یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شاعر پلدختری توانست رتبه سوم شعر گویشی کشور را بین 127 شاعر شرکت کننده نهمین جشنواره ادبی "تمداربیت" استان چهارمحال و بختیاری به دست آورد.
به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر، "الهه احمدی‌سبزواری" در اين خصوص با بیان این که یکی از ویژگی‌های برگزاری این جشنواره زنده نگه داشتن ادبیات بومی و محلی و احیا زبان و گویش‌های رایج در کشور است افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح ادبی جامعه بسیار لازم و ضروری الهه احمدی‌سبزواریاست ولی اگر این گونه جشنواره‌ها  بیش‌تر از این‌ها و در استان‌های مختلف برگزار بشود  قطعاً نتایج بهتر و بازدهی مناسب‌تری به دنبال خواهد داشت و پیامد خوبی که این گونه جشنواره‌ها در برخواهند داشت.
وي افزود: این است که شاعران کشورمان با سرایش شعر با موضوعات آزاد و آیینی با گویش‌های مختلف خواهند توانست ارزش‌های ادبیات و فرهنگ بومی سرزمین خود را برای همیشه زنده نگه دارند.
اين شاعر پلدختري اظهار داشت: این دوره از جشنواره در دو بخش آزاد و آیینی برگزار شد و من در بخش آیینی با موضوع شعر رضوی به عنوان شاعر برگزیده انتخاب شدم.
الهه احمدی‌سبزواری متولد ویسیان خرم‌آباد بوده و سال‌هاست در شهرستان ادب‌پرور پلدختر سکونت دارد. بیش‌تر اشعار این شاعر در قالب غزل و سپید می‌باشد. وي برگزیده جشنواره‌های مختلف شعر بوده و به عنوان بانوی شعر و ادب پلدختر در صحنه‌های مختلف فرهنگی و هنری افتخار‌آفرینی برای استان لرستان و شهرستان پلدختر کرده‌اند. از این شاعر اشعار مختلفی در زمینه‌های گوناگون در مجموعه کتاب‌های ادبی منتشر شده  و در حال حاضر مجموعه‌ی شعر او نیز در حال اخذ  مجوز است.
قابل ذكر است این جشنواره با حضور شاعران، پیشکسوتان فرهنگ و ادب بومی، برخی مسئولین ارشد کشوری در شهریورماه هر سال در استان چهارمحال و بختیاری شهرستان اردل برگزار می‌شود و نهمین جشنواره شعر گویشی تمدار بیت شهريور 1394 با معرفی 16 برگزیده از 10 استان زاگرس‌نشین کشور در شهرستان اردل به پايان رسيد.
در بخش "آیینی" سید علی‌اکبر سلیمانی، یعقوب کریمی و الهه (اعظم) احمدی‌سبزواری به ترتيب اول تا سوم شدند. در بخش "آزاد" سلیم رزم‌آفرین، نیما ظفریان اول و دوم شدند و افراسیاب حیدری‌نژاد و وحید کیانیان به طور مشترک مقام سوم را کسب کردند.
همچنین اقبال طهماسبی، رامین طهماسبی و فرزاد ظفریان از اردل، غلام‌علی آسترکی از اصفهان، ابوذر شریفی‌نسب از رستم، مهشید شرافی‌زاده از لردگان، پریسا کیانی از ایذه، محمد‌رضا حسنوند از الشتر، سید یدالله تقویان از ممسنی و مرتضی طاهری از شوشتر نيز در اين جشنواره تقدیر شدند.
لازم به ذکر است: جشنواره تمداربیت با ۴۰۳ اثر از ۱۲۷ شاعر کشور در شهرستان در شهرستان اردل برگزار شد که ۱۰۵ اثر در بخش آینی و ۳۳۸ اثر در بخش آزاد این جشنواره حضور داشتند.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 قاسمی 1394-06-15 14:20
درود بر بانوی شعر پلدختر خانم احمدی ایشان همسر آقای شفیعی از نویسندگان و شاعران سرشناس لرستان می باشد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا