یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با تلاش شبانه روزی پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان دورود، دو نفر از حفاران غیر مجاز دستگیر شدند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: هفته گذشته پس از دریافت گزارشي مبني بر حفاری غیر‌مجاز توسط عده‌اي در روستاهای شهرستان دورود، یگان حفاظت میراث فرهنگی دورود به محل رفته و موفق شدند دو نفر را دستگير نمايند.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی لرستان، غلام‌رضا سليماني اظهار داشت: از اين سوداگران شماري اشیاء تاریخی کشف و آلات و ادوات حفاری نان ضبط گردید.
وي با بيان اين كه اين افراد طي تعقیب و گریز و کمین توسط نيروهاي یگان حفاظت و با همکاری عوامل نظامی و انتظامی و همچنین با کسب مجوز از مقام قضایی، دستگير شدند، افزود: از اين مجرمين دو دستگاه خودرو، آلات و تجهیزات حفاری از جمله یک دستگاه کمپرسور، چکش سنگ‌شکن، مقادیر زیادی مواد منفجره و سایر ادوات حفاری کشف و ضبط گردید.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان نيز در این خصوص گفت: دستگیر شدگان با توجه به مدارک موجود و اشیاء کشف شده و همچنین اعتراف آن‌ها، به دستور دادستان بازداشت و روانه زندان گردیدند.
سرهنگ عباس دولتشاهی افزود: در خصوص جرائم علیه آثار تاریخی مطابق ماده 562 قانون مجازات اسلامی «هرگونه حفاری و کاوش به قصد کسب اموال فرهنگی و تاریخی، جرم محسوب می شود» و با کسانی که به آثار تاریخی «منقول (آثاری که قابل نقل و انتقال باشند)» و «آثار غیر منقول» صدمه وارد کنند (اعم از سرقت، تخریب، جابجایی، تبلیغات و هرگونه نوشتن روی آثار و ...)  جرم داشته و موجب برخورد قانونی می‌شود.
 دو حفار غيرمجاز اشياء عتيقه در دورود دستگير شدند
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1394-06-12 15:41
همه رو غارت کردند
نقل قول کردن
#2 حسرتی! 1394-06-12 21:03
خدا بداد این محوطه برسه، ظاهرا یک ماهی اونجا کار کردند! چرا زودتر جلوشون رو نگرفتند؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا