یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان لرستان از آغاز طرح سامان‌دهي خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاري‌هاي لرستان خبر داد.

به گزارش يافته، حجت‌الاسلام "علي اسماعيليان" در نشست با اعضاي هيأت مديره خانه مطبوعات لرستان اظهار داشت: به منظور سطح‌بندي فعالان رسانه‌اي لرستان، طرح سامان‌دهي خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه استان امسال انجام مي‌شود.

وي در ادامه بيان داشت: كساني كه در مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داراي مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فعاليت مي‌‌‌كنند، با در نظر گرفتن ميزان امتياز و سهميه‌ي هر نشريه، حدود 165 نفر از آن‌ها در صورت تأمين اعتبار طي مراسم ويژه‌اي كه در روز خبرنگار (17مردادماه) برگزار مي‌شود، مورد تقدير قرار مي‌گيرند.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان با بيان اين كه تا خردادماه 1392 تعداد نشريات داراي مجوز استان لرستان به عدد 55 رسيده است عنوان نمود: نشريات فعال لرستان كه منتشر مي‌شوند شامل  2 روزنامه، 11 هفته‌نامه، 6 دوهفته‌نامه، 9 ماه‌نامه، 2 فصل‌نامه، يك ماه‌نامه الكترونيك و يك پايگاه خبري الكترونيك هستند و 12 نمايندگي خبرگزاري‌ها و 15 سرپرستي روزنامه‌هاي سراسري نيز در اين استان فعال هستند.

حجت‌الاسلام اسماعيليان با تاكيد بر لزوم سامان‌دهي هر چه سريع‌تر نشريات استان متذكر شد: براي فعاليت رسمي در حوزه مطبوعات و خبرگزاري‌ها، اخذ مجوز رسانه از معاونت مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي الزامي است.

وي در ادامه افزود: كساني كه در حوزه فضاي مجازي به فعاليت خبري مي‌پردازند، بايد نسبت به اخذ مجوز از معاونت مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اقدام نمايند و ثبت نام وب‌سايت‌ها در طرح سامان‌دهي، دليل بر وجود مجوز براي فعاليت در اين عرصه به شمار نمي‌رود.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان با اشاره به اين كه متقاضيان اخذ مجوز مطبوعات و پايگاه‌هاي خبري براي اخذ مجوز بايد از طريق امور مطبوعات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تشكيل پرونده بدهند افزود: پس از ارسال مدارك، تقاضاي افراد در هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مطرح و در صورت تأييد مورد موافقت قرار مي‌گيرد.

حجت‌الاسلام اسماعيليان ضمن هشدار در مورد عواقب احتمالي فعاليت در عرصه رسانه بدون داشتن مجوز لازم، بر رعايت قانون‌مداري به منظور جلوگيري از ايجاد مشكل در اين زمينه تاكيد كرد و افزود: حدود 20 نشريه غيرفعال و منتشر نشده در استان وجود دارد كه در صورت مشخص نشدن تكليف انتشار ‌آن‌ها ظرف يك ماه آينده، پس از گرفتن تذكر، مشمول ماده 16 و ابطال پروانه انتشار خواهند شد.

فهرست كامل نشريات داراي مجوز استان لرستان (كليك كنيد)

 

دیدگاه‌ها  

#1 علي 1392-04-19 21:17
جناب آقای جايدري با سلام و احترام

مایه بسی خوشحالی و مسرت است که به استحضارتان برسانم یکی از نخبگان و نجیب زادگان لرستان به نام حاج علی کورانی فر فرزند نجیب کوهدشت و لرستان عزیز به معاونت منابع انسانی استاندار مرکزی منصوب گردیده است لذا خواهشمند است در این خصوص اطلاع رسانی بفرمایید ………….. سپاس فراوان..جمعي از لرستانی هاي مقیم اراک
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا