یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از آغاز عملیات مدیریت تلفیقی دفع آفات (IPM ) در موزه قلعه فلک الافلاک خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، عطا حسن پور با بیان این خبر گفت: «پس از پدیدار شدن نمونه­‌هایی از آفات تابستان امسال در موزه قلعه فلک الافلاک به منظور شناسایی و مبازه با آن، از آفات نمونه‌برداری و برای شناسایی نوع آفت، نمونه ­‌ها به واحد مبارزه با عوامل بیولوژیک و فرسودگی زیستی میراث فرهنگی یزد ارسال شد تا نظرات تخصصی در سیستم مدیریت مبارزه با آفات در این مورد اخذ شود. »
او اظهار داشت: «پس از دریافت گزارش مورد نظر از استان یزد، کارشناسان حفاظت و مرمت لرستان، مراحل برنامه کنترل آفات بر اساس اصولIPM را برای موزه قلعه فلک الفلاک تعریف نمودند. »
حسن پور با اشاره به اینکه هدف برنامه مدیریت تلفیقی آفات در کوتاه مدت، کاهش مصرف سم و جایگزین کردن روش­‌ها یا استفاده از ترکیبات با اثر سمیّت کمتر است بیان کرد: «نکته مهم این روش تلفیق روش­هاست که شناسایی آفت، پاکسازی، کنترل و جلوگیری از ورود مجدد آفات از جمله مراحل برنامه پیشنهادی برای کنترل آفات در موزه قلعه فلک الافلاک عنوان شده است. »
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان داشت: «در حال حاضر مرحله پاکسازی این طرح ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. »
حسن پور اضافه کرد: «تا کنون دفع آفات در موزه ­‌ها انجام می‌­گرفته اما این اولین طرح مدیریت تلفیقی دفع آفات است که هر چهار مرحله در آن همزمان انجام می‌شود. »

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1401-07-22 11:04
پس قانون آزادسازی قلعه چی شد؟ چرا کسی بفکر نیست؟ اینهمه کابینت ساز روبرو قلعه از کجا اومدن؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا