یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جلسه یکصد و بیست و هشتم انجمن دانش‌آموختگان خرم‌آباد 11 شهریور در محل جدید این انجمن واقع در بلوار ولی‌عصر(عج) خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن دانش‌آموختگان خرم‌آباد، در این جلسه که با حضور ۲۳ نفر از اعضای شورای مرکزی و اعضای عادی برگزار شد‌٬ تغییر روند فعالیت‌های این انجمن در دستور کار قرار گرفت.
لیلا قلندری مدیر جلسه و از اعضای شورای مرکزی با بیان این که با توجه به فعالیت‌های اخیر انجمن و احتمال تکراری شدن و نداشتن بازتاب و بازده مناسب این فعالیت‌ها در سطح جامعه از تغییر روند فعالیت‌های این انجمن خبر داد.
وی افزود: برای افزایش روحیه مطالبه‌گری و جذب نیرو و مشارکت مردم همچنین تقویت خود باوری و بازده هر چه بیش‌تر انجمن٬تشکیل کارگروه‌های تخصصی را در دستور کار انجمن قرار می‌دهیم.
بنابراین گزارش شورای مرکزی انجمن دانش‌آموختگان از تشکیل کارگروه‌های تخصصی زیر و اهداف آن‌ها خبر داد:
1- شاخه دانش‌آموختگان علوم اجتماعی
هدف: آسیب شناسی کامل و تخصصی دلایل عقب ماندن شهر خرم‌آباد در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی وگرفتن ایده و راهکار از شهرهای مختلفی که موفق عمل کرده‌اند، تعیین برنامه بلند مدت انجمن و جایگاهی که می‌بایست در زمان مشخص بدان‌جا برسیم، اولویت‌بندی معضلات فرهنگی و اجتماعی متفاوت جهت بررسی و اجرای راهکارها، تعیین موضوع برای جلسات عمومی، برگزاری همایش‌های مرتبط و...
2- کارگروه حفظ محیط زیست
هدف: تاکید بر بعد آموزشی حفظ محیط‌ زیست درون شهری و برون شهری، کشاورزی تخصصی، صرفه‌جویی در مصرف آب و تعامل با سازمان‌های مردم‌نهاد مربوطه برای برداشتن قدم‌های نو و به مراتب بلندتر و...
3- کارگروه کتابخوانی
هدف: معرفی کتاب، تشکیل گروه کتاب‌خوانی اشتراکی، خلاصه کردن کتاب‌های اساسی در حیطه فعالیتهای انجمن، گسترش کتابخانه انجمن، تشکیل جلسات نقد کتاب، معرفی فیلمهای آموزنده همچون فیلم‌های برگرفته از کتب گوناگون و...
4- کارگروه تبلیغات وجذب و ساماندهی اعضای جدید
 هدف: طراحی پیام‌های فرهنگی، طراحی پوستر، ساخت کلیپ‌های ویدئویی و انیمیشن، اطلاع‌رسانیِ فعالیتهای انجمن، منتشر کردن گزارش جلسات و مباحث گروه مجازی، همکاری با نشریات و دادن فراخوان جذب عضو، عضوگیری در دانشگاه‌ها و ادارات، تشکیل بانک اطلاعاتی جهت ساماندهی اعضا، برگزاری جلسات دو ماه یک بار جهت توجیه جلسه اولی‌ها و...
5- کارگروه صیانت ازمیراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری
 هدف: تعامل با اداره میراث فرهنگی و انجمن حمایت از میراث و تلاش برای بهبود محیط اطراف جاذبه‌های گردشگری در طول سال، افزایش اطلاعات تاریخی مردم و معرفی جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی به مردم، تلاش برای گسترس توریسم و جذب گردشگر و...
برای انجام دادن این کارها و تشکیل این کارگروه‌ها طبیعتا به افرادی خارج ازانجمن و افراد دارای تخصص و همچنین افرادی در راس ادارات مختلف نیاز است. در این جلسه با بیان این که قبل از تشکیل این کارگروهها،ابتدا می‌بایست اعضای انجمن آموزش ببینند. نحوه حرف زدن، فکرکردن و برخورد کردن اعضا باید مورد بررسی قرار بگیرد.
اعضا می‌توانند بنابر تخصص و علاقه مندی خود کارگروه یا کارگروه‌های مد نظر خویش را اعلام نموده تا جهت ساماندهی آن‌ها اقدام شود.
مقرر گردید هر شخص بعد از اطلاع از کیفیت کار و اهداف کارگروه‌ها، حداکثر می‌تواند در دو کارگروه عضو شود.
ضمنا در سایت رسمی انجمن قسمتی برای کارگروه‌ها در نظر گرفته شد که بر این اساس سایر اعضای خارج کارگروه هم می‌توانند نظراتشان را با سرپرست هر کدام از کارگروه‌ها در میان بگذارند.
هر کدام از کارگروه‌ها توسط سرپرست اداره شده و دارای آیین نامه می باشند و بنا بر خواست اعضای کارگروه شیوه‌های ارتباطی‌شان مشخص می‌گردد. تصمیمات کارگروه‌ها بعد از مصوب شدن، وارد شواری مرکزی شده و بعد از تصویب اعضای شورای مرکزی، توسط کلیۀ اعضای انجمن لازم‌الاجراست.
همچنین در صورت نیاز ممکن است کارگروه های دیگری از جمله "کارگروه مشاوره و مددکاری" ایجاد شوند.
 


دیدگاه‌ها  

#1 سپهر 1394-06-12 11:33
با سلام.ايا بنده به عنوان يك شهروند خرم ابادي كه تمامي جاذبه هاي طبيعي-تاريخي و توريستي استان لرستان مخصوصا شهر خرم اباد را مي شناسم و توانايي معرفي تاريخچه و كاركرد انها با توضيحات كامل به گردشگران را دارم مي توانم به صورت افتخاري يا حتي رسمي عضو كارگروه صيانت از ميراث فرهنگي و جاذبه هاي گردشگري بشوم؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا