یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

براساس آمار خانه کتاب و ادبیات ایران ناشران لرستانی ۳۹۵ عنوان کتاب را در سال ۱۴۰۲ با شمارگان ۲۵۶ هزار و ۳۵۰ نسخه روانه بازار نشر کردند.
‌‌به گزارش ایبنا در خرم‌آباد، براساس گزارش آماری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، ناشران لرستان از تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۰۱ تا ۱۴۰۲/۱۲/۲۵ با موضوعات مختلف ۳۹۵ عنوان کتاب را منتشر کرده‌اند که از این تعداد به ترتیب موضوع ادبیات با ۱۱۸، تاریخ و جغرافیا ۵۶ و علوم اجتماعی با ۴۷ بیشترین عناوین چاپ شده را به خود اختصاص داده‌اند.
همچنین علوم عملی با ۳۹، کودک و نوجوان ۳۱ و دین با ۲۴ عنوان رده‌های بعدی این جدول را به خود اختصاص داده‌اند.
موضوعات علوم طبیعی و ریاضیات، زبان و کلیات به ترتیب با ۱۱، ۱۰ و ۵ عنوان کم‌ترین تعداد عناوین منتشر شده کتاب در سال ۱۴۰۲ در لرستان بوده‌اند.
از ۳۹۵ عنوان کتاب منتشر شده در سال ۱۴۰۲ در لرستان ۳۶۱ عنوان تالیفی و ۳۴ عنوان ترجمه بوده است که از این تعداد نیز ۳۶۹ عنوان چاپ اول و ۲۶ عنوان کتاب تجدید چاپ شده است که بیشترین این تجدید چاپ با ۷ عنوان، گروه کودک و نوجوان، سپس گروه ادبیات با ۶ عنوان و گروه زبان با ۵ عنوان رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.
شمارگان کتاب‌های منتشر شده لرستان ۲۵۶ هزار و ۳۵۰ نسخه است که بیشترین شمارگان مربوط به موضوع ادبیات با ۶۷ هزار و ۷۰۰ نسخه و کم‌ترین در موضوع کلیات با سه هزار و ۸۰۰ نسخه است.
بیشترین میانگین قیمت نیز در گروه علوم طبیعی و ریاضیات با یک میلیون و ۵۶۵ هزار و ۲۱۷ ریال و کم‌ترین میانگین قیمت به گروه دین با ۶۶۷ هزار و ۴۱۵ اختصاص یافته است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1402-12-26 17:00
حتی یک کتاب در حوزه صنعت و تولید و بازاریابی چاپ نکردند :cry:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا