یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم نمادین کاشت نهال بلوط با حضور شماري از فعالان محيط زيست خرم‌آباد در تپه شهداي گمنام اين شهر انجام شد.
به گزارش یافته، این مراسم که با حضور يكي از جانباز جنگ تحمیلی که با دوچرخه قصد سفر به دور ایران را به مناسبت هفته دفاع مقدس دارد در تپه‌ی شهدای گمنام و با حضور پدر بلوط ایران و جمعی از فعالان زیست‌محیطی انجام گرفت.
"سید مسعود طباطبایی" جانباز ۶۵ درصد جنگ تحمیلی در لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار با دوچرخه از 20 استان كشور گذشته و به خرم‌آباد سفر كرده است.
به بهانه همین حضور و شعار زیست‌محیطی این دوچرخه‌سوار٬ در تپه‌ی شهدای گمنام خرم‌آباد با حضور پدر بلوط٬ مراسم نمادین کاشت بلوط انجام پذیرفت.
وی روز گذشته همراه چند تن از فعالان محیط زیست از خزانه بلوط "مظفر افشار" پدر بلوط دیدن کردند و پس از گپ و گفتی دوستانه با پدر بلوط بیان کرد که بعد از طی مسافت 4 هزارو 500 کیلومتری با دیدن این فضا٬ خستگی راه را فراموش کرده است.
طباطبایی با بیان جزییات سفر خود اظهار داشت که بعد از عبور از ۷۱ استان در طول ۲ دوره رکاب‌زنی شنبه‌شب وارد خرم‌آباد شده است.
وی ادامه داد که مرحله دوم این سفرها را با دعوت انجمن سایکل توریست‌های ایران که اعضای آن از رکابزن‌های مطرح در سطح داخل و خارج کشور هستند٬ آغاز كرده و اولین دوره‌ی آن به نام تور ملی اقوام ایرانی به مناسبت روز ملی خلیج فارس٬ از پاسارگاد و آرامگاه کوروش شروع و در استان بوشهر با حضور علي جنتی وزیر ارشاد و استاندار بوشهر پایان یافت.
دور دوم این سفرها از طوس آغاز و تا شلمچه ادامه خواهد داشت که در این رکابزنی هدف استان‌های شمالی و شمال غربی می‌باشد.
طباطبایی با بیان این که مقصد بعدی استان مرکزی است و بعد از آن به دلیل تاخیر زمانی در برنامه‌ها که علت آن را تصادف در گلستان و بستری شدن ۱۲ روزه در اردبیل بیان کرد٬ با قطار به سمت اندیمشک رفته و در آن‌جا همراه رکابزن‌های سراسر کشور به مناسبت هفته دفاع مقدس به شلمچه خواهد رفت.
در ادامه نیز هفتم آبان‌ماه از پاسارگاد به مقصد تهران سفر را شروع و در روز ۱۳ آبان به مناسبت شهادت شهید فهمیده و روز دانش‌آموز بر مزار آن شهید حضور خواهد یافت.
دیدار با پدر بلوط مرا شگفت‌زده کرد!
در گفتگوی دوستانه‌ای که با این جانباز ورزشکار داشتیم وی اظهار داشت که از سال ۸۲ که پیاده از تهران به سمت کربلا می‌رفتیم به لرستان که رسیدیم مورد مهر و محبت و مهمان‌نوازی بی‌نظیری از مردم خرم‌آباد قرار گرفتیم.
وی از دیدار امروز خود و آشنایی با مظفر افشار٬ پدر بلوط لرستان اظهار خرسندی کرد و گفت که خستگی این مدت و طی ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رکاب‌زنی را فراموش کردم.
اين دوچرخه‌سوار جانباز که حامل پیام محیط زیستی است اظهار داشت که با دیدن پدر بلوط٬ همان مقاومت و ایثاری که از بلوط می‌شناختم٬ همین خصوصیات را هم در ایشان دیدم و کارهای ارزشمند پدر بلوط را با هیچ زبانی نمی‌توان بیان نمود.
طباطبایی گفت: حاضرم بر دست‌های آقاي افشار که هیچ٬ بر پاهای ایشان هم به خاطر تلاش‌هايش بوسه بزنم.
قابل ذكر است در این مراسم ٬ مهرداد فتحی‌بیرانوند مدیرکل محیط زیست لرستان٬ مظفر افشار٬ حجت‌الاسلام گندابی بهمن بیرانوند، داریوش حیدری، زارع، سنجابی و نورالدین سپهوند از کارشناسان و کارکنان محیط زیست٬ محتبی رومانی مسوول روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان٬ مهران غضنفری شاعر و خواننده و آهنگساز هم‌استانی٬ احمد علیخانی و فرزانه علیخانی از فعالان حوزه محیط زیست خرم‌آباد حضور داشتند.
 دوچرخه‌سوار ايرانگرد: پدر بلوط مرا شگفت‌زده کرد
عباس  ملكي
 

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر 1394-06-23 11:50
تپه شهداي گمنام(تپه كيو)با چشم انداز فوق العاده زيبا به پارك و درياچه كيو پتانسيل تبديل شدن به پايگاه تفريحي-توريستي را دارد.اما چندوقت پيش كه انجا بوديم متاسفانه شاهد انباشت زباله در گرداگرد تپه بوديم.اميدوارم ساماندهي و بهسازي وضعيت تپه باستاني كلاته كيو در دستور كار ميراث فرهنگي لرستان و شهرداري خرم اباد قرار بگيرد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا