یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: عملکرد اداره کل میراث فرهنگی استان در 6 ماهه اول سال اقتصاد مقاومتی رضایت‌بخش نیست.
به گزارش یافته به نقل از فارس، "هوشنگ بازوند" ظهر امروز در جلسه کارگروه گردشگری لرستان با بیان اینکه عملکرد اداره کل میراث فرهنگی استان در 6 ماهه اول سال اقتصاد مقاومتی رضایت‌بخش نیست، اظهار داشت: استان در بخش میراث فرهنگی نیازمند تحول است، زیرا این بخش در لرستان به اندازه چند چاه نفت ارزشمند است.
استاندار لرستان با تاکید به اینکه ایجاد شغل بدون سرمایه‌گذاری ناممکن است، تصریح کرد: به وجود آمدن شغل با ایجاد ثروت رابطه مستقیم دارد و باید دانست که اشتغال با دادن شعار به وجود نمی‌آید.
وی با اشاره به اهدای لوح تقدیر توسط رئیس جمهور به فرماندار خرم‌آباد یادآور شد: رئیس جمهور تنها به فرماندار خرم‌آباد لوح تقدیر داد آن هم به دلیل قرار گرفت شهر خرم‌آباد در میان هفت شهر گردشگری کشور در نوروز 95 بود، بنابراین صنعت گردشگری برای لرستان حائز اهمیت است.
این مسوؤل با بیان اینکه صنعت گردشگری صنعت بسیار مهمی است، مطرح کرد: هزینه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری از سایر بخش‌ها مانند صنعت و کشاورزی بیشتر است، از طرف دیگر ماندگاری و توسعه پایداری آن نیز بیشتر است.
بازوند ادامه داد: فرودگاه خرم‌آباد برای نوروز 96 توسعه یافته است که باید از این ظرفیت بسیار خوب جهت جذب گردشگران به استان استفاده شود.
استاندار لرستان اضافه کرد: برخی از افراد طی مراجعه‌های مکرر درخواست تغییر کاربری املاک خود را به هتل دارند که این نشان از توسعه جذب گردشگری در استان لرستان را دارد.
وی با تاکید به اینکه گردشگری استان قادر است که لرستان را توانمند کند، خاطرنشان کرد: با توسعه گردشگری و استفاده از صنایع دستی می‌توان اشتغال ایجاد کرد و مشکل بیکاری را تا حدودی حل شود.
این مسوؤل عنوان کرد: تا الان یک‌هزار میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف توسط بانک‌ها پرداخت شده است، اما به بخش گردشگری استان هیچ تسهیلاتی تاکنون داده نشده است که باید گیر این موضوع پیدا و حل شود.
بازوند در پایان تاکید کرد: بخش خصوصی باید متولی اصلی گردشگری شود و هنر خود را جهت توسعه این بخش نشان دهند.

دیدگاه‌ها  

#1 کارشناس گردشگری 1395-07-13 22:58
احساس می شد آقای مدیر بتواند با استفاده از این ظرفیت تکانی به میراث فرهنگی بدهد اما متاسفانه فرصتی برای آزمون و خطا نیست. بهترین محل برای ایجاد موزه مفرغ، ساختمان سربازخانه است. تبدیل آن به هتل کار اشتباهی است چون صنعت هتل آنطور که باید وارد استان نشده. بهتر این است فکری بحال هتلهای نیمه کاره کنیم.
نقل قول کردن
#2 میررضایی 1395-07-14 14:38
قلعه کی آزادسازی و ثبت جهانی میشود؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا