یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تان بر لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی نویسندگان استان تأکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که از نظر نویسندگی در لرستان وجود دارد برای سامان‌دهی آن‌ها باید بانک اطلاعاتی نویسندگان را تشکیل دهیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، منصوراحمدی ظهر امروز دوشنبه (14 شهریور) در نشست لرستان در نشست با هیأت رئیسه انجمن داستان استان با بیان اینکه اقدامات و پیگیری‌های لازم جهت در اختیار قرار دادن مکان مناسب برای تشکیل جلسات انجمن داستان با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و نیز شهرداری خرم‌آباد صورت خواهد گرفت، افزود: در حال حاضر نیز تا تعمیر کامل مجتمع فرهنگی هنری خرم‌آباد، جلسات انجمن می‌تواند در سالن شهید حیدریان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه برای تأمین بخشی از زیرساخت‌های فرهنگی و ابزار فرهنگی به همکاری نویسندگان توانمند استان نیاز داریم افزود: درصورتی که انجمن داستان بتوانند کتاب پژوهشی با موضوع بحران جمعیت، کم شدن موالید، تشویق، ترغیب، تبلیغ خانواده‌ها برای فرزندآوری آماده کنند این اداره کل، کلیه مراحل آماده‌سازی و چاپ کتاب را بر عهده خواهد گرفت و آن را حمایت خواهد کرد.
وی افزود: مخاطب این کتاب می‌تواند کودکان، نوجوانان، مسئولین، و همه اقشار جامعه باشند،‌ کتاب پژوهشی با موضوع بحران جمعیت می‌تواند زاویه دید چند نویسنده به این موضوع باشد که در نهایت با نام خود نویسندگان منتشر خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه کتاب‌هایی که موضوع آنها نیاز فرهنگی روز هستند و در حوزه درمان آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، درگیری‌های خیابانی‌، خشونت، دزدی، خیانت و ... نگاشته شده‌اند مورد حمایت این اداره کل خواهند بود افزود: در نگارش این آثار و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ظرافت قلم، نوع بیان و زاویه دید مهم است.
احمدی گفت: آثار منتشر شده جهت حمایت در کمیته تخصصی مورد بررسی قرار خواهند گرفت. آثار نفیس در این موضوعات نیز در صورت تایید کمیته مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
وی به لزوم تهیه بانک اطلاعاتی نویسندگان استان اشاره کرد و افزود:  با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که از نظر نویسندگی در لرستان وجود دارد برای سامان‌دهی آن‌ها باید بانک اطلاعاتی نویسندگان را تشکیل دهیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پیگیری وضعیت بیمه‌ای نویسندگان در صندوق هنر نیز گفت: رایزنی‌های لازم با صندوق هنر در این زمینه صورت خواهد گرفت و سیاست‌گذاری‌های آن مرتبط با صندوق هنر است.
قنبری در این نشست با بیان اینکه داستان جزئی از فرهنگ است افزود: معتقد هستیم در کنار داستان‌نویسی در لرستان باید اتفاقات فرهنگی دیگری رخ دهد چرا که دغدغه‌های انجمن داستان دغدغه‌های فرهنگی است.
رئیس انجمن داستان لرستان گفت: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به عنوان متولی فرهنگ استان انتظار داریم در کنار انجمن داستان باشد.
وی به مشکلات بیمه‌ای نویسندگان اشاره کرد و افزود: بسیاری از نویسندگان در استان آثاری را نوشته‌اند،‌ اما بنا به دلایلی نتوانسته‌اند آثار خود را منتشر و به صورت کتاب به بازار نشر عرضه کنند، اما شرایط بیمه‌ای صندوق هنر به گونه‌ای رقم خورده که برخی را به سمت کتاب‌سازی سوق داده است و این مشکلاتی را برای نویسندگان استان به وجود آورده است.
گفتنی است در این نشست مقرر شد جشنواره ادبی داستان‌نویسی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از سوی انجمن داستان استان برگزار شود.

دیدگاه‌ها  

#1 جوان بیکار 1401-06-15 00:03
ساختمان نیمه تمام پارک معلم خرم آباد که قراره کتابخانه شود بعد از ۲۰ سال هنوز ناتمام است چرا؟؟؟
نقل قول کردن
#2 جایدری 1401-06-15 15:55
خرم آباد فقط ۴ کتابخانه کوچک دارد که منبع هم ندارند چرا کتابخانه جدید در خرم آباد افتتاح نمیشود
نقل قول کردن
#3 عبدالله اوکالان 1401-06-15 21:44
با داستان نویسی که نمی شود مردم را فریب داد که بچه زیاد درست کنند .در این دوره و زمانه و با وجود این همه تحریم و تورم و گرانی و بیکاری ، آدم باید ملاحظه خیلی چیزها را بکند .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا