یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دومین نشست تجلیل از شاعران امروز هم به یک شاعر لرستانی اختصاص یافت.
به گزارش یافته، به همت انجمن پریسکه‌سرایان ایران و سرای محله اوین پس از بررسی آثار و سوابق نویسنده و شاعر لرستانی "عبدالرضا فریدزاده"، دومین نشست با عنوان نکوداشت 4 دهه فعالیت شعر و ادب به وي اختصاص یافت. در این جلسه، محمدکاظم علی‎پور به بررسی آثار ایشان می‎پردازد.
سلسله نشست‌های تجلیل و بررسی آثار شاعران معاصر به همت انجمن پریسکه‌سرایان ایران، شهرداری تهران (سرای محله اوین) و جمعی از شعرای معاصر کشور در جهت معرفی و اهتمام به ادبیات معاصر ایران همراه با ادبیات جهانی، هر 15 روز یک‌بار تجلیل از یک نفر از شعرای فعال و در قید حیات معاصر را برگزار می‎نماید.
این نشست‎ نیز با مدیریت و اجرایی علی‎رضا بهرهی مدیر انجمن پریسکه‌سرایان و با همکاری عمران حیدری‎آریا به‌عنوان دبیر اجرایی برگزار خواهد شد.
قابل ذکر است اولین جلسه این سری نشست‌ها نیز در تاریخ بیستم شهریورماه به دیگر شاعر معاصر لرستانی "هوشنگ رئوف" اختصاص یافته بود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این مراسم از ساعت 16 روز پنج‌شنبه سوم مهر‌ماه به تهران، سرای اوین واقع در تقاطع اتوبان چمران جنوب به یادگار امام‌(ره) مراجعه نمایند.
 
معرفی: عبدالرضا فریدزاده
این شاعر و منتقد لرستانی در سال 1331 در شهرستان بروجرد متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در اين شهر گذراند، سپس در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از مجتمع دانشگاهی هنر فارغ‌التحصیل گردید.
وي دارای مدرک کارشناسی در رشته کارگردانی تئاتر و دارای معادل کارشناسی ارشد می‌باشد.
فریدزاده از سال 1347 در ادامه کار هنری خود با برنامه فرهنگ مردم، استاد انجوی شیرازی همکاری داشته و در آن زمان به درج آثار خود در مطبوعات اقدام کرد.
وی پس از گذراندن دوران سربازی، سال 1350 به استخدام آموزش‌وپرورش درآمد و به‌عنوان معلم هنر مشغول به کار گردید.
 فرید‎زاده در راه‌اندازی و شکوفایی تئاتر و هنر نمایش در بروجرد بسیار تلاش کرد و در کنار آن در انجمن‌های ادبی حضوری فعال داشته است.
این هنرمند بروجردی در شعر بیش‌تر به قالب سپید گرایش داشته و دل‌مشغولی‌های خود را در این قالب بیان داشته است. ذهن خلاق و پویای او باعث شده است که در شعر به سبکی که خاص خود دست یابد و این مورد را می‌توان در مربع‌های او مشاهده نمود.
فریدزاده هنر را خوب درک کرده است و همین امر در کارهایشان کاملاً ملموس است. او سعی دارد که در شعر از تصاویر نو و ابداعی استفاده کند و از مضامینی بکر و تازه بهره‎مند شود که در این کار نیز موفق بوده است.
فریدزاده همچنین در خلق آثار رادیویی و تلویزیونی فعالیت چشم‌گیری داشته و کارهای خوبی از ایشان پخش شده است.
وي در جشنواره‎های زیادی در سطح ملی‌، مثل جشنواره‎های فجر، رشد و دفاع مقدس شرکت کرده که در بسیاری از آن‎ها عناوینی کسب کرده است.
 از فريدزاده تا کنون ده‌ها مقاله ادبی و هنری در زمینه‌های مختلف هنری به چاپ رسیده است.

تجلیل از شاعر لرستانی  عبدالرضا فریدزاده

کروکی سرای محله اوین
کروکی محل اجرا: تهران، سرای اوین واقع در تقاطع اتوبان چمران جنوب به یادگار امام (ره)



عبدالرضا قاسمي


دیدگاه‌ها  

#1 روابط عمومی پریسکه 1393-06-31 14:40
سپاس اطلاع رسانی شما
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا