یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بر اثر بی‌دقتی عوامل برنامه "فتیله"، پخش این برنامه متوقف شد.
به گزارش روابط عمومی صداوسیما، در پی پخش برنامه فتیله روز جمعه 15 آبان‌ماه، از شبکه دو سیما که بر اثر بی‌دقتی عوامل برنامه، موجبات رنجش خاطر هموطنان عزیز آذری پیش آمد، ضروری است توضیحات زیر به اطلاع ملت شریف ایران و خصوصا هموطنان عزیز آذری برسد.
«فتیله»، فتیله پیچ شد/ توقیف پخش برنامه در پی توهین به اقوام قومیت‌های مختلف سرمایه سترگ و بی‌بدیل ایران اسلامی است که مبتنی بر احترام متقابل اقوام، احساس هویتی مشترک را برای همبستگی و اتحاد ملی فراهم آورده تا این کشور عزیز بر تندباد حوادث بپاید و کیان خویش حفظ نماید. در این میان، صداوسیما نیز به عنوان رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران با درک این جایگاه و اهمیت احترام و حرمت همه اقوام و اقشار جامعه بزرگ ایران در مقاطع مختلف همواره عزم خود را در جهت تقویت این گنجینه و سرمایه ملی معطوف داشته است.
 لیکن علیرغم این اراده و اقدامات مختلف ناشی از آن، متاسفانه روز جمعه 15 آبان، در یکی از بخش‌های برنامه «فیتیله» که از جمله برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در شبکه دو سیماست، به سبب اشتباه، بی‌دقتی و عدم نظارت درست عوامل برنامه‌ساز و ناظر مربوطه، دیالوگ‌هایی به زبان آذری بیان می‌شود که باعث تمسخر و در نتیجه رنجش خاطر و ناراحتی هموطنان غیور و عزیز آذری‌زبان شده و شکایاتی را موجب می‌شود.
 در این خصوص، رسانه ملی با وجود سهوی‌بودن این مساله، وظیفه خود می‌داند ضمن عذرخواهی از هموطنان و خصوصا آذری‌زبانان عزیز و به دور از هر گونه توجیه رسانه‌ای برای رفع کوچکترین ابهام و بدبینی هموطنان عزیز آذری‌زبان کشورمان نسبت به فرزندان پرتلاش و خدمتگزارشان در صداوسیما، موارد و تصمیمات متخذه ذیل را به اطلاع این عزیزان و همه مخاطبان رسانه ملی برساند:
 1- به‌رغم سهوی‌ بودن این اتفاق، مسئولان و عوامل دخیل در تولید و پخش این برنامه، متخلف محسوب می‌شوند و این مساله تا آشکار شدن موضوع و ریشه‌های آن به طور جدی پیگیری خواهد شد.
 2- با وجود جایگاه مردمی این برنامه مطابق با نظرسنجی‌های مختلف سال‌های گذشته که از آن به عنوان برنامه‌ای باسابقه و پربیننده یاد شده است، لیکن به خاطر این بی‌دقتی صورت گرفته تا انجام بررسی‌های لازم و رسیدن به نتیجه نهایی، پخش برنامه «فیتیله» فعلا متوقف می‌شود.
 3- مدیر پخش و مدیر گروه کودک شبکه دو به دلیل سهل‌انگاری توبیخ کتبی خواهند شد و جانشین مدیر پخش که مسئول نهایی نظارت برنامه‌هاست نیز توبیخ و از مسئولیت برکنار می‌شود.
 4- بدیهی است که سازمان صداوسیما پس از بررسی دقیق این موضوع و رسیدن به نتایج نهایی، موارد را به اطلاع مخاطبان خواهد رساند.

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1394-08-17 13:40
مسخره ما لرها که عادی برا صداوسیما ولی ببینیند آذری زبانها چکار کردن که بلافاصله برنامه فیتیله تعطیل شد
نقل قول کردن
#2 محمد 1394-08-17 14:00
درود بر سیما اگر این مورد در ارتباط با سایر اقوام ولرها بود باز اینجوری عمل می کردند ؟
نقل قول کردن
#3 سينا 1394-08-17 14:20
با هيچ گونه حركت نژادپرستانه اي موافق نيستم و همچنين از سانسورها و مميزي هاي افراطي صداوسيما هم بيزارم ، اما جدا از اين مسائل ، آيا اگر اين اتفاق براي لرها مي افتاد ، مسئولين اينقدر زود عكس العمل نشون ميدادن!؟؟؟
نقل قول کردن
#4 حامد 1394-08-17 14:53
اگه توهین به لر هم میشد عاقبتش اینجور بود ؟
نقل قول کردن
#5 توحید 1394-08-17 15:24
در فیتیله توهینی ندیدم فقط بزرگنمایی کردند.یعنی شما میگید شمالی،جنوبی،اصف هانی،شیرازیو... باید اعتراض کنندبرای،جناب خان،پایتخت 1234،و....
نقل قول کردن
#6 گرین 1394-08-17 16:06
سالهاست که فیتیله شعله های کهن و با اصالت قوم لر را در سریالهای مختلف صدا و سیما سوختن و نه کسی از قوم لر عذر خواهی کرد و نه مدیر شبکه ای بر کنار کردن و نه توبیخی.
نقل قول کردن
#7 موسوی 1394-08-17 22:17
سلام متاسفم از این همه تبعیض
چرا فقط از توهین به آذری ها ناراحت میشن و آنجور برخورد میکنن
نقل قول کردن
#8 حمید ت 1394-08-17 22:29
این گروه بارها ما رو به خنده و شادی وا داشتن عیبی نداره ما هم یه بار اونها رو ببخشیم. البته به شرطی که دیگه تکرار نشه
نقل قول کردن
#9 مجتبی 1394-08-17 23:38
درود بر آذری زبانان بارها از رسانه مثلا ملی به قوم لر توهین شد همیشه نقش دیوانها لری تکلم میکنند ولی هیچ اتفاقی نیفتاد
نقل قول کردن
#10 رنجور 1394-08-18 01:15
باسلام واحترام کم توجهی یابی دقتی نسبت به هریک ازاقوام ایرانی ازکرد،ترک وبلوچ ......دیگراقوام محکوم است چراکه گوش شنوایی است که صدای آنها را بشنود ویامسؤلی که پیگیراهانت به آنها باشد ،جز همشهریان متعصب ومهمان نواز لرکه هرگونه توهین و دلقک بازی و بقول شما کم توجهی به آنها نسبت داده میشود وکسی نیست صدای اعتراض این قوم متمدن را بشنود توهرفیلم وسریال پایتخت نشینان نقش کارگر وهنذوانه فروش وآبدارچی وبیکار ودربدر و آواره و.......حتما بایدلر باشد وحتما آهنگ معروف وکذایی "بارو بارونه "که مشخصه لرهاست حتمابایدخوانده شود وهرگز نه نگاه موشکافانه خیلی از همشهریان عزیزم دیده میشود ونه به صدای اعتراضی توجه میشود( باپوزش واحترام به همشهریانم که کارگر وآبدارچی وزحمتکش باغیرت) هستند لرستانیهایی که تحصیلات عالیه دارند ازپرفسور وپزشک وجراح وشاعرو هنرمندونویسنده واستاددانشگاه ...........کم نیستند وخوشبختانه به وجود آنها افتخارمیکنیم
نقل قول کردن
#11 محمد کاویانی 1394-08-18 11:33
ساخت برنامه های طنز نیاز به تخصص و مهارت فوق العاده دارد که خدای ناکرده طنز با لودگی و مسخره کردن آمیخته نشود .
نقل قول کردن
#12 محمد کاویانی 1394-08-18 11:40
سالهای سال است در برنامه های صدا و سیما شاهد توهین پنهان نسبت به قوم لر هستیم . در اکثر سریالها و فیلمهای تلوزیونی هر جا که کاراکتر کارگر ساختمانی ، سرایدار ، و مشاغلی از این دست در فیلم هست متاسفانه سر و کله فردی با لهجه عجیبی که به لری نسبت داده اند پیدا میشود . فرزندان ما کم کم دارند باور میکنند که اگر به تهران بروند باید کارگری کنند .
نقل قول کردن
#13 فرهنگی 1394-08-22 00:58
توصدا وسیمای لرستان به صراحت به لهجه لری توهین میشه وهمه به زبان مادری ما میخندند اب از اب تکون نمخوره تا جایی که نسل جدید حاضر نیستند به زبان لری صحبت کنند واون رو کسر شان میدونند یه کم تعصب هم خوبه والاه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا