یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت با اهدای جوایز خود به ایستگاه آخر رسید.
به گزارش یافته، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت پس از پنج روز به پایان راه رسید و عصر امروز جمعه ۲۵ آذرماه مراسم اختتامیه آن در تالار وحدت با برپا شد.
۵۷ مستند در بخش مسابقه، ۳۲ فیلم در بخش بین‌الملل، پنج مستند خارجی در بخش نمایش‌های ویژه، ۱۲مستند در جایزه شهید آوینی و  ۱۰ اثر خارج از مسابقه در جشنواره امسال حضور داشت.
 


هنرمندان لرستاتی در بخش های:
* بهترین کارگردانی فیلم مستند بلند: کوهستان بی صدا (فرود عوض پور)
* بهترین تصویربردار: کوهستان بی صدا (فرود عوض پور)
*بهترین موسیقی: کوهستان بی صدا (احسان عبدی پور)
* بهترین صدا: کوهستان بی صدا (صداگذار: حسین قورچیان)
* بهترین کارگردانی فیلم مستند نیمه بلند: اپوش (بهمن ابراهیمی)
در بین نامزدهای مسابقه ملی جشنواره سینما حقیقت معرفی شدند که در پایان (احسان عبدی پور) برای فیلم کوهستان بی صدا جایزه بهترین موسیقی متن را کسب کرد.

احسان عبدی‌پور
فیلم کوهستان بی‌صدا به کارگردانی فرود عوض پور در جشنواره سینما حقیقت/ بخش مسابقه بلند حضور داشت. مراحل تولید این فیلم از سال ۱۳۹۸ آغاز و در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ پایان یافت.
خلاصه داستان: حجت به‌تنهایی در کوهستان زندگی می‌کند. او سال‌ها تلاش کرده تا زمینه‌ی رفاه و حضور خانواده‌اش را در کوهستان فراهم کند.
 
کوهستان بی‌صدا

اسامی برخی از برگزیده‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت»:
جوایز بین‌الملل
🔸مستند کوتاه: یک قایق روی دریا، آرمان قلی‌پور - کشیم عاشق، امیر آقاعبداللهی
🔸مستند نیمه‌بلند: نردبان ایوان، نیکولای بم از روسیه
🔸جایزه هیات داوران: مدار چهل‌وپنجم، لارنس ابوحمدان از اردن
🔸مستند بلند: سه‌نهزارم، بهروز نورانی‌پور
 
جوایز بخش ملی

براساس رای هیات داوران جایزه بهترین نویسنده گفتار متن یا گوینده به مستند «پاییز پنجاه سالگی» به نویسندگی محمد نصرت خوارزمی اهدا شد.
همچنین جایزه بهترین موسیقی متن به مستند «کوهستان بی‌صدا» با آهنگسازی احسان عبدی‌پور رسید و  علاوه براین، جایزه بهترین صدا به مستند «خونه مامان شکوه» با صداگذاری محمدحسین ابراهیمی اهدا شد.
از سوی دیگر جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند کوتاه به امیر آقا عبدالهی برای مستند «کشیم عاشق» رسید و جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند نیمه بلند به محمدرضا خوش فرمان برای ساخت مستند «اسپانک» اهدا شد. 
جایزه ویژه هیئت داوران بهترین کارگردانی فیلم مستند نیمه بلند نیز به مهدی بخشی مقدم برای ساخت مستند «خونه مامان شکوه» اهدا شد.‌ مهدی شامحمدی تهیه کننده این مستند جایزه او را دریافت کرد.

در همین حال، جایزه بهترین پژوهش نیز به مستند «پیله ابریشم» برای امید رحمانی نسب اهدا شد و فرشاد افشین پور نیز جایزه بهترین تصویربرداری را برای فیلم مستند «دنیای وحشی زاگرس» از آن خود کرد و جایزه بهترین تدوین به آرش زاهدی برای تدوین مستند «اسپانک» رسید.

جایزه سرباز وطن در دستان اسلام زاده
از سوی دیگر لوح تقدیر سرباز وطن «یادبود شهید حاج قاسم سلیمانی» به مستند «بنده نیکوکار» به کارگردانی ایکناسیو زوالوس اهدا شد و تندیس جایزه سرباز وطن نیز به محسن اسلام زاده برای مستند «پاییز پنجاه سالگی» رسید. 
 
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 میرمقدم 1401-09-26 08:29
دانشگاه لرستان بعد از ۵۰ سال هنوز دانشکده هنر ندارد :cry:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا