یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مستند خبری "‌نجات پلنگ" از تولیدات صداوسیمای مرکز لرستان، مقام نخست پنجمین جشنواره رسانه‌های آسیا اقیانوسیه (ABU Prizes 2015)  را از آن خود کرد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، سازنده مستند "نجات پلنگ" در خصوص اين گزارش مستند اظهار داشت: در این گزارش 4 دقیقه‌ای که تلاش گروهی از امداد‌گران را برای نجات جان یک قلاده پلنگ زخمی در ارتفاعات سپید‌دشت خرم‌آباد را روایت می‌کند با همکاري غلامرضا غلامپور تصویربردار واحد خبر صدا و سيماي لرستان راهی محل حادثه شدیم.
"سعيد حاجي‌زاده" افزود: نزدیک ظهر در محل حادثه پیاده و عازم ارتفاعات مورد نظر همراه گروهي متشکل از نیروهای محیط زیست و دامپزشکی و آتش‌نشانی شدیم.در این پیاده‌روی پر‌مخاطره محمدحسین بازگیر مدیر کل وقت محیط زیست حضور پررنگی داشت.
وی ادامه داد:  رسیدن به محل مورد نظر و آوردن لورا (پلنگ ماده زخمي) به سازمان محیط زیست تا پاسی از شب طول کشید که شنیدن سختی‌ها و خطرات بازگشت از ارتفاعات از زبان وی نیز خالی از لطف نيست.
حاجی‌زاده بيان داشت: پس از رسیدن به محل سازمان اکیپی متخصص اعزامی از تهران در محل حضور داشتند و عملیات نجات اولیه را همان شب انجام دادند و فردای همان‌ روز پلنگ زخمی را عازم تهران کردند.
وي افزود: در این مدت دکتر ایمان معماریان و علی‌رضا شهرداری دو متخصص حوزه محیط زیست و دامپزشکی زحمات زیاد و قابل تقدیری برای بهبود لورا متحمل شدند.
دوست داشتم لورا را جهانی کنم!
اين گزارشگر واحد خبر مركز لرستان اظهار نمود: با دیدن تلاش‌های بی‌دریغ تمامی افراد اکیپ امدادی و  دغدغه‌ای که در این امر داشتند سعیم را بر این گذاشتم که قدمی هر چند کوچک برای این امر بردارم و با ارایه گزارشی متفاوت اهمیت موضوع این گونه‌ی کمیاب را به مردم نشان بدهم.دوست داشتم لورا را جهانی کنم.
وی در پایان اضافه کرد: خوشحالم از این که توانستم افتخاری برای کشور و استانم کسب کنم و این موفقیت را مرهون زحمات اساتید و پیشکسوتان عرصه خبر و همچنین حمایت‌های بی دریغ مدیر کل صداو سیما همچنین آرش احمدی و رامين منصوری معاونین واحد خبر می‌باشم.
سعید حاجی‌زاده 26 ساله با مدرک مهندسی نرم‌افزار مدت 7 سال است که به عنوان تدوینگر و خبرنگار در صدا و سیمای مرگز لرستان و معاونت اخبار مشغول خدمت است.
بنابر اعلام امور بین‌الملل صداوسیما، در این جشنواره از 54 اثر راه یافته به بخش نهایی این جشنواره که در استانبول ترکیه برگزار شد همچنین تله‌فیلم «سه ماهی» تولید سیما فیلم به مقام نخست دست یافت و از برنامه رادیویی «آب و تاب» تولید رادیو تهران تجلیل شد.
اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه با 274 عضو از 67 کشور، بزرگترین اتحادیه رادیو و تلویزیونی جهان محسوب می‌شود.
این اتحادیه هر سال با بررسی تولیدات رادیویی و تلویزیونی کشور‌های عضو، جوایز خود را همزمان با برگزاری مجمع عمومی این اتحادیه به آثار برگزیده اهداء می‌کند.
امسال حدود 250 اثر از سراسر جهان به دبیرخانۀ  جشنواره ارسال شد که 154 اثر تلویزیونی و مابقی آثار رادیویی بود.
گزارش خبری نجات پلنگ ساخته سعید حاجی‌زاده خبرنگار واحد اخبار صداوسیمای مرکز لرستان جایزه نقدی و تندیس این مسابقه را به خود اختصاص داد که در این جشنواره آثار دیگری از ایران راهی بخش نهایی شدند اما موفق به کسب جایزه نشدند.

سعید حاجیزاده و لورا
         سعید حاجیزاده و غلامرضا غلامپور
سعید حاجی‌زاده و غلام‌رضا غلامپور گزارشگر و تصویربردار مستند خبری نجات پلنگ



 عباس  ملکی
 

دیدگاه‌ها  

#1 لرجهانی 1394-08-09 19:33
تاچند روز دیگه یه بمب خبری دیگه برای جهانی شدن لورها.مسابقات جهانی کوراش در ایران-خرم آباد برگزار میشه، یافته باید بترکونی.
نقل قول کردن
#2 علی حسنی 1394-08-09 19:55
درود بر سعید حاجی زاده عزیز تبریک بنده و همه دوستداران حیات وحش رو پذیرا باشید.به امید روزی که شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
نقل قول کردن
#3 فاضلی 1394-08-09 21:37
سلام این موفقیت و به این دو عزیز تبریک میگیم باعث افتخاره
نقل قول کردن
#4 مهرداد 1394-08-10 07:49
سلام خداقوت
نقل قول کردن
#5 سارا 1394-08-10 08:57
مبارک باشه و به امید موفقیت های بیشتر .لورا اولین و فکر کنم آخرین پلنگی بود که تونستم از نزدیک ببینم .هیچوقت زیبایی چشماش و فراموش نمیکنم
نقل قول کردن
#6 امیر علی پناهی 1394-08-10 09:42
تبریک به آقای غلامپور و حاجی زاده بابت این موفقیتشان
نقل قول کردن
#7 امرایی 1394-08-10 10:23
سلام ، صمیمانه کسب این مقام ارزشمندرو خدمت دوستان عزیزم جناب غلامپور و حاجی زاده تبریک میگم. بی شک در عرصه خبر و اطلاع رسانی موفق کسی است که با استفاده از تجربیات ارزشمند و سخت کوشی در این وادی گام برمیداره آقای غلامپور سالهاست با نگاهی حرفه ای در دنیای تصویربرداری خبر، کار می کنه و جناب حاجی زاده هم که نشون داد با تلاش و زحمت میشه ره صد ساله رو رفته اینک مایه مباهات جامعه خبری استان هستند از این رو باز هم صمیمانه به این دو دوست پرتلاش تبریک میگیم و امیدواریم بازهم شاهد کسب موفقیت های دیگر آنان در عرصه های خبر باشیم.
نقل قول کردن
#8 سپهر 1394-08-10 15:03
به نقل از لرجهانی:
تاچند روز دیگه یه بمب خبری دیگه برای جهانی شدن لورها.مسابقات جهانی کوراش در ایران-خرم آباد برگزار میشه، یافته باید بترکونی.

درود بر شما.دقيقا از سايت محبوب يافته انتظار داريم در پوشش رسانه اي اين مسابقات جهاني و جنبه هاي گردشگري-فرهنگي حضور ميهمانان خارجي در خرم اباد سنگ تمام بگذارد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا