یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

«علی‌داد برزویی»، نویسنده و پژوهشگر لرستانی در سن 80 سالگی در خرم‌آباد درگذشت.
نویسنده و پژوهشگر لرستانی درگذشتبه گزارش ایبنادر لرستان، علی‌داد برزویی، نویسنده و پژوهشگر لرستانی دهم فروردین ماه سال جاری در سن 80 سالگی در خرم‌آباد درگذشت.

علی‌داداد برزویی فرزند میرزا در سال 1322 در روستای ده‌باقر از توابع خرم‌آباد دیده به جهان گشود، تحصیلات ابتدایی را در روستای زادگاه و دبستان بدر ماسور گذراند، سپس به ادامه تحصیلات دبیرستانی در خرم‌آباد پرداخت و با ورود به سیکل دوم دبیرستان وارد دانش‌سرای مقدماتی پسران آن شهر شد و بعد از اتمام دوره دانش‌سرا به استخدام آموزش و پرورش خرم‌آباد درآمد و در روستاهای اطراف آن شهر به تدریس مشغول شد.

وی با پذیرفته شدن در کنکور دانشگاه‌ها به تهران منتقل شد و در رشته علوم اجتماعی دانشگاه تهران لیسانس گرفت. پس از آن به خرم‌آباد بازگشت و در دبیرستان‌های آن شهر به تدریس پرداخت. در سال 1353 به عنوان رئیس تعلیمات متوسط و کارشناس امور حقوقی آموزش و پرورش استان منصوب شد و تا سال 1360 به انجام وظیفه مشغول بود و در سال 1374 بازنشسته شد.

وی با علاقه‌ای که به کار پژوهش و نوشتن داشت ضمن کار اداری به تحقیق در مسائل اجتماعی و فرهنگی می‌پرداخت و مقالات متعددی در نشریات محلی و سراسری به چاپ می‌رساند. پس از بازنشستگی کار تحقیق را به صورت جدی دنبال کرد و ده‌ها کار پژوهشی را در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی را به انجام رساند.

کتاب‌های «آیین‌ها و باورهای مردم لرستان» در 128 صفحه و «ناموران علمی و فرهنگی معاصر لرستان» در 606 صفحه به ترتیب از انتشارات افلاک و شاپورخواست آثار منتشر شده از علی‌داد بروزیی هستند.
 

کتاب «ناموران علمی و فرهنگی معاصر لرستان» به عنوان مرجع و منبع مورد استفاده محققان و پژوهشگران قرار می گیرد.
 
در این کتاب بیش از 350 نفر از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و هنری لرستان همچون حجت‌الاسلام محمدرضا آدینه‌وند‌قبادی، علی آل‌کاظمی، عبدالمحمد آیتی، محمدعلی آیتی‌بروجردی، میرزاصادق بروجردی، علی تألهی، سید‌ابوتراب جزایری، سیدحسین جزایری، سیدعیسی جزایری، علی جواهری، سیداحمد حبیبی، سیدمحمود رضوی‌الیگودرزی، ایرج کاظمی، سیدفرید قاسمی، سیدمحمد سیف‌زاده، صادق سیفی، سید محمدنقی شاهرخی، عباس‌علی صادقی، محمدحسین صادقی، سیدحیدر طاهری، سیدحسن طاهری‌خرم‌آبادی، سیدحسین طباطبایی‌بروجردی، سیدابولمجد طباطبایی، میرزا ابوالحسن طباطبایی‌بروجردی، سیدعبدالحسین طباطبایی‌مواهبی، حمید عیدی، جهانبخش غدیری، محمد غروی، محمدرضا کاظمی، فرج‌الله کاظمی‌موموند، محمدعلی کاظمینی‌بروجردی، روح‌الله کمالوند، عبدالرحمن لرستانی، غلامرضا مولانا، فضل‌الله ناصر‌بربرودی، علی‌محمد نجفی‌بروجردی، مرتضی نجفی‌بروجردی معرفی شده‌اند.

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1402-01-14 09:14
روحش شاد باد :cry:
نقل قول کردن
#2 بازگیر دهباقری 1402-01-14 15:20
روحش شاد و یادش گرامی باد
نقل قول کردن
#3 رضا 1402-01-15 09:39
روحشان شاد... مرد نازنین و خوشنامی بودند
نقل قول کردن
#4 چگنی 1402-01-15 19:19
روحش شاد استاد گرامی
نقل قول کردن
#5 سلاحورزی 1402-01-15 22:52
ایکاش بیشتر می‌بود و کتابهای بیشتری می‌نوشت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا