یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مطمئنم که همشهریانم در فيلم مستند "‌کوهدشت‌، جامال نخستین" تصاویری خواهند دید که بپرسند این‌جا کجاست؟!
به گزارش يافته، تهیه کننده و کارگردان مستند با سیمره از پایان تدوین "مستند کوهدشت، جامال نخستین" خبر داد و گفت‌: اين مستند پیرامون پیشینه‌ی باستانی و تاریخی شهر کوهدشت با تاکید بر نگاره‌های صخره‌ای هومیان و میرملاس و نیایشگاه‌های آشوری سرخ‌دم لری و لکی و همچنین نگاهی به جاذبه‌های طبیعی بکر این شهرستان از جمله چشم‌اندازهای رود سیمره‌؛ تنگه‌ی سازبن‌، تنگه‌ی خورچی‌کش‌، منطقه‌ی سیاو‌، دره‌ی شگفت‌انگبز شیرز، منطقه ضرونی و آثار باستانی و غار آتشین رومشکان و ... که به سفارش شبکه‌ی جهانی جام‌جم و برای پخش از شبکه‌های سراسری تولید شده است.
بهمن ابراهیمی در مورد انتخاب نام این مستند گفت: به نظر بسیاری از باستان‌شناسان کوهدشت از کهن‌ترین و اولین سکونت‌گاه‌های بشر بوده لذا به نظر من یک میراث یا به قول لری و لکی خودمان، یک "جامال‌" است و سند این سخن نگارهای میرملاس و هومیان و صدها اثر برنزی و مفرغین سرخ‌دم‌های لری و لکی هستند.
 وی افزود‌: معتقدم در شرایط فعلی سعی در جلب نگاه‌ها به جاذبه‌های گردشگری کوهدشت‌، قدمی در راه توسعه‌ی این شهر است، لذا من و دوستانم در حد توان در این زمینه تلاش می‌کنیم کوهدشت به زیبا ترین شکل به تصویر کشیده شود.
اين فيلم‌ساز لرستاني اظهار داشت:  طبیعت و تاریخ کوهدشت حرف‌های ناگفته‌ی زیادی دارد  و منتظران بسياري منتظر خبرهای تازه از جاذبه‌های کوهدشتند من این موضوع را در جریان مستند شیرز تا کنی کوخا به خوبی درک کردم، امیدوارم بتوانم کاری درخور زیبایی‌های زادگاهم و شان همشهریانم انجام دهم.
ابراهيمي افزود: تولید مستند 37 دقیقه‌ای "‌کوهدشت‌، جامال نخستین"؛ بیش از 7 ماه زمان برده و بهمن ابراهیمی مدعی شد".
عوامل تولید مستند اين فيلم مستند عبارتند از‌:
پژوهش: سیف‌الله غضنفری‌، عطا حسن‌پور‌، نادر نوریان
گوینده‌ی متن‌:  بهمن شکریان‌
دستیار کارگردان و مدبر برنامه‌ریزی‌: مجتبی ابراهیمی
صدا بردار‌: انوشیروان فاضل‌پور‌
تدوین و صدا گذاری‌:  سهیل نظری و داریوش ابراهیمی‌
دستیاران صدا و تصویر:  سهیل امرایی و ناصر سپهوند
مدیران تولید و تهیه‌: فرزاد میرزایی و رضا جلالوند
هماهنگی تولید‌: همایون امرایی
جلوه های گرافیکی‌: سروش ابراهیمی
ابراهیمی در پایان از دکتر علی طلوعی مدیر شبکه‌ی جهانی جام‌جم‌، اکبر زراعتگر معاون اداری و مالی و علی‌رضا بنی ‌هاشمی مدیر گروه فرهنگ و تاریخ این شبکه و همچنین از همکاری فرمانداری کوهدشت  و رومشکان وبخشداری های درب گنبد‌؛ کورانی و گراب و  مدیران و معاونین و روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان و اداره‌ی میراث فرهنگی‌؛ صنایع دستی و گردشگری کوهدشت تشکر کرد.
 
مستند " کوهدشت، جامال نخستین" در كوهدشت ساخته شد 

دیدگاه‌ها  

#1 رضا از نورآباد 1393-07-10 19:48
آری واقعا کوهدشت جامال بزرگان است...
نقل قول کردن
#2 علی از بروجرد 1393-07-12 00:08
من عاشق آثار باستانی کوهدشت هستم... هومیان میرملاس پل ها معابد آشوری و سرخ دم ها دژهای زلال انگیز و کوهزاد ... غارهای باستانی وو...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا