یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نمایش «خوشبختی در اودسا»به نویسندگی داوود پورحمزه و کارگردانی رضا شاه‌کرمی به عنوان یکی از نمایش‌های برگزیده به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت.

به گزارش یافته، آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای تئاتر راه ابریشم ظهر یکشنبه با حضور محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استان سمنان برگزار و هیات داوران برگزیده‌های این جشنواره را از بین ۲۰ نمایش صحنه‌ای هشت استان کشور انتخاب و معرفی کرد.
براساس رای هیات داوران نمایش نمایش «خوشبختی در اودسا» به نویسندگی داوود پورحمزه و کارگردانی رضا شاه‌کرمی به عنوان یکی از نمایش‌های برگزیده به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت.
 جشنواره راه ابریشم با شرکت 31 گروه صحنه ای و خیابانی از هشت استان کشور به مدت چهار روز در سمنان برگزار شد.
بر اساس این گزارش در بخش صحنه ای نمایش های "ایلخون،" از فسا استان فارس، "خوشبختی" در اودسا از خرم آباد استان لرستان و نمایش "خاطرات یک دلقک" از اراک استان مرکزی به عنوان آثار برگزیده بخش صحنه ای جشنواره منطقه ای تئاتر راه ابریشم در سمنان به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافتند.
همچنین با رای هیات داوران نمایش "اشرف مخلوقات" به کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان،   نمایش "گوش کن می شنوی" به کارگردانی امید رجبی از تفرش استان مرکزی و  نمایش "زمین شماره ایکس" به کارگردانی علیرضا شمس از فلاورجان استان اصفهان به جشنواره بین المللی فجر راه یافتند.
 
برترین‌ها
آفیش و بروشور:
هومن مرادی برای نمایش خوشبختی در اودسا از استان لرستان دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.
 
بخش طراحی صحنه:
روحان امامی برای نمایش خوشبختی در اودسا از استان لرستان لوح تقدیر دریافت کرد.
همچنین در این بخش لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی مشترکا به عبدالکریم مختاریان برای نمایش روزهای اوج یک فوتبالیست محلی از استان فارس و پویا حسنوند برای نمایش مراسم پوست اندازی روباه از استان لرستان و آژمان بیژنی نسب برای نمایش ایلخونی از استان فارس اهدا شد.
جایزه ویژه بخش بازیگری زن به فاطمه مرادی بازیگر نمایش پوست‌اندازی روباه از لرستان تعلق گرفت.
 
رتبه دوم بخش بازیگری زن:
هیئت داوران رتبه دوم شامل شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی را مشترکا اهدا به خانم‌ها ماریا الماسی برای بازی در نمایش خوشبختی در اودسا و مریم عبدی برای بازی در نمایش رویایی برای نفت کش ها از استان ایلام اهدا کرد.
 
لوح تقدیر نوجوانان
هیئت داوران از حضور بازیگران نوجوان یزدان شاه کرمی برای بازی در نمایش خوشبختی در اودسا از استان لرستان تقدیر به عمل آورد.
 
رتبه سوم بخش بازیگری
افشین میر برای بازی در نمایش مراسم پوست‌اندازی روباه از استان لرستان رتبه سوم را کسب کرد.
 
 
رتبه سوم بخش نمایشنامه‌نویسی:
لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به آقایان داود پورحمزه برای نمایشنامه خوشبختی در اودسا از استان لرستان و اصغر گروسی برای نمایشنامه تاوان از استان فارس تعلق گرفت.
 
تقدیر بخش کارگردانی:
لوح تقدیر مشترکا به پویا حسنوند برای نمایش مراسم پوست اندازی روباه از استان لرستان و زهرا چراغی برای نمایش رویایی برای نفتکش ها از استان ایلام اهدا شد.





بازیگران نمایش خوشبختی در اودسا»شامل ماریا الماسی، پگاه موسوی کیا، یاسمن رحیمی، ماهان خدامرادی،حسن قنبری، یزدان شاه کرمی، رایان رحمتی و هومن مرادی بودند.

در نمایش مذکور داوود پورحمزه به عنوان نویسنده، رضا شاه‌کرمی به عنوان کارگردان، روحان امامی به عنوان طراح صحنه، سیمین محمدی طراح لباس، رامین صادقی طراح نور وهومن مرادی طراح پوستر و بروشور همکاری داشتن.

موضوع این نمایش داستان  نامه‌ای است که برای یک پیرزن ارسال می‌شود، دختران همسایه نامه را دریافت می‌کنند و ادامه ماجرا ...




 

دیدگاه‌ها  

#1 دانشجو 1402-10-18 11:36
دانشکده هنر و معماری در دانشگاه لرستان تاسیس شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا