یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهردار خرم‌آباد با بالا دانستن ظرفیت‌های صنعت گردشگری در لرستان خاطرنشان ساخت‌: با حضور مهندس بازوند استاندار و مهندس اصلانی معاون عمراني وي، بسيار امیدوار هستیم صنعت بزرگ و مهم گردشگري نسبت به قبل ارتقا پیدا کند.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی لرستان، "یحیی عیدی‌بیرانوند" در آیین بزرگداشت روز میراث فرهنگی از فعالین صنعت گردشگری با بیان این که طي سال گذشته کل فضای سبز شهر خرم‌آباد 110 هکتار بوده است، افزود: با لطف خدا و پي‌گيري مسئولين شاهد توسعه 120 هکتاری فضای سبز در خرم‌آباد بوده‌ایم.
وی در خصوص اقدامات شهرداری در راستای جذب توریسم و صنعت گردشگری اظهار داشت: آبشار طلایی دره‌گرم با مساحت 44 هکتار می‌تواند یکی از بی‌نظیرترین مجموعه‌های گردشگری در کل کشور باشد.
شهردار مركز استان با اشاره به اهمیت ساماندهی ورودی‌های شهر عنوان کرد: در حال حاضر عملیات عمرانی در تیه‌های کهریز و ماسور به مساحت هر کدام 10 هکتار در حال انجام است كه این امر نشان‌دهنده‌ی توجه ویِژه‌ی شهرداری به صنعت گردشگری و توریسم می‌باشد.
عیدی‌بیرانوند با بيان اين كه شهرداری خرم‌آباد توانسته است در سال‌های گذشته با ارایه خدمات مطلوب به مهمانان طي ایام مختلف پذیرای بسياري از هموطنان مسافر باشد، گفت: شهرداری با بسیج تمامی نیروها بسیاری از خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار مهمانان قرار داده است.
وی تصریح كرد: امیدواریم با فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم‌، شاهد حضور گسترده‌ی گردشگران خارجی و داخلی در استان باشیم.
سفر 1026 گردشگري خارجي به لرستان در سال 94
مدیر کل میراث فرهنگی لرستان نيز در اين مراسم ضمن بر شمردن نقاط قوت مختلف گردشگری استان بر لزوم توجه بیش‌تر و بهتر بخش خصوصی به قابلیت‌های مختلف و پتانسیل‌های بی‌شمار استان تأكيد كرد.
 "غلام‌رضا سليماني" با ذکر فعالیت‌های صورت گرفته در این خصوص در زمینه احداث هتل‌های مختلف، تسریع در به پایان رساندن پروژه‌های مختلف گردشگری استان به خصوص در زمینه ساخت هتل‌های جدید را خواستار شد.
وي با اشاره به این که از ابتدای امسال به جز ایام عید نوروز هزار و ۲۶ گردشگر خارجی از جاذبه‌های لرستان بازدید کرده‌اند، گفت: همچنین ۶۲ هزار گردشگر داخلی در این مدت به لرستان سفر کرده‌اند.
در ادامه، "سيد سعيد قاسمی" به عنوان نماینده بخش خصوصی فعال در بخش گردشگری به ذکر پاره‌ای از مشکلات و موانع موجود در این خصوص پرداخت و خواستار توجه بیش‌تر مقامات و مسئولین دولتی براي رفع موانع موجود در این صنعت شد.
قابل ذكر است در این آیین كه در سالن اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی با حضور اصلاني معاون استاندار و خجسته‌پور فرماندار خرم‌آباد برگزار شد، از 4 فعال صنعت گردشگری استان به اين شرح تجلیل به عمل آمد:
* رامين بذرافشان - هتل زاگرس - بروجرد
* قاسم سيف - مهمان‌پذير گهر - دورود
* شيوا حيدري‌گودرزي- دفتر خدمات مسافرتي و گردشگري سليمان سپيدكوه- بروجرد
* مهراب بهلولي - سفره‌خانه سنتي ايران زمين- خرم‌آباد
 ورودی‌های خرم‌آباد به سرعت ساماندهي مي‌شوند/ سفر هزار و 26 گردشگري خارجي به لرستان در سال 94

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر 1394-07-09 15:57
خرم اباد با وجود اين همه زيبايي و جاذبه هاي متفاوت تاريخي-طبيعي و توريستي امسال فقط هزار گردشگر خارجي داشته اما استاني مثل خراسان شمالي در همين مدت بيش از چهار هزار گردشگر خارجي را جذب كرده است!!شهرهايي مثل اصفهان و شيراز هم كه طبق معمول از دهها هزار توريست خارجي ميزباني كرده اند.واقعا افسوس كه خرم اباد با داشتن جاذبه هايي مثل قلعه شكوهمند فلك الافلاك-پل شاپورخواست يگانه پل تمام سنگي جهان-درياچه زيباي كيو-مجتمع بام شهر-خانه جهانگردي-منطقه خوش اب و هواي مخملكوه و...هنوز يك هتل درست و حسابي پنج ستاره براي ميزباني از گردشگران خارجي و داخلي ندارد.
نقل قول کردن
#2 سپهر 1394-07-09 16:03
توسعه يافتن صنعت گردشگري در حال حاضر تنها راه توليد ثروت و ايجاد اشتغال در استان لرستان است.وارد شدن بخش خصوصي به عرصه ي اقتصاد لرستان در سرعت بخشيدن به پروژه ها خيلي تاثيرگذار خواهد بود.بام شهر خرم اباد يك فرصت بي نظير و استراتژيك براي رونق يافتن توريسم در لرستان است.اگر در اين مجتمع دو سه پروژه مثل پارك روباز جزيره ابي-پل معلق و تله كابين افتتاح شود صددرصد خرم اباد به مقصد گردشگري تبديل ميشود.
نقل قول کردن
#3 سپهر 1394-07-09 16:11
يكي ديگر از راهكارهاي رونق يافتن صنعت گردشگري در لرستان انجام هرچه سريعتر اقدامات لازم براي ثبت جهاني اثار باستاني است.قلعه فلك الافلاك و پل شاپوري خرم اباد و همچنين پنج پل ديگر شامل پل دختر-كشكان-كلهر -زال و گاوميشان اكنون چند سال است كه در فهرست موقت اثار جهاني يونسكو قرار گرفته اند اما متاسفانه تا الان ثبت نهايي نشده اند.همچنين ان طور كه بارها در رسانه ها ادعا شده دره ي باستاني(شهر باستاني)خرم اباد با داشتن حداقل چهل هزار سال سابقه سكونت بشر قرار است ثبت جهاني شود.با اين اميد كه در عمل شاهد جهاني شدن خرم اباد و فلك الافلاك و شاپوري و پل هاي تاريخي اش باشيم.
نقل قول کردن
#4 سپهر 1394-07-09 16:23
امار هزار و 62 گردشگر داخلي از چه طريقي محاسبه شده است.به نظر تعداد گردشگران بايد خيلي بيشتر از اينها باشد.استان فارس در همين مدت مشابه بيش از4ميليون نفر بازديدكننده داشته و لرستان فقط هزار و 62 نفر!!يكي از دلايل عمده وضعيت ناخوشايند گردشگري در لرستان عدم وجود هتل هاي اقامتي لوكس است.به راستي طلسم هتل هاي صخره اي و شاپورخواست و افلاك خرم اباد كه در بهترين نقاط اين شهر واقع شده اند كي شكسته ميشود؟؟؟هتل صخره اي بهترين موقعيت جغرافيايي را دارد اگر همين يك هتل بعد از بيست سال افتتاح ميشد ان وقت به جاي هزار گردشگر خارجي در مدت7ماهي كه از سال94گذشته حداقل چند هزار گردشگر خارجي به خرم اباد مي امدند.
نقل قول کردن
#5 سپهر 1394-07-09 16:48
اقاي سليماني مدير كل محترم ميراث فرهنگي و گردشگري لرستان از شما خواهشمنديم اگر واقعا خواستار رونق پيدا كردن گردشگري هستيد ابشار زيباي شوي لرستان را كه اواخر سال گذشته به نام دزفول ثبت ملي شد پس بگيريد. پل گاوميشان را كه 93 درصد ان در خاك لرستان است و ايلام به نام خودش ثبت كرده پس بگيريد اين پل قرار است ثبت جهاني هم بشود.ابشار شوي بزرگ ترين ابشار طبيعي خاورميانه است و شانزده كيلومتر!!!در حريم جغرافيايي لرستان واقع شده اما در كمال تاسف ان را از لرستان جدا كرده اند.اقاي سليماني لطفا با نهايت تلاشتان پيگير اين موضوع باشيد چون ابشار شوي در صورت ايجاد زيرساخت هاي گردشگري مي تواند نام لرستان را جهاني كند.
نقل قول کردن
#6 رامین 1394-07-09 18:10
واقعا که آقا سپر دمت گرم با این توضیحات مفصلت فقط امیدوارم گوش شنوایی هم وجود داشته باشه
نقل قول کردن
#7 عباس 1394-07-09 21:40
جناب شهردار
لطفا به اندازه بودجه ای که در اختیار دارید پروژه ها رو شروع کنید همین الان چندین پروژه نیمه کاره در سطح شهر دارید که به علت کمبود بودجه متوقف مونده ( به گفته مسئول عمران یکی از مناطق) که خود بنده سه ماه تمام پیگیر یکی از همین پروژه ها بوده و هستم که توسط یکی از پیمانکارتون شروع شده و الان سه ماهه معطل مونده و نخاله های جمع شده توسط این پیمانکار شده محل جمع آوری زباله آنهم در یکی از بهترین خیابان های شهر که به دلیل وجود چند اداره کل و نیز دادگستری همه روزه تردد زیادی در آن هست
نقل قول کردن
#8 محسن 1394-07-10 11:33
سلام اگر گردشگری بخواهد بیاد خرم آباد باید
از بروجرد . دورود .پلدختر. که دروازه ورودی است وارد خرم آباد بشه
شما همش میگید خرم آباد .دیگه توی این شهر ها یه چیزی پیدا میشه که ببینند یهوی توی خرم آباد که سبز نمی شند
پس اول باید گردشگری توی تمام استان رونق دهید .نه فقط مرکز استان
چون مرکز استان بدونه بروجرد و دورود مثل استان قم میشه یه استان بایه شهر
نقل قول کردن
#9 کاسمسا 1394-07-11 08:00
جالبه که روز گردشگری در تمامی استانهای کشور با برگزاری جشنواره ها مختلف و مرتبط با صنعت توریسم برگزار گردید اما در استان ما ؟؟؟
بعد توقع داریم صنعت گردشگری رو هم توسعه بدیم.
نقل قول کردن
#10 حمید خرم ابادی 1394-07-21 12:21
دوست گرامی مردمان هر شهری خودشان موظف به ابادانی شهرشان هستند . و فقط مرکز استان وظیفه تقسیم بودجه رو به عدالت دارد...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا