یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعي استانداری لرستان گفت: قبلاً به دستگاه‌هایی اجرایی استان اعلام شده به هیچ عنوان بدون هماهنگی شورای اطلاع‌رسانی استان حق شکایت از هیچ رسانه‌ای را ندارند.
سيد سعيد شاهرخي معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري لرستانبه گزارش خبرنگار مهر، "سید سعید شاهرخی" ظهر دوشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان با اشاره به این که طی دو سال اخیر تحولات قابل توجهی در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... کشور انجام شده است اظهار داشت: این تغییرات قابل لمس بوده ولی دستگاه‌های دولتی این اقدامات را به خوبی بیان نکرده‌اند.
وی به شرایط بد اقتصادی کشور هنگام شروع به کار دولت تدبیر و امید اشاره کرد و بیان داشت: هنگام تحویل‌گیری دولت کشور با تورم ۴۲ درصد مواجه بود و هزاران پروژه عمرانی نیمه تمام با حجم بالای دیون پیمانکاران در کشور وجود داشت و می‌توان گفت در آن شرایط سیستم قفل شده بود.
معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان عنوان کرد: به رغم فشارهای زیادی که بر دولت یازدهم وارد بود حرکت‌های قابل توجهی در کشور صورت گرفت و بسیاری از گره‌های کور به ویژه در لرستان باز شد اما در امر اطلاع‌رسانی به این اقدامات زیاد پرداخته نشده است.
شاهرخی با بیان این که افراد مغرضی وجود دارند که با اهداف خاص خدمات دولت یازدهم را نمی‌بینند و اقدامات دولت‌های قبل را به رخ می‌کشند، اضافه کرد: این کار هم در حق دولت‌مردان و هم در حق مردم جفاست زیرا باعث گرفتگی روحیه مردم شده و بازتاب خوبی برای خود این افراد نیز ندارد.
وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی درست عملکرد و فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف از سوی روابط عمومی این دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: نشان دادن اقدامات دولت باعث ایجاد روحیه نشاط و امید در مردم خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان اطلاع‌رسانی را یکی از ارکان اصلی حرکت و پیشرفت در زمینه‌های مختلف خواند و بیان کرد: همه کارگزاران دولت وظیفه دارند در هر جایگاهی سیاست‌ها و برنامه‌های دولت را در بخش‌های مختلف تشریح کنند.
شورای اطلاع‌رسانی اقدام به تقویت روابط عمومی‌های استان کند
شاهرخی تاکید کرد: دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان باید نسبت به تقویت باور مدیران در زمینه تاثیرگذاری امر اطلاع‌رسانی جدیت داشته باشند چرا که هیچ مدیری نمی‌تواند با اهمیت موضوع اطلاع‌رسانی بیگانه باشد.
وی همچنین از دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان خواست برای تقویت روابط عمومی دستگاه‌ها برنامه داشته باشد و افزود: روابط عمومی‌ها نباید به عنوان مبلغ مدیران تنها اقدامات مدیر مجموعه خود را پررنگ کنند و این یک آفت بزرگ است که متاسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی استان با آن مواجه هستند.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان تشریح برنامه‌های دولت و تبیین سیاست‌های آن را یکی از ملاک‌های موثر در ارزشیابی مدیران دانست و اظهار داشت: دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی با همفکری صدا و سیما تفاهم نامه‌ای برای ساخت برنامه‌ای تحت عنوان «رهاورد خدمات دولت» منعقد کرده تا این برنامه به صورت منظم و در تاریخ‌های مشخص از صدا و سیمای مرکز لرستان پخش شود.
تور گردشگری خبرنگاران لرستان برگزار شود
شاهرخی بر برگزاری تور گردشگری خبرنگاران برای مشاهده اقدامات دولت در استان و بیان این اقدامات از سوی رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان برنامه تور گردشگری خبرنگاران را تدوین کرده و لازم است تا پایان سال حداقل دو تور گردشگری در استان صورت گیرد.
وی همچنین خواستار برگزاری تورهای بازدید از پروژه‌های استان برای فعالان سیاسی و اجتماعی شد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید در هر فصل یک نشست خبری برای بیان اقدامات خود برگزار کنند زیرا برگزاری این نشست‌ها نیز در ارزیابی عملکرد مدیران لحاظ خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان ادامه داد: لازم است از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، گروه‌های مختلف اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد برای بیان عملکرد دولت استفاده شود.
مدیران بدون هماهنگی شورای اطلاع‌رسانی حق شکایت علیه رسانه‌ها را ندارند
شاهرخی به تصویب دستورالعملی تحت عنوان رصد فضای مجازی در جلسه قبلی شورای اطلاع‌رسانی استان اشاره کرد و اظهار داشت: باید این فضاها به نحو مطلوب از سوی روابط عمومی دستگاه‌ها رصد و کنترل شوند زیرا در برخی موارد مشاهده شده تخریب‌هایی علیه برخی دستگاه‌ها صورت می‌گیرد لذا نباید اجازه داد این فضا به شکل لجام گسیخته‌ای در اختیار افراد نامطلع قرار گیرد.
وی تصریح کرد: قبلا به دستگاه‌هایی اجرایی استان اعلام شد به هیچ عنوان بدون هماهنگی شورای اطلاع‌رسانی استان حق شکایت از هیچ رسانه‌ای را ندارند زیرا معتقدیم ظرفیت دولتی‌ها باید آن‌قدر بالا باشد که با کوچک‌ترین انتقاد و حتی اشتباه از سوی رسانه‌ها قضیه را به محاکم قضائی نکشانند.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان با بیان این که هجمه های ناجوانمدانه‌ای علیه مدیران ارشد استان صورت می‌گیرد ولی این افراد با متانت از کنار این هجمه‌ها عبور می‌کنند اضافه کرد: دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان در صورت ملاحظه چنین موردی نباید نظاره‌گر باشد و باید به مدیرانی که با این مصوبه توجه نکرده‌اند برخورد کرده آن‌ها را به هیأت تخلفات اداری معرفی کنند چه این مسئول شهردار باشد و چه هر مدیری دیگر.
صدور حکم زندان برای مسئول یکی از نشریات لرستان
شاهرخی ادامه داد: اگر رسانه‌ای هم به تذکرات و مواردی که باید رعایت کند توجه نداشته و اصول حرفه‌ای خبرنگاری را رعایت نکند باید با وی برخورد قضائی جدی صورت گیرد.
وی از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به خاطر توقیف یک نشریه محلی تشکر کرد و مدعی شد: یکی از جرایدی که پیشانی کارهای تند و بی‌حساب و کتاب بود در استان و به هیچ چیزی رحم نمی‌کرد و با بدترین وضع به همه تهمت می‌زد توقیف شد زیرا هر چه تذکر داده شد توجه نکرد.
شاهرخی افزود: حکم زندان این فرد صادر شده و به محاکم قضائی سپرده شد که این موضوع حتی باعث خوشحالی ارباب جراید استان شد.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان تصریح کرد: با دعوت شورای معاونین استانداری جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان برگزار خواهد شد که در آن موضوع اختصاص «بسته فرهنگی» به رسانه‌ها مطرح می‌شود که در صورت امکان بتوان بسته‌ای را برای حمایت از رسانه‌ها و پرداخت دیون آن‌ها تعریف کرد.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1394-07-27 14:37
رسانه های استان اگه متحد نباشند یکی یکی حذف خواهند شد چون در سیستم دولتی لرستان منتقدان دشمن پنداشته ميشوند
نقل قول کردن
#2 همشهری 1394-07-27 14:38
اگر خدایی هست که هست به آبروی امام حسین تو این ماه عزا، چنين مسئولاني رو رسوا و خوار کنه
نقل قول کردن
#3 محمد رضا 1394-07-27 17:32
عجبا از دولت تدبیر و امید که مدعی ازادی رسانه هاست حالا چه شده از زندان رفتن منتقدین دولت خوشحال ميشوند؟
نقل قول کردن
#4 وحید آریافر 1394-07-28 09:12
یه مثال لری هست که می گه "وه سرم نیسی، قولم نکش"
یعنی اگه هوادار من نیستی لاقل زیر پامو خالی نکن.
برخی مسئولين شمشیر رو از رو بستن و با گذشت سه ماه از روز خبرنگار هنوز هم هنوزه کادوی روز خبرنگار برخی از نشریات رو پرداخت نکردن. فقط و فقط به دلیل مثلا مخالفت با سیستم دولتی (انتقاد سازنده)
نقل قول کردن
#5 میلاد فاضلی 1394-07-28 09:40
آقای شاهرخی این را بدانید هیچ رسانه ای دلسوز و خبرنگار با وجدان از صدور حکم زندان همکارش خوشحال و خرسند نخواهد شد.
در دولت تدبیر و امید تنها یک مانده انجام دهید که ان هم زندانی کردن خبرنگاران است. موفق باشید!!!!
نقل قول کردن
#6 خبرنگار 1394-07-28 09:42
این قدر نقد پذیرید که مدیر یک نشریه را به زندان می اندازید.....
بابا دست مریزاد دارید.
نقل قول کردن
#7 مینا 1394-07-28 11:05
سلام خوبه والا دولت تدبیر و امید و آزادی بیان. ولی حالا اينطور كه ايشون گفتن باید منتظر توقیف شدن بقیه رسانه هاي منتقد هم باشیم
نقل قول کردن
#8 محمد اكبري 1394-07-28 12:41
با بگيرو به ببند خلاقيت و نقد خاموش خواهد شد. با بردن خبرنگارها به گردشگري رسانه ها ميشوند گزارش گراقدامات دولت . اين نگرش هاي مديريت رسانه ها جامعه را به عقب خواهد برد. دولت منتخب ملت است و رسانه ها ركن ركين دموكراسي بايد باشند
نقل قول کردن
#9 رضا جايدري 1394-07-28 15:03
سلام. من اهل هيچ باند و جناحي اعم از اصول‌گرا و اصلاح‌طلب نيستم و ضمن احترام به پيروان اين دو جناح، هر كس كه مردم‌گراي مردم‌طلب باشد و كاري براي مردم محروم شهر و استانم انجام دهد را قبول داشته و حمايت مي‌كنم
دقيقاً اطلاع ندارم منظور معاون محترم استاندار كدام روزنامه‌نگار لرستاني بوده اما اگر آقاي "ح- ا" است كه بايد بگويم ايشان هر مرام و مسلكي داشت هر موقع جهت كمك به نيازمندان، فراخواني داده مي‌شد، وي پيش‌قدم بود و وراي ديدگاه سياسي‌اش، به مردم استان از جيب خودش كمك‌هايي مي‌نمود كه بسياري از دولت‌مردان و جناح‌بازان كه اتفاقاً مسئوليت هم داشتند، حاضر نمي‌شدند حتي از هزينه دولت و بيت‌المال نيز كمكي ناچيز به آن افراد مستحق بنمايند.
لذا من نيز از زنداني شدن چنين همكاري به هر بهانه‌اي خرسند نمي‌شوم و معتقدم هر انساني اگر بدي دارد، خوبي‌هايي نيز دارد كه بايد هنگام مجازات، آن‌ها را هم ببينند نه اين كه فقط شخصيت سياسي طرف را بررسي نمايند...
لذااگر منظور معاون محترم آقاي "ح- ا" است كه من اطلاع دارم گاهي حتي پول آگهي‌هاي نشريه‌اش را نيز براي امور خيريه صرف مي‌كرد، به هيچ عنوان از زنداني كردن وي خرسند نمي‌شوم و از آقاي شاهرخي كه همشهري ما و مديري بومي است، انتظار ندارم كه پست و مسئوليت را بر مردمي بودن ترجيح دهد و چنين موضعي را براي مسئولين دولت كنوني افتخار بداند.
اگر هم منظور شخص ديگري است، چون اطلاعي از ماجرا ندارم، نمي‌توانم قضاوت كنم
نقل قول کردن
#10 انجمن صیانت از رسانه ها وخبرنگاران لرستان 1394-07-28 20:46
باسلام انجمن ضیانت ازرسانه هاو خبرنگاران استان لرستان در موردکوچکترین برخوردها با آزادی بیان واندیشه وروز نامه نگاران ،مخالف وآنرا زیبنده دولت امید وتدبیر نمی داند وفارغ از جناح بازی وتوجه کردن به گرایش سیاسی اعضا در مقابل هجمه ها به خبرنگاران از مسولین امر درخواست تحمل وتعامل وصعه صدربا قشر زحمتکش خبرنگار رادارد چه بسا با مذاکره وگفتگوخیلی از سو تفاهم ها مرتفع گردد. ضمن اینکه بازداشت وزندانی شدن حتی یک خبرنگار در هر جای جهان آن هم به دليل نقد عملكرد مديران و نه توهين به مقدسات، تبعات حقوق بشری دارد وباعث زیر سوال رفتن دولت ها وملت ها می شود لذا درخواست مدارا وگذشت وتعامل وتحمل نقد داریم ونیک میدانیم که مرام دولتمردان برخورد خشن با خبرنگاران وتوقیف وتعطیلی نشریات نیست ودولت خود حافظ آزادی بیان واندیشه است واین مهم در اولین نامه ریاست جمهور محترم دکتر روحانی واضع است که شکایت های دولتی از رسانه ها پس گرفته شود .به امید عمل کردن به توصیه های ریاست محترم جمهور توسط مقامات ارشد استان .انجمن صیانت از رسانه ها وخبرنگاران لرستان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا