نماینده مجلس دهم با انتقاد از بلاتکلیفی تعداد زیادی از معلمان حقالتدریس در نظام آموزشی کشور، آموزشیاران نهضت سوادآموزی را از مظلومترین قشرهای فرهنگی کشور دانست.
به گزارش پایگاه خبری یافته، مجید کیانپور با انتقاد از بلاتکلیفی تعداد زیادی از معلمان حقالتدریس در نظام آموزشی کشور، آموزشیاران نهضت سوادآموزی را از مظلومترین قشرهای فرهنگی کشور از لحاظ بلاتکلیفی در وضعیت استخدامی دانست و گفت: گمنام بودن در سیستم آموزشی کشور، عدم پرداخت به موقع حقوق و بیمه، نبود ردیفهای استخدامی، تدریس با حداقل امکانات و تجهیزات از مهمترین مشکلات آموزشیاران نهضت سوادآموزی است که باید برای رفع آنان فکر اساسی کرد.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، امنیت شغلی را لازمه پویایی نظام آموزشی کشور خواند و گفت: در دو سال اخیر پیگیریهای متعددی بر ای تعیین تکلیف وضعیت استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی صورت گرفته است اما متاسفانه تا به حال نتیجه دلخواهی حاصل نشده است و جمع کثیری از آموزشیاران نهضت سوادآموزی از وضعیت شغلی خود ابراز نارضایتی میکنند.
عضو مجمع نمایندگان استان لرستان کاهش دغدغههای معیشتی و شغلی معلمان را بهترین خدمت به آنان و نظام آموزشی کشور قلمداد کرد و افزود: بدون تردید آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز همپای دیگر معلمان نقش مهم و ارزندهای در ریشهکن کردن بیسوادی دارند بنابراین باید به آنان کمک کنیم تا از لحاظ وضعیت شغلی و معیشتی به ثبات و آرامش فکری برسند.
به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به سخنان یکی از اعضاء هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در اردیبهشتماه سال جاری مبنی بر تعیین تکلیف 30 هزار نفر از آموزشدهندگان نهضت سوادآموزی پس از انتخابات ریاست جمهوری، ابراز امیدواری کرد دولت جدید طرح و برنامه دقیق و مشخصی برای این موضوع داشته باشد.
دیدگاهها