یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

به همت انجمن لرستان‌شناسی نخستین نشست «ایوار» با موضوع بررسی وضعیت سیاسی و اجتماعی لرستان در عهد قاجار برگزار می‌شود.
به گزارش یافته به نقل از ایبنا، نخستین نشست ایوار با موضوع بررسی وضعیت سیاسی اجتماعی لرستان در عهد قاجار یادکرد خدمات مرحوم حسین غضنفری، رونمایی و نقد و بررسی کتاب «ژغرافیای لرستان» روز سه‌شنبه پانزدهم اسفند در محل دفتر دانشنامه مطبوعات برگزار می‌شود.
کتاب «ژغرافیای لرستان» تصحیح و پژوهش ساسان والی‌زاده است که به‌تازگی از سوی انتشارات هاویر منتشر شده است.
در این نشست محسن روستایی، غلامرضا عزیزی، هنگامه غضنفری، سیدفرید قاسمی، محمدجعفر محمدزاده و ساسان والی‌زاده حضور خواهند داشت.

دیدگاه‌ها  

#1 دانشجو 1402-12-14 21:08
آدرسش کجاست؟ و آیا برای عموم و علاقمندان آزاده که اونام برن؟
نقل قول کردن
#2 خادمی 1402-12-16 12:14
عصر ایران : اردشیر بهرامی، جامعه‌شناس،با اشاره به مطالعات خود در زمینه خودکشی در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه و خوزستان گفت: «این استان‌ها را می‌توان به‌عنوان یکی از کانون‌های اصلی خودکشی در دنیا شناخت.
او با اشاره به آمارهای بالای خودکشی ادامه داد: «این مسیر مانند یک خط گسل زلزله است و چند ویژگی ساده دارد؛ همه این استانها در انزوای جغرافیایی قرار دارند، شاخص‌های توسعه در پایین‌ترین سطح قرار دارد و بالاترین آمار مهاجرفرستی، بیکاری و فقر در آنها دیده می‌شود.
نقل قول کردن
#3 خادمی 1402-12-16 12:15
دکتر بهرامی افزود :
استان‌های ایلام، لرستان و کرمانشاه را به‌عنوان خوشه‌های مهاجرفرستی معرفی کرد و گفت: «تمام مهاجرت‌های استان تهران در یک شبکه خویشاوندی درهم‌تنیده اجتماعی و فرهنگی قرار دارد. برای مثال بیشتر مهاجران پیشوا، ساکن استان‌های شرق کشور و مهاجران غرب تهران، بیشتر در استان‌های غرب کشور ساکن هستند.»

بهرامی ادامه داد: «وقتی افراد به حاشیه شهرها مهاجرت می‌کنند، در یک ساخت ناهمگن اجتماعی قرار می‌گیرند. آنها تشکیل طایفه نمی‌دهند، فقط در کنار هم قرار می‌‌گیرند و دیگر کنشگری و آداب و رسوم ندارند. خودکشی فقط حاشیه‌نشینی و مهاجرت نیست، بلکه با ساختار نامتجانس شهرهای اطراف تهران هم در ارتباط است. مثلاً در پاکدشت چند نوع حاشیه‌نشینی داریم که با هم ترکیب می‌شوند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا