یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: فرهنگیان می‌توانند راهکارهای خود را برای تدوین فرایند جدید اعلام کنند.
به گزارش یافته؛ خدانظر دریکوند در برنامه زنده رادیویی مردم و مسئولین از شبکه افلاک لرستان با اشاره به ساماندهی فرایند انتخاب و انتصاب مدیران، شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران مدارس را از جمله راهبردهای آموزش و پرورش برشمرد و افزود: بر اساس این فرایند تمام کسانی که توانایی و شرایط لازم را دارند می‌توانند کاندیدای مدیریت شوند تا تنها معيار انتخاب مدیر مدرسه شناخت مدیر منطقه از او نباشد.
وی خاطرنشان کرد: سازوکار این فراخوان این‌گونه است که سامانه‌ای ایجاد می‌شود تا چنانچه مدیری خواست از پست مدیریت مدرسه خارج شود؛ تمام کسانی که می‌خواهند مدیر شوند و شرایط لازم را دارند در آن سامانه، داوطلبی خود را اعلام می‌کنند.
دریکوند ادامه داد: سامانه به‌صورت هوشمند شرایط اعلام‌شده از طرف افراد و شرایط استاندارد را چک می‌کند و امتیازها را به کمیته‌ای ارائه می‌دهند و کمیته آن امتیازها را بررسی می‌کند و با بعضی‌ها مصاحبه می‌کند؛ و لیست نفرات برتر را به روسای آموزش و پرورش اعلام می‌کند
وی اضافه کرد: فهرست امتیازها در دست رئیس منطقه گذاشته می‌شود و رئیس منطقه می‌تواند از میان آن‌هایی که توانایی و امتیاز لازم را دارند مدیر مدرسه را انتخاب می‌کند.
دریکوند از فرهنگیان خواست تا نظرات و پیشنهادات خود را به رایانامه این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید بفرستند
دریکوند در ادامه تاکید کرد: این اقدام می‌تواند مقدمات شایسته‌سالاری را در آموزش ‌و پرورش فراهم کند
وی در ادامه سخنان خود به تنگناهای مالی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: مدارس با مشکلات مادی مواجه‌اند و بدون مشارکت خانواده‌ها قادر به انجام رسالت خود نیستند؛ اما این مشارکت باید داوطلبانه، خیرخواهانه و اختیاری باشد و ما به هیچ وجه نمی‌پذیریم دانش‌آموزی برای مشارکت تحت‌فشار قرار گیرد و مجبور به مشارکت شود.
دریکوند در ادامه تعدد مدارس را مانعی در مسیر رقابتی شدن فضای مدارس عنوان کرد و گفت: بنای کار معلم در کلاس درس کتاب‌های درسی است و بیشترین تأکید بر آموزش محتوای کتب درسی است و هیچ معلمی مجاز نیست دانش آموزان را مجبور به تهیه کتب کمک‌آموزشی کند و یا محتوای کتب کمک‌آموزشی خاصی را در کلاس درس تدریس کند.
وی در ادامه به دعوت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم اشاره کرد و گفت: هدف از این دعوت طرح مسائل و مشکلات آموزش‌وپرورش و استفاده از ظرفیت نمایندگان برای رفع موانع پیش روی دستگاه تعلیم و تربیت بود.
 
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان خبر داد: ضابطه‌مند شدن انتصاب و انتخاب مدیران  فرهنگیان نظرات خود را در مورد انتصاب مدیران اعلام کنند

دیدگاه‌ها  

#1 اکبری 1396-08-07 22:33
باسلام خدمت مدیرکل محترم استان.
خواهشمند است مدیرانی را که با جناح بازی وارد مدارس شده اند برکنار وشایسته سالاری را در رأس انتخاب مدیر مدارس قرار دهند مدارس مکان سیاست بازی نیست.
نقل قول کردن
#2 فرهنگی امیدوار 1396-08-08 02:33
با سلام وخسته نباشی خدمت اقای دریکوند. همانطور که همه به نقش کلیدی مدیر مدرسه اذعان دارند ضابطه مند شدن این فرایند گامی ست مهم درپیشبرد اهداف اموزشی وتربیتی مدارس وباعملیاتی شدن ان می توان امید بیشتری به بالا بردن کیفیت کار اموزش وپرورش داشت. موفق باشید
نقل قول کردن
#3 حمید 1396-08-08 14:13
سلام برجناب دریکوند ؟
کدوم شایسته سالاری ؟
بغضی ها بخاطر 300 هزار تومن حق مدیریت ؟
دست هزار نفر رو بوس میکنن تا مدیر مدرسه ای بشن البته این توهمه ادارات استان صدق میکنه
نقل قول کردن
#4 احمد 1396-08-09 03:48
به نقل از حمید:
سلام برجناب دریکوند ؟
کدوم شایسته سالاری ؟
بغضی ها بخاطر 300 هزار تومن حق مدیریت ؟
دست هزار نفر رو بوس میکنن تا مدیر مدرسه ای بشن البته این توهمه ادارات استان صدق میکنه


حرف اول و آخر رو گفتی مرحبا
ولی کو گوش شنوا
نقل قول کردن
#5 آرمان 1396-08-09 08:29
الله و اکبر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا