگیخته نمی‌کند و این از امتیازات مهم موسیقی است.
دكتر حنان افزود: می‌بایست به این احساس برانگیزی موسیقی نگاه ویژه داشته باشیم؛ بعضی‌ها معتقد هستند که موسیقی صوت است و معنا و محتوای ندارد در صورتی که موسیقی دارای محتوا، پیام‌، احساس و جایگاه است و در تاثیر‌گذاری آن هیچ شکی نیست‌. وي بيان داشت: ابن سینا می‌گوید: موسیقی انسان را به تعالی سوق می‌دهد و اگر انسان بخواهد به تعالی و معنویت به خدا  برسد به دو چیز نیاز دارد، یکی معنویت همراه با تفکر و عقلانیت و دیگری موسیقی وصوت جذاب و زیبا می‌باشد و این دو همانند دو بال هستند که انسان را به تعالی می رساند و هیچگاه معنویت و موسیقی و صوت زیبا در تقابل با هم نیستند بلکه در تکامل هم هستند‌.
در ادامه این مراسم، گروه موسیقی ارف کودکان انجمن موسیقی لرستان به سرپرستی شهرام کیمیایی و گروه تمبک‌نوازی انجمن موسیقی لرستان به سرپرستی بابک صادقی به اجرای برنامه پرداختند.
 سپس استاد فرج علی‌پور نوازنده نام‌آشنای کمانچه در کشور به همراه مسلم و میلاد علی‌پور نوازنده کمانچه و تار، بابک پیمانی  نوازنده تمبک قطعاتی را از موسیقی اصیل لری اجرا نمودند. با کمانچه‌نوازی استاد فرج علی‌پور شور و غوغايی وصف‌ناشدنی در سالن بر پا شد.
 در ادامه، غلام سبز‌علی قطعه‌ای را از موسیقی لری اجرا و سپس گروه موسیقی سنتی به سرپرستی بردیا مهر‌آرا هنر‌نمایی  نمودند.
در ادامه‌ي این مراسم، علی ترابی مدیر‌عامل انجمن موسیقی ایران به عنوان مهمان ویژه عنوان نمود: بسیار خرسندم که در این روز در جمع هنرمندان استان لرستان هستم؛ انجمن موسیقی لرستان تا کنون فعالیت‌های خوبی داشته که امید است این روند ادامه داشته باشد.
وي در ادامه افزود: در دروان دفاع مقدس ترانه "دایه‌دایه وقت جنگه" با صدای زیبای محمد میرزاوند در كشور تأثیر‌گذار و مشهور بود و این نشان‌دهنده غنای موسیقی لرستان است
ترابي تصريح كرد: همین ترانه خاطرات 8 سال دفاع مقدس را در اذهان تداعی می‌کند.
در ادامه، نعمت بهاروند نوازنده کمانچه‌، شهاب خاکسار نوازنده تمبک با خوانندگی سبز‌مراد بداق به روی صحنه آمدند و حضار را به وجد آورند.
 سپس رامین صادقی خواننده و نوازنده پیانو و حسن سالم نوازنده جوان کمانچه به اجرای موسیقی پرداختند و امیر رحمان خسروی قطعه‌ای لری "دیر بیا" را اجرا نمود.
در بخش دیگر، از نعمت بهاروند نوازنده کمانچه‌، شهرام کیمیایی آهنگ‌ساز و مربی ارف کودکان‌، فضل‌الله صفاری خواننده پیشکسوت‌، غلام سبزعلی شاعر و خواننده محبوب‌، حجت ضیایی خواننده پیشکسوت‌، محمد میرزاوند خواننده دوران دفاع مقدس‌، سيدمحمد سیف‌زاده محقق و پژوهشگر عرصه موسيقي، بهمن اسکینی خواننده پیشکسوت‌،  علی‌حسین شمسی خواننده روشن‌دل و پیشکسوت دهه 50، محمد یاراحمدی خواننده پیشکسوت‌، امیر‌حسین حقیقی نفر سوم تار‌نوازی جشنواره جوان و روزبه استغفاری رتبه اول تک‌نوازی کمانچه در سی و دومین دوره مسابقات هنری دانش‌آموزان کشور تجلیل به عمل آمد.
 در ادامه گروه موسیقی نوای سیمره با صدای مهران غضنفری قطعات لری و لکی را اجرا نمود.
 سپس تنبک‌نوازی نوید بهرامی و تک‌نوازی ویلون خانم جوزايی توجه حضار در سالن را به خود جلب نمود و اجرای پایانی توسط حنجره زخمی زاگرس استاد ایرج رحمان‌پور و فرشاد سیفی نوازنده چیره‌دست کمانچه با تمبک‌نوازی احسان قاسمی انجام شد که شور و حال مراسم را دو چندان نمود. 
در حاشيه
* در مراسم روز جهانی موسیقی برای اولین بار از خواننده روشن‌دل لرستانی استاد علی‌حسین شمسی تقدیر شد.
* حیرت مهمانان مدعو خارج استان از برگزاري اين مراسم جالب بود. مدیر عامل انجمن موسیقی ایران و عضو هیات مدیره انجمن موسیقی ایران آن‌چنان که عنوان کردند شکوه این برنامه با جشنواره فجر برابری می‌کرد.
* تالار شهيد آويني مجتمع فرهنگي هنري ارشاد خرم‌آباد مملو از تماشگر بود. مراسم از ساعت 19 شروع و تا ساعت 24 طول کشید  جالب از همه تمامی مسوولینی که در مراسم شرف حضور داشتند تا آخر برنامه در سالن بودند.
* شکوه مراسم روز جهانی موسیقی با اجرای خوب مریم رشیدی‌مجد مجری توانمند مضاعف شد.
* در این مراسم علی ترابی مدیر‌عامل انجمن موسیقی ایران با تماشای اجرای کمانچه‌نوازی نعمت بهاروند که از ناحیه دست راست معلول می‌باشند، جهت برطرف نمودن معلولیت دست وي قول مساعد داد.
* حضور هنرمندان شهرستان‌های تابعه در سالن خالی از لطف نبود.

 از پيشكسوتان موسيقي لرستان در روز جهانی موسیقی تقدير شد+ اسامي و حواشي

از پيشكسوتان موسيقي لرستان در روز جهانی موسیقی تقدير شد+ اسامي و حواشي

از پيشكسوتان موسيقي لرستان در روز جهانی موسیقی تقدير شد+ اسامي و حواشي


 

دیدگاه‌ها  

#1 سیاوش 1393-07-10 14:34
امیدوارم فعالیت های انجمن موسیقی لرستان که قطعا بدون حمایت سایر ارگان های تاثیر گذار استان مجال شکوفایی نداشت روز به روز پررنگ تر و شکوفاتر بشه.از مجموعه استانداری و فرمانداری و نیروی انتظامی هم ممنونم که پشتیبان فعالیت های اخیر موسیقی لرستان بوده اند.
نقل قول کردن
#2 رضا محمدی 1393-07-11 17:04
درود بر شرف دکتر حنان مدیر کل ارشاد که تا اخر مراسم در سالن حضور داشت و برخلاف سنوات گذشته که مدیران اداره ارشاد در هنگام شروع موسیقی سالن را ترک می کردند ایشان تا آخر بر روی صندلی خود نشست.درود بر امین عباسی و مجتبی رومانی
نقل قول کردن
#3 ستاره 1394-01-16 23:16
عالی بود مرسی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا