یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 
سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی لرستان از اقدام برای ثبت بروجرد به‌عنوان شهر ورشو خبر داد.
تصویر مرتبطبه گزارش پایگاه خبری یافته به نقل از ایسنا، افشین بابا حسینی به اقدام در جهت ثبت شهر بروجرد به‌عنوان شهر ورشو اشاره کرد و گفت: برای احیا و احداث کارگاه ورشو سازی در بروجرد اقدامات لازم انجام‌شده است.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده، تدوین استاندارد آموزش رشته‌های بومی ورشو سازی و حرمی‌بافی در دو سطح درجه‌یک و دو بوده و ویژگی‌های حرمی‌بافی نیز استانداردسازی شده‌اند.
سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی لرستان از تدوین مستند نگاری قلم‌کار بروجرد خبر داد و افزود: محصولات گلیم، ماشته و جاجیم لرستان نمونه‌سازی شده‌اند.
بابا حسینی بیان کرد: با توجه به آمار بالای صنعتگران گلیم‌باف در سطح کشور و به‌خصوص استان، معاونت صنایع‌دستی در اقدامی مبتکرانه با طراحی اپلیکیشن آموزش گلیم‌بافی نیازهای آموزشی صنعتگران این رشته را نه‌تنها در استان بلکه در هرکجای کشور برطرف کرده است.
وی اضافه کرد: با توجه به کاربرد روزافزون گوشی‌های هوشمند در جامعه امروزی، معاونت صنایع‌دستی با درک صحیح این موقعیت اقدام به تهیه کاتالوگ صنایع‌دستی استان کرده است، این اپلیکیشن قابلیت به‌روزرسانی داشته و با طراحی آن نیاز این معاونت به تکثیر CD تبلیغاتی و هزینه‌های مربوطه تا حدودی برطرف شد.
سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی لرستان ادامه داد: تمامی اطلاعات صنایع‌دستی استان از قبیل معرفی رشته‌های صنایع‌دستی، فروشگاه‌های صنایع‌دستی، صنعتگران، هنرمند داری، درجه هنری و هنرمندان دارای نشان فاخر ملی در این اپلیکیشن موجود است.

دیدگاه‌ها  

#1 بی غیرتی ممنوع 1396-11-28 21:20
از این به بعد هرچیزی در لرستان خواست ثبت ملی وجهانی شود.همه باهم حمایت کنیم.
نقل قول کردن
#2 حمیدت 1396-11-29 17:38
به نقل از بی غیرتی ممنوع:
از این به بعد هرچیزی در لرستان خواست ثبت ملی وجهانی شود.همه باهم حمایت کنیم.

لایک
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا