یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس انجمن موسیقی لرستان از گلباران مزار استاد فقید رضا سقایی، پیشکسوت موسیقی لرستان خبر داد.
به گزارش یافته، محمد میرزاوندی جمعه ۳۱ تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت دوازدهمین سالگرد درگذشت استاد رضا سقایی، مزار این اسطوره موسیقی لرستان گلباران می‌شود.
افزود: به مناسبت فرارسیدن دوازدهمین سالروز درگذشت استاد فقید رضا سقایی ساعت ۷ عصر شنبه یکم أمردادماه ۱۴۰۱، با حضور در قطعه هنرمندان و نام‌آوران آرامستان صالحین خرم‌آباد، یاد و خاطره آن خواننده شهیر را گرامی بداریم.
رئیس انجمن موسیقی لرستان، بیان داشت: از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه ویژه فرهیختگان، هنرمندان، خبرنگاران، ادیبان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر دعوت می‌شود تا به نشان پاسداشت هنر موسیقی فاخر لرستان و گرامیداشت اسطوره‌ای جاوید نام، عصر شنبه با حضور خود به همراه یک شاخه گل، در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این آئین ما را همراهی نمایند.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان، رضا سقایی متولد ۲۰ فروردین ۱۳۱۸ خرم‌آباد و خواننده شهیر موسیقی لرستان بود. از وی، آثاری همچون «تفنگ»، «زندگی» و بسیاری آثار دیگر برجای مانده که از آن جمله می‌توان به اثر موتورچی (دایه دایه) اشاره کرد چرا که در سال ۱۳۸۶، «دایه دایه» به عنوان یکی از آثار فاخر و ماندگار ۱۰۰ سال اخیر موسیقی ایران به ثبت رسید. او در دوران دفاع مقدس و در جریان موشک‌باران لرستان توسط هواپیما‌های رژیم بعث عراق، مجروح شد و تار‌های صوتی خود را از دست داد و تا پایان عمر قادر به خوانندگی نبود و به زحمت تکلم می‌کرد. رضا سقایی سرانجام در ۲۷ تیر ماه ۱۳۸۹ به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان ساسان تهران چشم از جهان فروبست و پیکرش، در قطعه هنرمندان و نام‌آوران آرامستان صالحین خرم‌آباد، برای همیشه آرام گرفت.


دیدگاه‌ها  

#1 محسنی 1401-05-01 00:59
سلام یافته جان عزیز تشکر از خبر خوبت و اطلاع رسانی به موقعت ممنونیم استاد سقایی نظیرش نمیاد و پخواهد آماد مرد بزرگ و خاکی روحت شاد و یادت گرامی باد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا