یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 همایش فرهنگی "دس و دس‌براری" با هدف معرفی لرستان به میهمانان نوروزی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، به همت سازمان مردم‌نهاد خانه فرهنگ و اندیشه خرم‌آباد، عصر جمعه 6 فروردین‌ماه 94 همایش "دس و دس‌براری" با حضور پرشور مردم لرستان و میهمانان نوروزی در محل زیباکنار خرم‌آباد برگزار شد.
در این مراسم ضمن تجلیل از چهره‌های فرهنگی، ادبی و ورزشی استان، به معرفی آداب‌ورسوم و جاذبه‌های گردشگری لرستان پرداخته شد.
برنامه‌های همایش دس و دس‌براری در قالب غرفه‌های لرستان شناسی، معرفی انجمن خانه فرهنگ و اندیشه خرم‌آباد، موسیقی لرستان، مشاهیر و چهره‌های فاخر لرستان، غذای محلی، لباس محلی و غرفه کودکان اجرا شد.
در این همایش، دکتر "شیرزاد بسطامی" از اساتید دانشگاه‌های لرستان، به بیان تاریخچه استان لرستان پرداخت؛ در ادامه فال "چل سرو" که از آیین‌های قدیمی و همچنان مرسوم لرستان است به اجرا درآمد و فلسفه این فال نیز توسط علی‌مردان عسگری عالم نویسنده و محقق لرستانی تشریح شد؛ همچنین اشعار لری و لکی توسط عزیز بیرانوند شاعر لرستانی، بیان شد.
دبیر سازمان مردم نهاد خانه فرهنگ و اندیشه خرم‌آباد در رابطه با اجرای همایش (دس و دس براری)، اظهار داشت: این همایش به صورت کاملاً مردمی و به دور از کلیشه‌های همیشگی و تکرار واژه‌ها و رفتارها برگزار شد که خوشبختانه به خوبی نیز مورد استقبال قرار گرفت.
"مهدی صارمیان" افزود: روند اجرای برنامه به صورت جشن و میهمانی بزرگی بود که در آن به نمایش آثار هنری و فرهنگ استان لرستان پرداخته شد.
وی با بیان این که در این مراسم سعی شد که لحظات شادی برای مردم استان و میهمانان نوروزی رقم بخورد، عنوان کرد: توزیع رایگان کتاب و مجلات گردشگری، ارائه صنایع‌دستی، طراحی چهره، متل‌خوانی، سخنرانی، شعرخوانی و معرفی مشاهیر، از دیگر برنامه‌هایی بود که در این همایش به اجرا درآمد.

حواشی:
* در اواخر برنامه، هوادار یکي از نامزدهاي انتخاباتی خرم‌آباد تلاش کرد تا مواردی در جهت تبلیغ برای این کاندیدا مطرح کند که با برخورد قاطع مسوولین برگزاری همایش روبه‌رو شد.
* ساعت برگزاری مراسم (ساعت 15) و چیدمان صندلی‌ها بر روی چمن طبیعی زیباکنار، از مواردی بود که مورد انتقاد برخی حاضرین قرار گرفت. مسوولین برگزاری این همایش در جواب این انتقادات گفتند که: ساعت برگزاری مراسم توسط نهادهای ذی‌صلاح تعیین شده است و در خصوص برگزاری این مراسم بر روی چمن نیز با مسوولین پارک هماهنگی شده بود که با توجه به نوع چمن، نشستن به روی آن‌ها موجب خسارت نخواهد شد.

همایش  دس و دس‌براری در خرم‌آباد برگزار شد/ برخورد بانیان مراسم با تبلیغ برای یک نامزد انتخاباتیهمایش  دس و دس‌براری در خرم‌آباد برگزار شد/ برخورد بانیان مراسم با تبلیغ برای یک نامزد انتخاباتی

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1395-01-07 14:59
من در این همایش حضور داشتم . هیچ کدوم از این چیزا اجرا نشد
فقط موسيقی محلی قرار بود برگزار بشه که اونم دعوا شد
متاسفم برای موسسات فرهنگی که اینجور کارهای غیرفرهنگی می کنن صندلی روی چمن گذاشتن!!!
از هیچ کسی هیچ تقدیری نشد حتی یک چهره ورزشی و فرهنگی یا نویسنده مورد تقدیر قرار نگرفت
ای کاش درگیری برخي از به اصطلاح افراد فرهنگی رو با نوازندگان موسیقی و هنرمندان می دیدید
نقل قول کردن
#2 سارا 1395-01-07 17:35
وقتی قراره همایش، نمایشگاه، جشنواره و چیزایی از این قبیل در شهر برگزار بشه، بهتره خبرش قبل از اجرای مراسم، در سایتتون بیاد. نه اینکه وقتی مراسم تموم شد، شما تیتر بزنید که فلان مراسم "برگزار شد".
شاید بینندگان خبر مایل باشن توی مراسم شرکت کنند. خیلی وقتا هست که من اصلا از تاریخ و چگونگی برگزاری چنین مراسم هایی در شهر با خبر نمیشم ولی دلم می خواد شرکت کنم.
نقل قول کردن
#3 پیام 1395-01-07 18:05
باسلام وتبریک سال نو.......
اجرای برنامه ای مزین به نام دس ودس براری
درهوایی خوش وبهاری ودرفضایی آفتابی و آزاد
همراه بابرنامه هایی سرشارازموسیقی وهنر
حاضرین را واقعاشادوراضی می نمود...
ازگروه
عزیزخانه ی فرهنگ واندیشه خرم آباد که زحمت
اجرای این برنامه ی روحبخش راتدارک دیده وتهیه نمودند نهایت تشکرراداریم ، باشد که سر
آغازی شودبرای تکراراین گونه برنامه ها.....
می توانم بگویم یک روززیباوبه یادماندنی بود
خیلی زیبا...
سپاسگزاریم....
نقل قول کردن
#4 امرایی 1395-01-08 02:44
خداقوت
ولی خیلی از این بهتر می تونست باشه
لااقل نباید جلوی چشم مسافران نوروزی بعضی اتفاقا می افتاد
خوب بود قبلش هماهنگی بشه
خوب شروع شد کاش خوبم تموم میشد
من به سایت این انجمن سرزدم ولی اینجور سایتی که اعلام شده اصلا بالا نمیاد
نقل قول کردن
#5 حمید 1395-01-08 16:51
واقعا همچین جوانانی که این همایش را برگزار کردند درود مئ فرستم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا