یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه جشنواره موسیقی فجر لرستان یکی از پررونق‌ترین‌ جشنواره‌های سال‌های اخیر بود، افزود: این جشنواره با حضور قوی هنرمندان انجام شد‌.
به گزارش یافته، اعظم روانشاد شامگاه شنبه در آیین اختتامیه بخش جنبی سی‌ونهمین دوره جشنواره موسیقی فجر در لرستان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، یک انقلاب فرهنگی بود، افزود: در دهه فجر جشنواره‌های فرهنگی هنری پر رونق‌ترین برنامه‌های کشور محسوب می‌شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه امسال یکی از پر رونق‌ترین جشنواره‌های موسیقی در سال‌های اخیر بود، بیان کرد: این رویداد یک اتفاق مهم بود که با حضور قوی هنرمندان انجام شد‌.
روانشاد با اشاره به اینکه جشنواره امسال ویژگی‌های منحصر به فردی داشت، افزود: برنامه‌های متفاوتی به یمن خلاقیت انجمن موسیقی لرستان اتفاق افتاد.
وی گفت: در شب ساز و ترانه ترکیب نوا و کلمه اتفاق افتاد، در شب موسیقی زورخانه‌ای ترکیب ضرب و زنگ صحنه‌های به یادماندنی را رقم زد.
روانشاد گفت: برای نخستین بار همزمان با مرکز استان در چهار شهرستان بروجرد، نورآباد، کوهدشت، پلدختر اجرا شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان حضور کودکان و نوجوانان را در این دوره از جشنواره یکی دیگر از نقاط قوت آن دانست و افزود: پیشکسوتان فاخری که پیشانی فرهنگ و هنر هستند در این جشنواره حضور داشتند که به تجارب ارزشمند این عزیزان نیاز داریم.
وی به اجرای ارکستر سمفونیک استان با اجرای موسیقی راک و پاپ اشاره کرد و افزود: این اجراها سبک جدیدی در موسیقی و شناسنامه هنری لرستان ثبت شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به حضور هنرجویان هنرستان‌های زیبا استعدادهای نوظهور موسیقی استان و اجرای خوانندگان پر آوزاه استان اشاره کرد و افزود: از لحاظ کمی این دوره از جشنواره با ۳۵ گروه شامل ۳۰۰ هنرمند که ۲۵۰ مرد و ۵۰ نوازنده خانم با سبک‌‌های مختلف شامل محلی، سنتی، پاپ در همه رده‌های سنی برگزار شد.
وی به حضور پر رنگ مردم و خانوادهای فرهنگ و هنردوست اشاره کرد و گفت: صحنه‌های بسیار زیبایی در این دوره از جشنواره ثبت و ضبط شد که باعث افتخار است.
روانشاد با بیان اینکه جشنواره‌های سرنانوازنان، آواها و نواهای رضوی و جشنواره تال در استان برگزار خواهد شد‌‌، افزود: تلاش خواهیم کرد رشته موسیقی اقوام در استان راه‌اندازی شود.

دیدگاه‌ها  

#1 صنوبر قلایی 1402-11-29 08:49
شکی باقی نمونده که همه جشنواره ها سال به سال با کیفیت بالاتری برگزار میشن. در کل همه چی رو به رشد هست. مدیران قوی به میدان آمدند و اینم نتایج کارشون. آفرین
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا