یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور بر رفع موانع و مشکلات پیش روی ثبت جهانی دره خرم‌آباد تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، علیرضا ایزدی در جریان دیدار با شهردار خرم‌آباد افزود: ثبت جهانی دره خرم آباد می تواند زمینه رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی این منطقه را فراهم کند.
او ضمن تاکید بر لزوم همکاری بیشتر شهرداری خرم‌آباد برای تهیه پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد افزود: شهرداری خرم‌آباد باید بیش از پیش برای ثبت جهانی این دره تلاش کند.
او اضافه کرد: این مهم تنها مختص وزارت میراث فرهنگی نبوده و پس از ثبت جهانی دره خرم‌آباد، شهردار این شهر به عنوان مسوول از سوی سازمان جهانی یونسکو شناخته می‌شود. او تصریح کرد: شهرداری خرم‌آباد باید در راستای حفظ حرایم و احیای آثار تاریخی همچون پل‌گپ نیز اقدامات گسترده‌ای داشته باشد
شهردار خرم‌آباد نیز در این دیدار گفت: استان لرستان و شهر خرم‌آباد برای توسعه بیشتر نیازمند یک محرک است و ثبت جهانی دره خرم‌آباد می‌تواند کلیدواژه توسعه این منطقه باشد.
داریوش بارانی بیرانوند اضافه کرد: لرستان به عنوان سرزمین تاریخ و طبیعت زمینه رشد و توسعه زیادی را دارد که در این راستا ثبت جهانی دره خرم‌آباد می‌تواند موجب رشد اقتصادی و فرهنگی استان و شهر بیش از پیش شود.
او افزود: شهرداری خرم‌آباد آمادگی دارد تا در راستای این اقدام ملی و جهانی همکاری کند و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.
عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز گفت: این شورا در جهت ثبت جهانی از شهردار و شهرداری خرم آباد حمایت می‌کند
مجید دریکوند افزود: این مهم به عنوان فرصتی طلایی برای توسعه خرم آباد و لرستان محسوب می شود که باید با همکاری بین بخشی برای رفع موانع تکمیل پرونده اقدام کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد تا پس از تکمیل پرونده و ارسال به یونسکو، در زمان باقی‌مانده تا حضور ارزیاب ثبت جهانی، برای رفع مشکلات پیش‌رو و بهبود وضعیت موجود اقدام کرد.


 
 

دیدگاه‌ها  

#1 دانشجو 1402-10-27 15:47
دو تا مغازه کهنه و فرسوده در جنب قلعه هستند چرا تخلیه نمی‌کنند و جمع نمیشوند؟؟؟
نقل قول کردن
#2 دلسوز 1402-10-28 09:41
آفرین به عطا حسن پور مدیر کل میراث فرهنگی .واقعا دلسوزانه داره برا این شهر زحمت می کشه ....خداقوت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا