یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نظر به اهمیت و جایگاه کتاب در فرهنگ ایرانی اسلامی و پاسداشت مقام رفیع مرحوم علامه طباطبایی(ره)، هر سال هفته پایانی آبان‌ماه هفته انس با کتاب/ با يك درخواست عضويت، در همه كتابخه‌هاي ايران عضو شويد!را به عنوان "هفته کتاب جمهوری اسلامی" نام‌گذاری شده است.
نام‌گذاری‌ای که شاید تلنگری باشد برضرورت انس‌گیری و الفت با کتاب و یادآوری این مهم، که "تکامل بشری" هنگامی رشد بیشتری گرفت که انواع مختلف کتاب، از سنگ‌نوشته تا الواح گلین و کدکس و پاپیروس و ... شکل گرفت.
یکی از مسائل اجتماعی که اکثر کارشناسان حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی به آن اذعان دارند "مهجوریت کتاب" در زندگی خانواده‌های ماست. عوامل متعدد و متکثری از جمله خانواده، نظام آموزشی، اقتصاد خانواده، سیاست‌های ممیزی، توسعه تکنولوژی و گسترش شبکه‌های اجتماعی و ... در گریزانی عامه مردم از کتاب و کتاب‌خوانی نقش دارند، که بررسی آن‌ها نیزدر این مجال نمی‌گنجد.
یکی از توجیهاتی که در گریزانی مردم از کتاب بیان می‌شود "گران بودن" کتاب است. هر چند به نظر می‌رسد این توجیه در اکثر موارد با واقعیت تطابق ندارد ولیکن کتابخانه‌های عمومی استان با دریافت هزینه ناچیز جهت ثبت نام سالانه، منابع گسترده خود را در اختیار اعضاء خود قرار می‌دهد.
نکته قابل تحسین این که در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و افزایش رغبت جهت مطالعه، در کتابخانه‌های عمومی استان، هر فرد می‌‌تواند با ثبت نام در یک کتابخانه و درخواست "عضویت سراسری"، در تمام کتابخانه‌های عمومی استان و کشور عضو گردد و دسترسی مناسب‌تری را به منابع داشته باشد.
هفته کتاب به تمامی اهالی و دوستداران فرهنگ، ناشرین ساعی، نویسندگان فاضل، کتابداران فرهیخته و کتاب فروشان محترم لرستان گرامی باد.

ارسال‌کننده: نصرت‌الله امیری‌خواه / كتابدار
 

دیدگاه‌ها  

#1 مهدی 1394-08-24 07:50
سلام
بر شما هم گرامی باد
نقل قول کردن
#2 حامد نصیری 1394-08-24 08:45
هفته کتاب و کتاب خوانی بر همه تلاشگران عرصه کتاب خصوصا همکاران محترم اداره کل کتابخانه های عمومی استان گرامی باد
نقل قول کردن
#3 کتابدار 1394-08-24 08:51
هفته کتاب بر اهالی فرهیخته حوزه فرهنگ مبارک باد
نقل قول کردن
#4 حمید ت 1394-08-24 10:18
چه نیکو :-)
نقل قول کردن
#5 امیر 1394-08-25 07:51
انشالله با همت مسئولین محترم استان، سرپرست فعلی ابقاء شوند و ما خوشحال
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا