یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تعداد زیادی از همکاران بر علیه یا له یاشار سلطانی به‌عنوان خبرنگاری که املاک نجومی شهرداری تهران را رسانه‌ای کرد و بازداشت شد و حالا برای کاندیداتوری شورای شهر تهران کاندیدا شده است واکنش‌های متفاوتی نشان دادند. گروهی این اقدام را مسخره و نوعی سوءاستفاده از عنوان خبرنگاری و استفاده از چند روز بازداشت بودن عنوان کرده و گروهی هم این کار را سیاسی و درس عبرت به تیم قالیباف عنوان کرده‌اند. برخی دیگر از همکاران هم گفتند مشابه آن در شهر ما هم بوده و خبرنگاران ثبت‌نام کردند.
 در خصوصی هم برخی از همکاران از بنده سؤال کردند که آیا ورود خبرنگار به عرصه سیاست و شورای شهر درست است یا نه؟
 به‌عنوان یک خبرنگار و روزنامه‌نگار باید بگویم که حضور در انتخابات‌ها برای کاندیداتوری یک حق عمومی است و هر فردی در خودش بر اساس تخصص و توانایی می‌بیند می‌تواند نماینده مجلس/رئیس‌جمهور یا عضو شورای شهر باشد می‌تواند کاندیدا شود
 اما یک نکته مهم وجود دارد:
 اگر فردی که قصد دارد وارد شورای شهر شود اما تخصص موردنیاز برای حضور در شورا را نداشته باشد قطعاً هم به مردم خیانت کرده و هم خود را زیر سؤال می‌برد.
 قطعاً افرادی که وارد شورای شهر می‌شوند باید در حوزه مدیریت شهری توانایی‌های خاص داشته باشند؛ نمی‌شود بگوییم حالا برویم یاد می‌گیریم؛ به اعتقاد من اینجای قانون کشور ما ایراد بزرگی دارد یعنی دروازه را به اسم دموکراسی بازکرده تا هرکی دلش بخواهد وارد شود و هیچ ممیزی ندارد حالا خواننده باشد یا راننده و یا خبرنگار ... برای همین است که شوراهای اسلامی همیشه درجا می‌زنند؛ بروید پرونده‌های قضایی اعضای شورای شهر در شهرستان‌ها را سرچ کنید"خبرنگاران روی این چالش قانونی کمی تأمل کنند و دست‌به‌قلم شوند تا درست شود"
 اما ... اگر یاشار سلطانی بر اساس تحصیلاتش که مدیریت دولتی است و در عرصه معماری و شهرسازی هم تجربیاتی دارد وارد شود خوب است و رزومه او در زمینه فعالیت رسانه‌ای و حاشیه‌هایش در درجه دوم قرار می‌گیرد، یعنی اینکه شهروندان بدانند این فرد این تخصص را دارد و می‌تواند مؤثر باشد. "البته بنده از نیت او خبر ندارم و کلی‌گویی می‌کنم. شاید در صورت ورود یک عضو نمونه شورا شود و یا اینکه نه"
 این نکته هم باید گفت که خبرنگاران حرفه‌ای معمولاً کمتر به سمت بازی‌های سیاسی و کار اجرایی می‌روند چرا که جایگاه خبرنگار  آن‌قدر بزرگ و با اهمیت است که این پست‌ها و مقام‌ها برای خبرنگار بسیار کوچک خواهد بود چون او حق پرسش دارد و هیچ‌وقت خود را در مقام پاسخگو نمی‌بیند و با این حق می‌تواند بهتر برای مردم مؤثر باشد. ...
برخی خبرنگاران در شهرستان‌ها پس از چند سال کار خبری وارد سیاست می‌شوند باید گفت که اشتباه نکنید ... تعداد زیادی از آن‌ها خبرنگار نیستند. افرادی بودند که با یک ریکوردر و کار حق تحریری یا گرفتن یک مجوز سایت با هدف خاصی وارد رسانه شدند و با چند جنجال کوچک حاشیه‌هایی برای خود ایجاد کردند تا آدم خوبه باشند و سپس وارد فاز دوم برنامه‌هایشان شدند، اگر هم از آن‌ها نمونه کارهای خوب درخواست کنید حرفی برای گفتن ندارد و شاید الفبای خبر هم ندانند؛ خبرنگار حرفه‌ای که بارها و بارها خصوصیات آن‌ها را بازگو کردیم بسیار هوشمند؛ تیزبین؛ مؤثر و با دغدغه هستند ... و اگر این افراد حرفه‌ای حتی وارد سیاست هم شوند بسیار مؤثر و خوش‌نام خواهند بود. "مانند شهید حسن باقری خبرنگاری که بنیان‌گذار اطلاعات سپاه شد و چقدر در جنگ مؤثر بود" حالا خودتان را با این ترازو قیاس کنید.

 سید هادی کسایی‌زاده
 

دیدگاه‌ها  

#1 جوان 1396-01-07 10:42
موزیسین و ورزشکار و غیره و غیره در لرستان و استان های دیگه ثبت نام کردن

دلیل چی میتونه باشه که مثلا یک خبرنگار بشه مسیول فلان جا

ایا جز این میتونه باشه مشکلات مادی و عدم پشتوانه روحی و مادی
نقل قول کردن
#2 شهروند 1396-01-07 13:28
این که هر کسی حق داره برای شورای شهر به شرط داشتن یک سری حداقل ها کاندیدا بشه قبول ولی افراد باید در خلوت و پیش وجدان خودشون بشینن دو دو تا چهارتا کنن ببینن در صورت اشغال یکی از کرسی ها واقعا" چقدر می تونن مفید برای شهر باشن و این قضاوت درونی رو فارغ از خدای ناکرده منافع مالی و یا عشق شهرت و قدرت و نفوذ یا برنامه ریزی برای سوء استفاده های احتمالی باشه که صد البته از این وارد در کشور کم نداریم ....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا