یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در جوامع شرقی فرهنگ عامه بهترین مرجع و آبشخور هنرمندان بوده و هست چرا که سرشار از نکات بکر و غنی برای ثبت و ارائه است از این‌روی هنردوستان و هنرجویان واقعی پس از آنکه الفبای ابتدایی تحقیق و پژوهش را می‌آموزند بلادرنگ به سراغ این گنجینه‌های سرشار از معرفت می‌روند.
در این گذار و تعامل بین خزینه‌داران فرهنگی که همان توده مردم‌اند و هنر پژوهان و هنر نگاران، میراث داران کلیه داشته‌های ذهنی و شفاهی خود را بدون کمترین توقع و درخواستی در اختیار کاوشگران قرار می‌دهند و اما هنر پژوهان که اینک خود را مالک بی‌چون و چرای این مواریث می‌دانند با یک گارد 180 درجه به گذشته پشت کرده و منکر همه چیز و همه کس می‌شوند غافل از آنکه فرهنگ‌عامه آن‌چنان غنی است که اکتسابات آن‌ها قطره‌ای است از دریا!
به هر روی حال ما با موجودی مواجه می‌شویم بنام هنرمند که نه‌تنها خود را وامدار و بدهکار مردم نمی‌داند بلکه مردم و فرهنگ‌عامه را بدهکار خود می‌داند و این امر بر او مشتبه می‌شود که من وقت و جوانی‌ام را گذاشته‌ام تا این آثار را ثبت و ضبط کرده‌ام و باید مسئولین و مردم ممنون من باشند (البته نمی‌خواهم زحمات چنین افرادی را نادیده بگیریم) غافل از اینکه اگر آن منابع شفاهی وجود نداشت پس فرصتی هم برای ثبت و ضبط مهیا نمی‌شد.
جالب است به عرض برسانم بعضی از این هنرمندان پا را فراتر گذاشته و خود را طلبکار زمین و زمان می‌دانند و خواص و عوام را وامدار خود دانسته و در مناسبات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از همه احقاق حق می‌کنند.
امين عباسياندر خاتمه باید به چنین هنرمندانی گفت که بهتر است به فکر پرداخت بدهی خود به مردم باشید.
چرا که این مردم با یک شیب ملایم هنرمندانشان را به عرش اعلا می‌رسانند و جالب‌تر آنکه اگر بخواهند با سرعت نور همان هنرمندان را با سر به زمین می‌کوبانند.

امین عباسیان

دیدگاه‌ها  

#1 سیف الدین آشتیانی 1396-03-15 10:33
سلام وعرض ادب وا حترام دارم خدمت دوستان اساتید وسخنورانی که در این گروه تشریف دارند ودر رابطه با فرهنگ توسعه بحث وگفتگو میکنند .بنده هم بنوبه خودم هیچوقت خودم را به عنوان قطره کوچکی از هنر جدا از مردم نمیدانم وندانسته .البته عذر میخام چون ممکن است بحث روی شخص بخصوصی باشد اما بنده در جریان نباشم.خودم را از مردم جدا ندانسته ونمیدانم واگر پادر میدان شورای شهر گذاشتم حامیان بنده هم هنرمندان شهرم بودند وهم مردم فهیم شهرم .وهمینکه سربلند در ایندوره بیرون آمدیم افتخاریست برای جامعه هنری .درایندوره که هنوز تمام نشده کارهای ماندگاری به سرانجام رسید که هنوز هم ادامه داردازجمله همین نهضت آسفالت .ونهضت فضای سبز وساخت مشاهیر استانمان.دربین مردم با قامتی استوار راه میرویم چون در جهت توسعه شهرمان قدمهایی برداشتیم .وامیدوارم در دوره پنجم شورای شهر خرم آباد.طبق گفته های جناب استاد رستمی ادامه راه دوره چهارم را با تلاش وکوشش بیشتر بدهند.تا مردم بیشتر باعشق به شهرشون ادامه حیات بدهند.به هر حال من دست تک تک کسانی که همواره در راه آبادانی هم فرهنگ وهم توسعه تلاش میکنند را میفشارم.
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1396-03-15 18:01
در بیشتر از کشورهای خارجی هنرمندان _ورزشکاران و پزشکان سرشناس با مردم مهربان و معمولا به افراد بی سرپرست و خیریه ها توجه ویژه ایی دارند با کودکان سرطانی و افراد بی پناه عکسهای یادگاری میگیرند و با افتخار کمک های خود را تقدیم می کنند . هنرمندان هر چه مردمی تر و با اخلاقتر باشند در جامعه هم با اقبال بهتری روبرو میشن .
نقل قول کردن
#3 محمد بهاروند 1396-03-15 22:34
با سلام
نمی‌دانم چه انگیزه‌ای باعث نگارش متن بالا شده، اما لازم به ذکر است پدیده ای که شما در بالا به نام هنرمند رقم زده‌اید تضاد عجیبی با نام هنرمند دارد، چرا که با یک جستجوی ساده در فرهنگ لغت متوجه خواهیم شد که هنرمند به شخصی که مولف هنری خاص است گفته می‌شود. حال اینکه یک فرهنگ پژوه مولف کدام هنر است؟ فرهنگ پژوه هم معنای خاص خود را دارد که به هیچ وجه نقطه اشتراکی با واژه هنرمند ندارد. حال اینکه بدون تعارف جامعه باید مدیون هنرمندان باشد اما فرهنگ پژوه باید مدیون مردم باشد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا