یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پيرامون اراضی پادگان ۰۷ خرم‌آباد ثبت رسمی و ابلاغ شد.
ابلاغ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پيرامون اراضی پادگان ۰۷ خرم‌آباد+ جزییاتبه گزارش پایگاه خبری یافته، مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پيرامون اراضی پادگان ۰۷ خرم‌آباد به شماره ۲۷/۸/۱۳۹۴ ۳۰۰/۴۸۰۲۳ در شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران تصویب و در روزنامه رسمی شماره 831 مورخ 16 آذر 94 ثبت رسمی شد.
متن این مصوبه خطاب به استاندار و رئيس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان به شرح ذیل ابلاغ شد:
استاندار محترم و رئيس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان
شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۱/۸/۱۳۹۴، طرح اراضی پادگان ۰۷ خرم‌آباد را پيرو صورت‌جلسه مورخ ۷/۷/۱۳۹۴ کميته فنی ـ تخصصی معماری، طراحی شهری و چینی‌جاهای باارزش و با حضور معاون محترم مهندسی فرمانده محترم نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرارداد و ضمن تقدیر از هماهنگی به عمل آمده ميان ارتش جمهوری اسلامی ایران، سازمان ميراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، وزارت دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح و استانداری لرستان، توسط معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در تهيه طرح اراضی پادگان ۰۷ خرم‌آباد و توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد و قابلیت‌های ویژه اراضی، موقعيت جغرافيایی و قرارگيری در بستر طبيعی شهر، مورفولوژی و توپوگرافی منطقه، ارزش‌های اکولوژیک، دید و منظر قلعه تاریخی فلک‌الأفلاک، صيانت از بناهای باارزش در سایت و هم پيوندی با بافت پيرامونی و مهم‌تر تغيير رویکرد و نگاه ویژه و توأمان به ارتقاء کيفيت محيط زندگی در شهر و ملاحظات اقتصادی، کليات طرح تأیيد و مقرر گردید اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان ظرف مدت دو ماه نسبت به اصلاح و تکميل طرح طبق مفاد صورت‌جلسه مورخ ۷/۷/۱۳۹۴ کميته فنی ـ تخصصی به شرح زیر اقدام نماید و نتيجه پس از بررسی در دبيرخانه شورای عالی توسط دبير شورا ابلاغ گردد.
۱ ـ در خصوص بندهای ۱ ـ ۲ و ۳ ـ ۲ صورت‌جلسه کميته فنی ـ تخصصی در خصوص لکه شمال شرقی سایت و حفظ کليه لکه‌های پراکنده فضای سبز موجود داخل بافت مسکونی، موضوع مجدداً در کميته یادشده مطرح و نتيجه توسط دبير شورا ابلاغ شود.
۲ ـ فعالیت‌های مورد انتظار از سالن تيراندازی و شعبه سلاح و مهمات، فعالیت‌های یادشده به‌عنوان فعالیت‌های ورزشی و اداری، در لکه‌های اداری موجود در طرح، قابل‌استقرار خواهند بود.
۳ ـ کاربری تعيين شده برای آثار واجد ارزش موجود در سایت (شش بنای موجود در ميانه سایت و بناهای ضلع غربی، مجاور خيابان انقلاب) از کاربری تجاری و اداری به کاربری فرهنگی تغيير یافته و فعالیت‌های تجاری و اداری (در هماهنگی با ویژگی فرهنگی و تاریخی بناهای مذکور) ذیل فعالیت‌های مجاز قابل‌استقرار در کاربری‌های فوق منظور شوند.
۴ ـ لازم است نسبت به ارائه ضوابط (در خصوص ۱ ـ فعالیت‌های قابل‌استقرار در کاربری‌ها ۲ ـ ضوابط ساخت‌وساز در بخش مسکونی ۳ ـضوابط ساخت‌وساز در مجاورت بناهای با ارزش ضلع غربی سایت ۴ ـ ضوابط مرمت و احياء بناهای با ارزش موجود در سایت)، با عنایت به مجموعه ویژگی‌های بستر قرارگيری طرح (بستر فرهنگی، تاریخی و طبيعی شهر خرم‌آباد، ویژگی‌های معماری بومی شهر، هم‌جواری با بناهای باارزش ميراثی، لزوم برقراری ارتباط بصری ميان درون و پيرامون سایت، تأمين فعالیت‌های گردشگری و اقامتی در لکه‌های تجاری موجود در طرح و طرح تفکيک اراضی و سایر موارد مندرج در صورت‌جلسه مورخ ۳۰/۱۰/۱۳۹۳ کميته فنی ـ تخصصی) اقدام گردد.
۵ ـ هرگونه تغيير در کاربری‌های پیش‌بینی‌شده، تراکم ساختمانی و الگوی تفکيک، به‌عنوان مغایرت اساسی تلقی می‌گردد.
۶ ـ به‌منظور ایجاد زمينه تحقق‌پذیری و مدیریت یکپارچه طرح (و تعيين الگوی مالکيت اراضی) لازم است شورای نظارت بر سازمان اجرایی طرح، متشکل از نمایندگان استانداری لرستان، نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح، شهرداری خرم‌آباد، سازمان ميراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری و دبيرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تشکيل شود و کليه اقدامات اجرایی بر اساس طرح مصوب، تحت نظر این شورا انجام پذیرد.
مراتب جهت استحضار و صدور دستور انعکاس و اقدام اعلام می‌شود.
معاون معماری و شهرسازی و دبير شورای عالی معماری و شهرسازی ـ پيروز حناچی

مصوبه قانونی پيرامون اراضی پادگان ۰۷ خرم‌آباد ابلاغ شد+ جزییات

ر - ج

دیدگاه‌ها  

#1 حامد 1394-09-17 11:47
حالا این یعنی چی ؟ یعنی اون شش بنای تاریخی حفظ میشن ؟ بازدید آزاد میشه ؟ مرمت و احیا میشوند ؟ پادگان به خارج شهر منتقل می شود ؟ ای کاش اون شش بنا که شباهت زیادی به موزه بزرگ لرستان دارند حفظ بشوند و تبدیل به منطقه گردشگری و موزه و حتی هتل شوند . نه این که موزه لرستان تبدیل به هتل شود . این شش بنا در ثبت جهانی دره تاریخی خرم آباد نقش مهمی دارند و بعد از مرمت باعث جذب گردشگرهاي زیادی میشوند و چهره تاریخ معاصر لرستان و خرم آباد رو نشون میدهند . میشود اطراف آن ها پارک و درخت کاری (شبیه پارک فلاحت) انجام داد و موزه سفال لرستان ایجاد کرد .
نقل قول کردن
#2 حمید ت 1394-09-17 12:27
اگر پادگان امام حسین و پادگان 07 و بیمارستان شهدای عشایر بجای دیگری منتقل بشوند چهره شهر تغییر بسیاری خواهد کرد .و خیابانها و معابر جدید و امروزی خواهیم داشت ضمن اینکه پادگان 07 برای اجرای طرحهای تجاری بسیار عالیست چون از چهار طرف متصل به خیابانهای مهم خرم اباد است..امیدوارم بازم به بهانه ای تاخیر نندازنش و زودتر دست بکار بشن
نقل قول کردن
#3 حامد 1394-09-17 17:01
به نقل از حمید ت:
اگر پادگان امام حسین و پادگان 07 و بیمارستان شهدای عشایر بجای دیگری منتقل بشوند چهره شهر تغییر بسیاری خواهد کرد .و خیابانها و معابر جدید و امروزی خواهیم داشت ضمن اینکه پادگان 07 برای اجرای طرحهای تجاری بسیار عالیست چون از چهار طرف متصل به خیابانهای مهم خرم اباد است..امیدوارم بازم به بهانه ای تاخیر نندازنش و زودتر دست بکار بشن



برای طرح های تجاری جا زیاده ، کسی میخواد پاساژ بزنه که البته ظرفیت شهر خرم آباد پره ، میتونه دو تا خونه همون اطراف بخره تبدیل به پاساژ کنه . ارزش نداره تاریخ یک شهر برای یک طرح تجاری آزمون و خطا نابود بشه . نمونه های این ساختمان ها در قزوین هستن و گردشگرهاي زیادی هم دارن .
نقل قول کردن
#4 کیوان 1394-09-17 20:50
یعنی چی اخرش میخوان چکار کنن
نقل قول کردن
#5 وحید آریافر 1394-09-17 22:06
تبریک به تیم مذاکره کننده راه و شهرسازی لرستان که موفق شدن این اراضی رو از زمین خواری حفظ کنن.
نقل قول کردن
#6 مهدی 1394-09-18 00:56
چه خوب میشد اگه اون عمده فروشان مواد غذایی که
اطراف پادگان 07هستند و باعث ترافیک شدند هم جمع
می شدند و به خارج شهر انتقال پیدا میکردند
نقل قول کردن
#7 بابک 1394-11-12 12:36
بهترین گزینه برای پادگان 07 خرم آباد تاسیس موزه بزرگ تاریخی و اسلامی و این مکان و نیز ایجاد استادیوم ورزشی متناسب با نیاز جمعیتی مرکز استان و مرکز گردشگری و تفریحی میباشد.
بدون شک زیر ساختهای تعمیم یافته شهری در هر جا میتواند زمینه ساز جدی سرمایه های مادی معنوی و انسانی شده و امکان توسعه همه جانبه را فراهم آورد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا