یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد گنجینه ثروت استان است و باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد.
به گزارش یافته، آیت‌الله سید احمد میرعمادی که با دعوت کارکنان اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری لرستان در جمع کارکنان این اداره کل حضور یافت، پس از اقامه نماز ظهر و جلسه تفسیر قرآن در خصوص نکاتی را در خصوص ظرفیت‌های بزرگ گردشگری لرستان بیان کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان به ظرفیت‌های بزرگ تاریخی و گردشگری استان اشاره کرد و گفت: باید با فراهم کردن زیرساخت‌ها، شاهد تحولی عظیم و چشم‌گیر در رونق گردشگری لرستان باشیم.
امام‌جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: وجود طبیعت زیبا و بکر لرستان از جمله آبشارها، ارتفاعات بکر و دیدنی، پل‌های تاریخی کم‌نظیر و چهارفصل بودن استان لرستان را نعمت خدادادی برشمرد که نمونه آن در سایر نقاط کشور و دنیا وجود ندارد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه برای معرفی لرستان باید از نیروهای خوش سلیقه، خوش‌ذوق و اهل ابتکار و خلاقیت استفاده شود افزود: اگر ظرفیت‌های استان لرستان به نحو مطلوب معرفی شود، رونق تولید و اشتغال را در استان به دنبال خواهد داشت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی همچنین ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های مدون و خلاقیت‌های جدید شاهد افزایش حضور گردشگران به این دیار باشیم و استان لرستان از معبر گردشگری به یکی از مقاصد مهم گردشگری در کشور تبدیل شود.


دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1396-10-18 18:19
از امام جمعه محترم تقاضامندیم جهت تسریع در آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک با ارگانهای مربوطه مذاکره نمایند.
نقل قول کردن
#2 اکبر 1396-10-18 18:34
بابا یکی نیست با مسئولین موزه لوور رایزنی کنه بيان مثل شعبه قطر یه شعبه هم لرستان بسازن و مثلا تا پنج سال تو سودش سهیم باشن؟
این همه مفرغ رو قبل از اینکه انتقال بدن جایی دیگه باید استفاده کرد و مجموعه موزه هایی ساخت و شهر رو دگرگون کرد .
نقل قول کردن
#3 سپهر عاشق خرم آباد 1396-10-18 20:58
قلعه فلک الافلاک خرم آباد به عنوان یکی از شاهکارهای معماری جهان و تنها قلعه سالم باقی مانده در ایران می تواند نقطه عطفی در توسعه و آبادانی استان لرستان باشد.ولی متأسفانه مورد بی مهری و بی توجهی فراوان قرار گرفته.با انجام مرمت غیر اصولی مشکلات زیادی برای قلعه ایجاد کرده اند...با عدم اجرای طرح استحکام بخشی،ماندگاری قلعه به خطر افتاده...اگر خدای نکرده اتفاقی برای نگین بی نظیر شهر خرم آباد بیفتد مطمئن باشید صنعت گردشگری لرستان برای همیشه تعطیل می شود.تا کار از کار نگذشته فکری به حال این اثر منحصر به فرد تاریخی بکنید
نقل قول کردن
#4 سپهر عاشق خرم آباد 1396-10-18 21:01
قلعه فلک الافلاک خرم آباد گنجینه ی ارزشمند لرستان زمانی برای ساکنان لرستان منفعت بخشی دارد که ثبت جهانی شود.مسئولان میراث فرهنگی بیشتر از این فرصت سوزی نکنند و زودتر شرایط لازم را برای جهانی شدن قلعه فراهم نمایند.
نقل قول کردن
#5 شهرام 1396-10-19 01:02
بالاخره بخشی از حریم قلعه هنوز ازاد سازی نشده اما بخشی که شده هم تقریبا بلا استفاده شده . بنا بود موزه مفرغ در محل سرباز خانه احداث بشه و حتی مسیولین اگر اشتباه نکنم زمان شش ماهه برای احداث این موزه تعیین کردند که متاسفانه به دلایل نا معلوم برای ما محقق نشد .یا مثلا ساماندهی پل گپ که خیلی هم کار بزرگی نیست هنوز انجام نشده .جالب اینکه حالا ما قبول داریم باید نظر سپاه برای ترک اطراف قلعه تامین بشه اما برای ما قابل قبول نیست چهار تا مغازه کوچک هم که پولشون به راحتی قابل پرداخته و هیچ مشکل امنیتی و نظامی پیش نمیاد هم اینقدر طولانی بشه .ای کاش یک کار گروه متشکل از مسیولین ارشد استان تشکیل بشه و اگر دولت به هر دلیل بودجه این طرح رو برداخت نمی کنه این کار گروه با جذب سرمایه گذاران بزرگ و موفق و حتی خیرین ارزوی مردم خرم اباد رو محقق کنه .
نقل قول کردن
#6 پایار لور 1396-10-19 08:44
یافته خودت از صفر تا صدپیگیر ثبت جهانیش باش.از مسئولان کاری ساخته نیست.
نقل قول کردن
#7 اکبر-ظ 1396-10-19 21:31
خدا پدرتونو بیامرزه مسولین که زورشون نرسید لااقل شما بزرگواری کنید .
نقل قول کردن
#8 بیرانوند 1396-10-20 21:57
چه فایده وقتی از ظرفیت گردشگری قلعه استفاده نمیشود و هنوز در حصار دیوارها پنهان است و ثبت جهانی نشده است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا