یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شرکت پتروشیمی لرستان با اهدا 150 تن تخته و چوب و شرکت زاگرس خودرو با اهداء 50 تن چوب و الوار، هیزم مورد نیاز هیئات مذهبی برای مراسم عاشورای حسینی را تأمین کردند.
هیزم هیئات مذهبی خرم‌آباد تأمین شد/ ورود به عرصههای جنگلی و قطع درختان ممنوعبه گزارش پایگاه خبری یافته، در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم عاشورای حسینی که با حضور معاون فرماندار خرم‌آباد و مدیران محیط زیست، منابع طبیعی، سازمان تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، میراث فرهنگی، سازمان پارک‌ها، معاون شهردار خرم‌آباد، نماینده آمادگاه باباعباس و اعضاء تشکل‌های محیط زیستی روز دوشنبه 26 مهرماه در فرمانداری خرم‌آباد برگزار گردید، مقرر شد علاوه بر شرکت پتروشیمی لرستان و شرکت زاگرس خودرو، آمادگاه باباعباس نیز با اهداء 60 تن ضایعات چوب، نگرانی کمبود هیزم مراسم عاشورا را کاملاً برطرف نمود.
با توجه به این که اداره کل منابع طبیعی لرستان برخلاف سال گذشته اقدامی در راستای جمع‌آوری هیزم خشک جهت هیئات مذهبی انجام نداده بود، در این جلسه مقرر شد: ادارات راه و شهرسازی، شهرداری، محیط زیست و منابع طبیعی نسبت به تحویل و حمل 260 تن چوب‌ و الوار ظرف 3 روز آینده اقدام نمایند و چوب‌ها در محلی که منابع طبیعی اعلام می‌کند انبار کنند و نمایندگان هیئات مذهبی با مراجعه به سازمان تبلیغات اسلامی حواله مقدار مورد نیاز چوب و الوار را گرفته و از منابع طبیعی چوب‌ها و الوارها را تحویل گیرند.
در ادامه جلسه معاون فرماندار خرم‌آباد که ریاست جلسه را بر عهده داشت، تأکید نمود: با توجه به این که چوب و الوار موردنیاز هیئات تأمین شده است یگان حفاظت منابع طبیعی، محیط زیست و نیروهای انتظامی با افرادی که به عرصه‌های جنگلی وارد شوند و درختان را قطع نمایند برخورد قاطع خواهند نمود.
"مهدی پازوکی" افزود: مبلغ هزار و 500 میلیون ريال برای ساخت بخاری‌های گازی ویژه مراسم عاشورا اختصاص داده شده و اداره کل منابع طبیعی موظف گردیده بعد از مراسم عاشورا نسبت به ساخت بخاری‌ها اقدام کند تا سال آینده مورد بهره‌برداری هیئات مذهبی قرار گیرند.
در پایان، مظفر افشار مدیر عامل انجمن دوست‌داران طبیعت و محیط زیست لرستان نیز ضمن قدردانی از فرماندار خرم‌آباد برای تشکیل چنین جلسه‌ای، با توجه به اهمیت حیاتی جنگل‌ها در حفاظت از منابع آب، جلوگیری از فرسایش خاک، تولید اکسیژن، جلوگیری از آلودگی هوا و حفاظت از حیات‌وحش اظهار امیدواری نمود که با تأمین هیزم لازم برای هیئات مذهبی و با عدم ورود افراد به عرصه‌های جنگلی، منابع طبیعی ارزشمند استان به‌خوبی حفاظت و حراست شوند.
سید محمد قاسمی

دیدگاه‌ها  

#1 محمد رضا 1394-07-27 23:48
دست مدیرعامل شرکت پتروشیمی و زاگرس خودرو درد نکند اجرشان با امام حسین دیگر بهانه ای برای بعضی از سود جویان که بنام مراسم روز عاشورا درختانم را قطع می کنند نمی مانمد.
نقل قول کردن
#2 حامد نصیری 1394-07-28 08:58
واقعا کار ارزشمندی است . انشالله که سال بعد نیز تکرار شود و تعداد بخاری های بزرگ را نیز برای هیات مذهبی افزایش دهند .


کاش میشد مانند زنجان مردم خرم آباد هم برای نشان دادن هم بستگی و اتحادشان در روز روز عاشورا و تاسوعا همگی در یک مکان جمع شوند که قطعا انعکاس خبری بسیار خوبی در ایران کشورهای اسلامی و حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی خواهد داشت .

سالانه افراد بسیار زیادی برای شرکت کردن در تجمع عزاداران به زنجان میروند
نقل قول کردن
#3 وبگرد 1394-07-28 12:57
يافته جان سلام
چندي پيش بود كه خبري مبني بر ساخت وسيله اي براي گرمايش مراسم روز عاشورا توسط يك فرد لرستاني در سايت يافته درج شده بود .
ولي ظاهرا بي نتيجه بود .
خبر بهتر است عملي باشد و سپس رسانه اي شود ، وگرنه اعتبار اخبار زير سوال مي رود .
________________________
يافته: سلام
به دليل هزينه بر بودن آن طرح و اين كه در تعداد بالا براي امسال فراهم نشد، فعلا در همه نقاط اجرايي نمي شود اما امسال در چند نقطه از آن‌ها استفاده خواهد شد
اگر قرار باشد به هر خبري با نظر شما بنگريم وقتي به گذشته باز مي‌گرديم، قول‌هاي بسياري را مي‌بينيم كه اكنون عملي نشده‌اند مثل كمك به تيم‌هاي ورزشي لرستان و ...
برادر عزيز ما ضامن اجرايي قول‌هاي ديگران نيستيم؛ خيلي كه همت كنيم، قول‌هاي خودمان را عملي مي‌كنيم كه الحمدولله تا كنون در انجام وظايف رسانه‌اي‌مان تا حد امكان بدقولي نكرده‌ايم!
نقل قول کردن
#4 حسین حاجیوند 1394-07-28 17:02
آقای قاسمی برای بنده و بقیه تشکل های استان جای سئوال هست که شما از چه طریقی در اون جلسه دعوت شدین ، چون ظاهرا بجز شما و آقای افشار کسی دیگه از انجمن ها در این جلسه حضور نداشتند !!!؟؟؟
نقل قول کردن
#5 محبی 1394-07-28 17:10
آقایان عزیز که اسم تشکل زیست محیطی را به یدک می کشید ، امیدوارم که واقعا هدفی جز این نداشته باشید ......
جلسه ای با حضور دو نفر از انجمن ها و بدون اطلاع کلیه تشکل ها بسیار ابهام برانگیزه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا