یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

موج انتقادات در همان روزهای نخستین آغاز به‌کار کابینه دولت، رییس جمهوری را در برگرفت.
میانگین سنی بالای دولت آن روزها نگرانی بی‌شماری را برای دوستداران دولت یازدهم پدید آورد.
این نگرانی‌ها به صحن علنی مجلس هم کشیده شد و خیلی‌ها در همان روزهای نخستین علی‌رغم همگام بودن با دولت ساز مخالف زدند و اعتراض خویش را از انتخاب وزراء حسن روحانی اعلام کردند.
اعتراضاتی که انتظار می‌رفت تجدیدنظر رئیس‌جمهوری را در پی داشته باشد اما با گذشت مدت زمان نه چندان طولانی مشخص شد چندان خریداری نداشته و حسن روحانی بی‌تفاوت به آنان تمام‌قد از وزرایش دفاع می‌کند.
 اکنون با گذشت تقریباً عمر 4 سال دولت خانه تکانی روحانی آغاز شده است.
خانه‌تکانی دیرهنگام رئیس‌جمهوری از کابینه موجب شگفتی همان معترضین شده و اکنون همانا که خواهان تغییرات بودند؛ مدافع وزرای مستعفی شده و این اقدام روحانی را چندان به صلاح نمی‌دانند.
گرچه هنوز علت اصلی این استعفاهای پی‌درپی مشخص نیست و کارشناسان از عزل محترمانه این استعفاها نام می‌برند اما گویا عملکرد برخی وزراء دیگر تاب و تحمل رئیس‌جمهوری را هم طاق کرده است؛ به‌نحوی‌که وی دیگر حاضر نیست با برخی از آنان این چندماهه باقی‌مانده را سر کند.
از دیگر سو کارشناسان این عزل‌ها را نوعی تاکتیک ریاست جمهوری برای به دست آوردن دل دوستداران دولت که طی این سال‌ها رنجیده‌اند می‌دانند.
مجلس اما یکی از رو دست‌خورده‌های تاکتیک ریاست جمهوری است.
چند صباحی می‌شود که طرح استیضاح وزراء ورزش و جوانان و آموزش و پرورش روی زبان نماینده‌هاست حال که می‌رفت تا این استیضاح جامه عمل بپوشد به ناگاه استعفا فانی و پذیرش آن از سوی ریاست جمهوری نمایندگان و مجلس را غافلگیر کرد.
تاکتیکی که زوایای بیشتر آن در روزهای آتی نمایان خواهد شد.
اما آنچه مهم به نظر می‌رسد این است که آیا هدف دولت از این عزل‌ها خاموش کردن موج اعتراضات از عملکردش است یا اینکه با این عزل‌ها نمی‌خواهد پای دولتیان به مجلس باز شود و بهارستان‌نشینان برای پاستور تصمیم بگیرند.

دیدگاه‌ها  

#1 محمدی 1395-07-28 22:52
خود دکتر روحانی هم که سنشان بالاست
نقل قول کردن
#2 امید خوش بین 1395-07-29 00:52
سه تن ازوزرای جوان ازکابینه کناررفتن امیدوارم وزرای مسن تروباتجربه تری جایگزین بشوند شایددراین فرصت باقیمانده وعده های ریاست محترم جمهوری محقق شود ومردم شادوخرم وبا امیدبه زندگی ادامه دهند
نقل قول کردن
#3 احمد 1395-07-29 11:17
معلوم نیست پشت پرده چه اتفاقی افتاده.
به قول خودحامیان دولت آقای روحانی اهل تعامل نیست.ترس ازمحکوم شدن وزرادرمجلس قطعامهمترین دلیل این تغییرات است.اماای کاش این تغییرات دروزارتخانه های اقتصادوصنعت وهمچنین نفت اتفاق می افتاد.درهرصورت دولت تدبیروامیدروزبه روزمردم روبابی تدبیری هاش ناامیدترمی کنه.البته یک عده ازسرسیری یامنافع حزبی سرگرم شعارهای ساده اندیشانه ای مثل تنش زدایی وغیره هستندکه البته عده ی زیادی ازعقلای اونهاهم ازاین شعارهای توخالی بعدازبرجام ناامیدشدن.انشاا لله این دولت هرچه زودتربه اتمام برسه ویک شخصیت انقلابی وباتدبیرسکان اموررودردست بگیره.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا