یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 
آیین تجلیل از شاعر معاصر لرستانی، هوشنگ رئوف با حضور جمعی از فرهیخته‌گان و شعرای کشور در تهران برگزار می‌شود.
به گزارش یافته، به‌پاس چهار دهه فعالیت مستمر ادبی شاعر نوپرداز معاصر، استاد هوشنگ رئوف مراسم تجلیل از مقام ادبی ایشان توسط انجمن پریسکه‌سرایان ایران روز پنج‌شنبه بيستم شهريورماه در سرای اوین واقع در تقاطع اتوبان چمران جنوب به یادگار تهران با حضور جمعی از فرهیخته‌گان و شعرای کشور برگزار می‌شود. دراین مراسم علی‌رضا بهرهی شاعر و عابدین پاپی منتقد، به بررسی آثار و زبان شعری ایشان خواهند پرداخت.
در بخش‌های دیگر برنامه، حاضران شاهد شعرخوانی جمعی از شعرای کشور و اجرای موسیقی به خوانندگی مهران غضنفری نوازنده و نغمه‌پرداز لرستانی خواهند بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این مراسم از ساعت 17 روز بیستم شهریور‌ماه به سرای اوین واقع در تقاطع اتوبان چمران جنوب به یادگار مراجعه نمایند.
 
معرفی شاعر
هوشنگ رئوف متولد 1330 خرم آباد است  و از 11 سالگی تا به امروز در چاپخانه و امور چاپ فعالیت دارد.
وي در سال 1353 اولین کتاب شعرش به نام سفره خورشید را زیر چاپ برد که به گفته منتقدان و مجلات ادبی آن روزگار اولین کتاب شعر مدرن با زبانی تغزلی و لیریک بود از خرم‌آباد و بعد شعر هایش در مجلات و هفته‌نامه‌ها چاپ شده‌ است
"جنون آب"، "ناز گلو خوانده‌ای"، "دو حنجره آواز" و "نبض گلوی تاک" عناوین مجموعه اشعار هوشنگ رئوف است که سال‌جاری توسط انتشارات نصیرا منتشر و روانه‌ي بازار كتاب شد.
از میان کتاب‌های ایشان، مجموعه شعر " ناز گلو خوانده‌ای " شامل اشعاری با  مولفه‌های بومی و بهره‌گیری از نمادها و فرهنگ سرزمین لرستان است.
 

عبدالرضا قاسمی
 

دیدگاه‌ها  

#1 شکوهی 1393-06-12 22:55
درودها براستادرئوف بزرگ مردشعرلرستان
نقل قول کردن
#2 رضا محبي راد 1393-06-14 01:32
زنده باد استاد گرامي و عزيزمان
نقل قول کردن
#3 کتایون زندیه 1393-06-19 11:12
درود براستادرئوف که با قلمش هویت خرم اباد را ثابت می کند و درود بر جناب بهرهی شاعر جوان و فرهیخته خرم آبادی که پس از سالها سکونت در تهران دین خود به لرستان و زادگاهش رافراموش نکرده است و درود دیگر به جناب پاپی که شعر لرستان را در واکاویی می نماید.
از زحمات درگاه یافته و مسئولان این خبرگزاری سپاس گذاریم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا