یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

برنامه «یک روز با کتاب» توسط سازمان مردم‌نهاد «خانه فرهنگ و اندیشه خرم‌آباد» در پارک شهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی خانه فرهنگ و اندیشه خرم‌آباد، به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی برنامه «یک روز با کتاب»، امروز توسط سازمان مردم‌نهاد خانه فرهنگ و اندیشه خرم‌آباد در پارک شهر برگزار شد.
يكي از اعضای خانه فرهنگ و اندیشه خرم‌آباد در این مراسم، اظهار داشت: همواره اقداماتی که در راه رضای خداوند متعال و با پشتیبانی مردم انجام می‌شود، نتیجه‌بخش بوده و هیچ گاه محکوم به شکست نیست.
"پوریا سیاوشی" بحث کتاب و کتابخوانی را یک موضوع استراتژیک دانست و افزود: همه اعضای جامعه به‌ویژه قشر جوان و نوجوان، باید بحث توسعه و تعمیق فرهنگ مطالعه را مورد توجه قرار دهند تا این مهم در جامعه نهادینه شود.
وي با بیان این که جامعه مدنی به عنوان بدنه سوم جامعه به دنبال این است که مطالبات خود را مطرح کند، عنوان کرد: یکی از اهداف برگزاری برنامه یک روز با کتاب، جلب توجه مسئولان به بحث کتاب و کتابخوانی به‌عنوان یکی از نیازهای اساسی جامه است.
ضرورت تسریع در روند احداث کتابخانه مرکزی خرم‌آباد
دبیر خانه فرهنگ و اندیشه خرم‌آباد نیز در این مراسم، گفت: از زمان کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی خرم‌آباد ۱۵ سال می‌گذرد و مسئولان باید در رابطه با علل تأخیر در احداث این کتابخانه که یکی از مطالبات مهم مردم شهر خرم‌آباد است، پاسخگو باشند.
"مهدی صارمیان" افزود: کمبود تعداد کتابخانه‌ها در استان لرستان، امری کاملاً ملموس است، اما نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که صرفاً به‌واسطه افزایش تعداد کتابخانه‌ها، مردم کتابخوان نمی‌شوند، بلکه باید احساس نیاز به مطالعه در مردم ایجاد شود و این با تغییر از دورن آغاز می‌شود.
وي خاطرنشان کرد: ما در این برنامه فرهنگی، گردیکدیگر آمده‌ایم تا به خود قول دهیم که با کتاب، الفتی برقرار کنیم و این پیوند با کتاب را در میان دوستان و آشنایان رواج داده و در نهایت به تمام جامعه تعمیم دهیم.
يكي از کارشناسان فرهنگی و مشاور استاندار سابق لرستان نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از اجرای برنامه«یک روز با کتاب» در خرم‌آباد، اظهار داشت: در جوامعی که احساس امنیت و آرامش وجود داشته و در روابط انسان‌ها مهرورزی حاکم است، حتماً میزان سرانه مطالعه بالاست و اهمیت نقش مطالعه را در این باره نمی‌توان نادیده گرفت.
"فریبا عابدینی" با بیان این که مطالعه مهم‌ترین عامل پیشرفت است، افزود: در حالی ما در جامعه شاهد کوتاهی در امر مطالعه هستیم که کتاب آسمانی ما مسلمانان با کلمه «بخوان» آغاز شده است و در جامعه امروز ما سرانه مطالعه در میان مسئولان پایین‌تر از مردم عادی است.
در این برنامه ضمن مطالعه همگانی همه اعضا، به معرفی کتاب و توزیع بروشورهایی در رابطه با اهمیت بحث کتابخوانی، ارائه مقالاتی درباره وضعیت فعلی مطالعه در کشور و بیان مطالبات فرهنگی مردم از مسئولان از جمله  ضرورت راه‌اندازی هر چه سریعتر کتابخانه مرکزی خرم‌آباد پرداخته شد.
 ز زمان کلنگگ‌زنی کتابخانه مرکزی خرم‌آباد ۱۵ سال می‌گذرد/ طرح یک روز با کتاب در پارك شهر
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 حامدنصیری 1394-08-26 16:09
خدا قوت
نقل قول کردن
#2 کتاب دوست 1394-08-26 20:20
وقتی مدیران ارشد استان اهمیتی به کتابخانه ها نمیدن و الان نردیک دو سال هست اداره کل کتابخانه های استان بلاتکلیف و با سرپرستی اداره میشه چه انتظاری میشه داشت؟
نقل قول کردن
#3 حمید ت 1394-08-27 10:56
ظاهرا برای دیدن افتتاح کتا بخانه مرکزی خرم اباد باید عمر نوح داشت . صد رحمت به هتل صخره ای
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا