یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات پایگاه‌های خبری استان لرستان، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان و خبرنگاران برگزار شد.
به گزارش یافته، روز چهارشنبه ششم دی‌ماه در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات پایگاه‌های خبری استان لرستان، که با حضور اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان و جمعی از خبرنگاران در سالن جلسات شهید حیدری اداره کل ارشاد لرستان برگزار شد، در خصوص موضوعات مختلف حوزه رسانه بحث و گف و گو انجام شد.
 



اید‌ه‌های مبتکرانه خبرنگاران در افزایش مشارکت در انتخابات و انعکاس خدمات دولت در استان حمایت می‌شوند
اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این نشست از حمایت‌ایده‌های مبتکرانه خبرنگاران‌امیدآفرین در افزایش مشارکت مردم در انتخابات و انعکاس اخبار دولت در استان خبر داد و افزود: خبرنگاران فعال از سوی شورای اطلاع‌رسانی استان تقدیر خواهند شد.
وی ادامه داد: این سلسله نشست‌ها با هدف احصا مسائل و مشکلات رسانه‌های استان برگزار می‌شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان همچنین در بخشی از سخنانش گفت: با توجه به تغییرات مدیریتی و رویکرد‌هایی که در راستای حل مسائل حوزه‌های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نظر گرفته شده است، حل مسائل رسانه‌ها در اولویت قرار دارد.
وی افزود: با هم‌افزایی و هم‌اندیشی مشکلات شناسایی سپس برای حل آن‌ها راهکار‌هایی احصا خواهد شد که نتیجه آن‌ها توسعه مطبوعات استان را به همراه داشته باشد.
روانشاد گفت: اولویت ما در استان انعکاس اخبار و مسائل بومی و پرداختن به ظرفیت‌های استان است.
روانشاد همچنین رسانه را یکی از شاخص‌هایی دانست که همواره در حال توسعه است و بر ضرورت به‌روز بودن اصحاب رسانه تأکید کرد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از‌ایده‌های مبتکرانه خبرنگاران‌امیدآفرین در انعکاس اخبار دولت در استان و بهترین راهکار و‌ایده برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات حمایت خواهد کرد و مورد تقدیر شورای اطلاع‌رسانی استان قرار خواهد گرفت‌.
 
از صدور مجوز‌های فله‌ای جلوگیری شود
در این جلسه که بیش از دو ساعت طول کشید، رضا طولابی نماینده پایگاه خبری یافته در خصوص تفکیک مشکلات و حل و فصل آن‌ها از جانب اداره کل ارشاد به شکل: کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم خروجی جلسه یک نتیجه‌ی اثرگذار در پی داشته باشد، و اعتبار جلسات زیر سؤال نباشد، می‌بایست در پایان، مشکلات از جانب امور مطبوعات ارشاد دسته‌بندی شده، و در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت موانع و کاستی‌ها رفع شوند.
نماینده پایگاه خبری یافته در ادامه با انتقاد نسبت به اعطای مجوز‌ها گفت: صدور مجوز برای ۱۴۰ پایگاه خبری در لرستان با چه ظرفیتی بوده است؟ از اداره کل ارشاد تقاضامندیم با وزارت مکاتبه و از هر راه قانونی دیگری از صدور مجوز‌های فله‌ای جلوگیری کنند.
وی افزود: ما اعتقاد داریم در حوزه رسانه جا برای همه هست و‌امیدواریم همه‌ی دوستان در این عرصه پیشرفت و رشد کنند، ولی اگر قرار باشد بدون توجه به ظرفیت‌های تخصصی و آموزشی، مجوز‌ها صادر شوند، از نظر کیفی حوزه رسانه متضرر می‌شود.
طولابی همچنان خواستار تخصصی شدن حوزه فعالیت رسانه‌ها شد.
 
***شایان ذکر است در این جلسه شناسایی پایگاه‌های خبری فعال، برگزاری دوره‌های آموزشی عملی و کاربردی اصحاب رسانه، نظارت بر ارائه مجوز‌های پایگاه‌های خبری، نظارت بر خرید و فروش مجوز‌های پایگاه‌های خبری، تشکیل کمیته صیانت از خبرنگاران، تقویت مادی و معنوی رسانه‌ها، بالا بردن آستانه تحمل مسئولان و نقدپذیری و نبود سواد رسانه‌ای در مقابل شکایت‌های نابجای آن‌ها، تعامل و هم‌افزایی با اصحاب رسانه، ایجاد مؤسسات مطبوعاتی در استان، نظارت بر دفاتر پایگاه‌های خبری استان از جمله موارد مطرح شده از سوی مدیران مسئول برخی از پایگاه‌های خبری استان بود.

***در این جلسه محمد لروند معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و مصطفی جهان‌بخت مسئول امور مطبوعات و رسانه اداره فرهنگ لرستان نیز حضور داشتند.

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1402-10-06 22:58
اداره ارشاد اون ترمینال حافظی در جنوب خرم‌آباد و منطقه گلدشت را به فرهنگسرایی تبدیل کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا