یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همایش تجلیل از خادمان کتاب استان لرستان با حضور دكتر "ميرجلال‌الدين كزازي" استاد دانشگاه، نویسنده، مترجم و پژوهشگر برجسته ایرانی در حوزه زبان و ادبیات فارسی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، همایش تجلیل از خادمان کتاب لرستان با حضور جمعی از محققان و پژوهشگران، نویسندگان، ناشران، مسئولان، دانش آموزان و دانشجویان شامگاه سه‌شنبه در تالار شهید آوینی فرهنگ و ارشاد خرم‌آبادبرگزار گرديد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این همایش اظهار داشت: طي شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۲ درصدی چاپ کتاب در لرستان مواجه بودیم.
حجت‌الاسلام "حمیدرضا حنان" با بیان این که رشد چاپ کتاب در لرستان تا پایان سال به ۴۰ درصد خواهد رسید، عنوان کرد: ناشران لرستان نیز تا پایان سال جاری به ۲۵ واحد خواهند رسید که رشد ۲۵ درصدی خواهد داشت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این که ۴۹ واحد چاپخانه در لرستان وجود دارد، ادامه داد: ۱۲ واحد نیز در حال بررسی و صدور مجوز هستند که تا پایان سال به ۶۰ واحد خواهند رسید.
کزازی نيز در اين مراسم با اشاره به اهميت برخي كتب اظهار داشت: بیهوده نیست شاهنامه، نامه ورجاوند و بی‌مانند فرهنگ منش ایرانی در سرزمینی مانند لرستان این همه شور‌آفرین است. وي تأكيد كرد: درست است شاهنامه در خراسان پدید آمد اما بارها گفته‌ام امروز سرزمین شاهنامه لرستان است.
چهره ماندگار حوزه ادبيات فارسي کشور تصریح کرد: اگر فردوسی زنده می‌بود به شما لران آفرین می‌گفت و فرخ باد که پیش از دیگر ایرانیان که فرزندان فرخنده خوی اویید پاس استاد را می‌نهید و دل در گرو شاهنامه دارید.
این نویسنده و پژوهشگر ادبیات اظهار داشت: ایران سرزمین شاهنامه است، نام شاهنامه با نام گرامی و نازش خیز ایران، جاودان پیوند گرفته است اما شناخت شاهنامه و شیفتگی آن در سر‌زمین‌های ایرانی یکسان نیست؛ شاهنامه سنجه آزاد اندیشی، فراغ‌نگری و ایران دوستی است و هر تیره از ایرانیان که با شاهنامه و جهان آن بیش‌تر در پیوند هستند از این ویژگی والا بی‌هیچ گمان بیشتر برخور دارند.
استاد کزازی افزود: کردان، لران و خوزیان بیش از تیره‌های دیگر شاهنامه را گرامی می‌دارند از همین رو به واقع ایرانی مانده‌اند.
 بنا بر این گزارش، در این مراسم از ۲۰ جلد کتاب جدیدالتالیف رونمایی شد همچنین از ۴۵ نفر از فعالان حوزه کتاب تجلیل به عمل آمد.

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1394-08-27 09:25
سپاس ویژه از تمامی کسانی که زمینه حضور وباشندگی استاد فرزانه کزازی بزرگ را در شهر واستان عزیزمان فراهم کردند برگزاری اینچنین گردهمایی هایی ودعوت از انسانهای فرهیخته جامعه مان باعث درخشش نام لر ولرستانی خواهد شد .
نقل قول کردن
#2 حمید ت 1394-08-27 10:51
از مسئولین استانمان جهت برگزاری اینگونه جشنوارها و نشست ها نهایت تشکر رو داریم. امیدواریم که جلسات بیشتری در استان لرستان برگزار شوند . چون در ارتقای فرهنگی استانمان بسیار موثر است.
نقل قول کردن
#3 موسوی 1394-08-28 14:56
سلام
دعوت از مشاهیر مخصوصا کسانی مانند دکتر کزازی که خود منسوب به قوم لر. اک زبان هستند ارزشمند است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا