یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دیوارها همیشه یادآور فاصله‌ها هستند اما اخيراً با ايجاد طرحي با نام "ديوار مهرباني"، ديوارها فاصله‌ها را كم كرده يا از ميان برداشته‌‌اند!
در روزهای اخیر تصاویری از شهرهاي مختلف ایران با عنوان «دیوار مهربانی» در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود. بر اساس این ایده، مردم لباس‌هایی را که نياز ندارند يا مايل به شركت در كار خير هستند را آن جا می‌گذارند تا کسانی که نیاز دارند آن را بردارند.
چند ماه قبل، تصاویر مربوط به این حرکت اجتماعی در شهر ایلام مورد توجه قرار گرفت و کم کم در دیگر شهرهای ایران نیز مشاهده شد.
اکنون چند روز است که تصاویر دیوار مهربانی در شهرهای بزرگ و کوچک، از جمله تهران، مشهد، شیراز و اصفهان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود و بچه‌هاي بروجرد نيز هفته گذشته در اين شهر اقدام به برپايي ديوار مهرباني كردند.
همه ما کیف، کفش و یا لباس‌هایی داریم که هرچند تمیز و نو هستند و چند باری بیشتر پوشیده نشده‌اند اما هر کدام به دلیلی محکوم به فراموشی شده‌اند و حالا مدت‌هاست در گوشه‌ای از کمد اتاق‌مان خاک می‌خورند تا یک روز به مرز پوسیدگی برسند و از سطل زباله سر در بیاورند. این لباس‌های فراموش شده اما، می‌تواند برای شخص دیگری بانی لبخند باشد.
اكنون استقبال خوبی از این ایده شده است و نه تنها خبر این حرکت خلاق در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد بلکه خیلی زود این دیوار که در نزدیکی هنرسرای خورشید اصفهان واقع شده است پر شده از انواع لباس‌های رنگارنگ که هر کدام امید به انسانیت و مهربانی را فریاد می‌زنند.
همه دوست دارند به نيازمندان كمك كنند اما خيلي‌ها وقت و حوصله‌اش را ندارند كه بگردند و نيازمندان واقعي را پيدا كنند. در استراليا مردم در يك روز مشخص وسايلي را كه نياز نداشتند پشت در مي‌گذاشتند. بادبادكي بزرگ هم هوا مي‌كردند تا مردم شهر بفهمند در آن خانه دارد كار خير انجام مي‌شود. عكس ديگري هم ديدم كه مربوط به استان گيلان بود. جايي را مشخص كرده‌ بودند كه مردم لباس‌هاي اضافي‌شان را مي‌گذاشتند تا هر كس كه لازم دارد بردارد. شنيديم در تهران هم يخچالي گذاشته‌اند و مردم داخلش خوراكي و غذا مي‌گذارند.
  آن‌هايي كه سوءاستفاده مي‌كنند هم نيازمند هستند!
اكثر كساني كه لباس‌ها را مي‌برند نيازمند هستند؛ اما اين وسط بعضي‌ها هم مي‌خواهند از اين موقعيت سوءاستفاده كنند. البته اين افراد نيز به نوعي نيازمند هستند! حال ممكن است نياز به تسكين حرص يا تسكين عقده‌هايي كه در خريد لباس داشته‌اند را با اين كار تسكين دهند، پس شما با كار خيرتان درمانگر او هم هستيد و اصلاً نگران نباشيد كه عمل خير شما بي‌پاداش مانده باشد.
روي ديوارهاي مهرباني تابلويي مي‌زنند يا مي‌نويسند: «نيكي كنيم همان‌گونه كه خداوند به ما نيكي مي‌فرمايد. با محبت و رعايت حال ساير نيازمندان، استفاده بفرمائيد.»
نام و نشاني از باني اين امر خير در هيچ جايي موجود نيست و روي تابلوها نيز معمولاً اسم هيچ مؤسسه‌اي نيامده ‌است ... اين‌جا خبري از "ريا" نسيت!
حال بچه‌هاي بروجرد هم در يكي از خيابان‌ تختي، جنب پاساژ نيلوفر اين شهر ديواري را به اين كار خوب اختصاص داده‌اند و روي ديوار نيز نوشته‌اند: «نياز نداري، بذار؛ نياز داري: بردار»
اميدواريم اين اقدام شايسته در ساير شهرهاي لرستان نيز انجام شود و پايگاه خبري يافته آمادگي خود را براي انتشار تصاوير ارسالي در اين زمينه اعلام مي‌كند:
 كار جالب بچه‌هاي بروجرد: ايجاد ديوار مهرباني در كنار خيابان‌ + عكس
فرهاد  داودوندي

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1394-09-27 17:17
جالبه ولی کمی عجیبه... :-?
نقل قول کردن
#2 لرستانیها 1394-09-27 18:34
کار زیبا و قابل تحسین امیدوارم چنین حرکت هایی ادامه دار باشه پ در همه شهرهای لرستان دیوارهای مهربانی زیادی وجود داشته باشه
نقل قول کردن
#3 شهروند1 1394-09-27 19:35
سلام تشکر از اطلاع رسانی این اقدامات باعث همدلی .مهربانی و... میشود پیشنهاد میشود شهرداری در پارک ها مکانهایی درست کند برای این کار خوب که همیشگی باشد . ا
نقل قول کردن
#4 محمد 1394-09-27 20:21
کار خیلی خویی انجام دنه دمشو گرم
نقل قول کردن
#5 شهروند خرم آبادی 1394-09-29 08:30
آفرین به این ایده زیبا. هنوز مهربانی هست .امیدوارم درهمه جااجراوتداوم داشته باشه
نقل قول کردن
#6 شهروند 1394-09-29 13:51
دست اون چند تا جوانی که داشتند این محل را آماده میکردند
از همینجا می بوسم
همان روز میخواستم بروم و دست های مهربانشان را ببوسم
اما وقتی دیدم سر ظهر و در ساعت خلوت به دور از چشم و در خفا
اینکار را انجام میدهند ترجیح دادم به بزرگی روحشان و خواسته بزرگوارانه شان احترام بگذارم
بعد از 55 سال عاشقی و عبادت معبود به این نتیجه رسیدم
که هنوز از قافله ی عشق خیلی عقب هستم
واقعا ما کجاییم و این پاکدلان کجا
نقل قول کردن
#7 حمید ت 1394-09-29 16:47
اقای داودوندی گزارش خوبی بود از شما خواهش میکنم به خرم اباد بیاید و گزارشهای مثل همین کار خدا پسندانه رو تهیه کنید چند روز پیش مردم شریف خرم اباد در جواب ان بی فرهنگی که سه تا مرغابی رو کشت نزدیک به صد مرغابی و غاز رو دریاچه کیو ازاد کردن ای کاش شما انجا بودید و گزارش میگرفتید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا