یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: نوروز امسال یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۴۱۳ نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این استان دیدن کردند.
به گزارش یافته از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، عطا حسن‌پور روز سه‌شنبه افزود: از این تعداد ۱۶۸ هزار و ۲۵ نفر از جاذبه های تاریخی، ۹۸ هزار و ۲۸۰ نفر از جاذبه های دست ساز و یک هزار و ۳۲۴ نفر از جاذبه های تفریحی دیدن کردند.
وی افزود: همچنین ۶۶۳ هزار نفر از جاذبه های طبیعی، ۹۵ هزار و ۳۵۲ نفر از جاذبه های مذهبی، ۱۱۴ هزار و ۳۷۷ نفر از موزه های قلعه فلک الافلاک خرم آباد و موزه های بروجرد، نورآباد، کوهدشت و الیگودرز دیدن کردند.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: همچنین در مدت یاد شده و از مجموع آمار بالا، ۱۰۳ هزار و ۴۵۸ گردشگر و مسافر نوروزی از قلعه فلک الافلاک بازدید کرده که با توجه به استقبال خوب گردشگران، در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین این اثر تاریخی در میان پنج اثر پربازدید کشور قرار گرفت.
حسن‌پور در خصوص اسکان مهمانان نوروزی استان لرستان نیز اظهار داشت: درتعطیلات نوروزی امسال ۱۵۵ هزار و ۱۹۶ نفر مسافر نوروزی و گردشگر در اقامتگاه های رسمی، غیر رسمی و اضطراری استان اسکان و اقامت داشتند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان تاکید کرد: از این تعداد ۱۱۲ هزار و ۲۸۰ نفر معادل ۷۲.۳۵ درصد مسافران نوروزی در اقامتگاه های غیررسمی و سه هزار و ۳۹۹ نفر در اقامتگاه های اضطراری اسکان داده شدند و ۳۹ هزار و ۵۱۷ نفر معادل ۲۵.۴۶ درصد در اقامتگاه های رسمی استان مستقر شدند.
وی در خصوص نظارت بر خدمات رسانی به مسافران نوروزی از انجام ۳۲۷ بازدید نظارتی خبرداد واظهار داشت: ۱۱ هزار و ۷۴۷ نفر معادل ۲۹.۷۳ درصد اقامت رسمی در هتل های استان و چهار هزار و ۱۶۲ نفر در مهمانپذیر های لرستان اقامت داشته اند.
حسن پور در خصوص استقبال گردشگران از اقامتگاه های بومی گردی استان نیز گفت: در سال‌های گذشته توجه ویژه ای به توسعه اقامتگاه های بومی گردی در لرستان شده و رشد خوبی در توسعه این زیرساخت ها داشته ایم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تصریح کرد: در این مدت و از مجموع اسکان رسمی در لرستان پنج هزار و ۷۹۸ نفر معادل ۱۴.۶۷ درصد در اقامتگاه های بومی گردی استان اقامت و اسکان داشته اند.
وی اضافه کرد: در مدت یاد شده مابقی مسافران و گردشگران نوروزی استان در مناطق نمونه گردشگری، اردوگاه ها، زائرسراها، هتل آپارتمان و مجتمع گردشگری سطح استان اقامت داشته اند.
 
شایان ذکر است در نوروز ۱۴۰۳ لرستان  در ردیف نهم پربازدیدها و  قلعه فلک الافلاک در ردیف دهم از لحاظ بیشترین میزان فروش بلیت موزه و اماکن فرهنگی بودند.


دیدگاه‌ها  

#1 خرم‌آبادی 1403-01-14 23:24
من یکی رو اهل خرم‌آباد می‌شناسم بچه محله علوی است میخواست توی زادگاهش سرمایه‌گذاری کند و شهربازی خرم‌آباد را قبل از این واگذاری‌ها تبدیل به یک مجتمع تفریحی_گردشگری کند اما با طرحش موافقت نشد و الان در بابل‌سر شمال یک پلاژ بزرگ ساخته که ۲۰۰ نفر نیرو در آنجا دارد با بهترین حقوق کار می‌کنند متأسفانه ما در زمینه گردشگری طرح و ایده و برنامه خاصی نداریم. گردشگر و توریست امکانات میخواهد، فروشگاه بزرگ، اقامتگاه تمیز، سرویس بهداشتی مرتب و پاکیزه، جاذبه گردشگری و سرگرمی مثل شهربازی و پارک برای بچه‌هاشون و پارکینگ و از همه مهمتر حس امنیت. باید روی لرستان کار کرد. شبکه افلاک و رسانه‌ها کمک کنند.
نقل قول کردن
#2 شهروند 1403-01-14 23:30
چندسال پیش که از غار علیصدر همدان دیدن کردم ورودی ۲۰هزار تومان می‌گرفتند بعد اون زمان فقط ۱۰ عدد سرویس بهداشتی داشت الان چندین سرویس بهداشتی تمیز ساختند و فکر همه‌چیز گردشگران و مسافران را کردند که راحت باشند و خاطره خوبی داشته باشند تا بازم به همدان سفر کنند. درصورتی‌که در بازار و مرکز و ورودی‌های پارک‌های خرم‌آباد سرویس بهداشتی یا نیست، یا خرابه یا شلوغ و کثیف است. چندروز پیش یک هموطن اصفهانی در پمپ‌گاز CNG اتفاقی بمن می‌گفت چرا بام خرم‌آباد هیچ امکاناتی نداره؟ چرا سرمایه‌گذاران شهرتون درش سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؟ من چندسال پیش رفتم بام و همون طور دست‌نخورده باقی مونده، نه تله‌کابین، نه هتل، نه شهربازی، نه موزه و رستورانی، واقعا ما مردم خرم‌آباد و لرستان به نظرم اهل ذوق و سلیقه هنری نیستیم و فکری بسیار یکنواخت و محتاط‌گونه‌ای داریم.
نقل قول کردن
#3 دلسوز 1403-01-14 23:34
میراث‌فرهنگی‌لر ستان به نظرم بیاد و جاذبه‌های طبیعی مثل آبشارها را به بخش خصوصی به مدت محدود مثلا ۲ ساله یا ۴ ساله واگذار کند مثلا آبشار افرینه پلدختر با کمی سلیقه و نورپردازی و ساخت رستوران بوم‌گردی و ساخت پارکینگ و ساخت ورودی، می‌توان به کمک مردم پلدختر بیاید. ما بزرگترین و مرتفع‌ترین پل‌های ایران باستان را در شهرستان‌های چگنی و معمولان و پلدختر داریم ولی هیچگونه محافظت و نورپردازی و معرفی از آنها نشده است. یا بهترین آبشارهای لرستان حتی یک سرویس بهداشتی تمیز و سالم ندارند. خودپردازی ندارند
نقل قول کردن
#4 حبیب 1403-01-15 01:03
یکمیلیون نفرشون خودمون بودیم اگه بهتون برنمی خوره ۸۰ درصد پلاکهای دراماکن وتفریح گاهها ۳۱و۴۱بود اگه خواستید عکس هم گرفتم
نقل قول کردن
#5 دانشجو 1403-01-15 13:57
به نقل از حبیب:
یکمیلیون نفرشون خودمون بودیم اگه بهتون برنمی خوره ۸۰ درصد پلاکهای دراماکن وتفریح گاهها ۳۱و۴۱بود اگه خواستید عکس هم گرفتم

دقیقا
همه پلاک‌ها ۳۱ و ۴۱ بودند :lol:
نقل قول کردن
#6 م 1403-01-15 14:19
امار واقعی همون ۱۵۵ هزار نفری بودن که در استان اقامت داشتن همونام خیلی هاشون از لرستان صرفا به عنوان خوابگاه معبر گردشگری برای رسیدن به مقصد استفاده کردن
مدیران این دولت اگه در آمارسازی رها کنی اشتهاشون پایانی نداره
نقل قول کردن
#7 عباس 1403-01-15 15:59
به نقل از حبیب:
یکمیلیون نفرشون خودمون بودیم اگه بهتون برنمی خوره ۸۰ درصد پلاکهای دراماکن وتفریح گاهها ۳۱و۴۱بود اگه خواستید عکس هم گرفتم

دوست گرامی ماه رمضان مسافرغریبه کمه
نقل قول کردن
#8 همشهری 1403-01-18 10:34
لطفا مسئولان شهرداری‌ها کمک کنند و بازارچه بزرگ مُسقَف(سقف‌دار) چنتایی بسازند و غرفه‌ها را روزانه یا هفتگی و ماهانه اجاره دهند و تمامی دستفروشان را از مرکز شهر جمع‌آوری کنند
الان دست‌فروشان در معابر اصلی شهر و پیاده‌روها که حق عابران برای تردد است را اشغال کردند و مردم از خیابان راه می‌روند که این خودش باعث کندی مسیر ماشین‌ها میشود. خواهشا بفکر باشند چون عده‌ای به دست‌فروشی به‌عنوان شغلی ثابت نگاه می‌کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا