یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در کنسرت موسيقي مشترک گروه‌هاي موسيقي «تال» به سرپرستي فرج عليپور و «آواي عندليب» به سرپرستی شاهو عندليبي، بخش‌هایی از موسيقي نواحي مناطق کرد و لر در تالار وحدت تهران اجرا شد.

به گزارش یافته، این کنسرت با حضور و هنرنمایی فرج علی‌پور نوازنده، آهنگساز و خواننده باسابقه لرستان و شاهو عندلیبی نوازنده و خواننده جوان موسیقی کردستان پنج‌شنبه 5 شهریورماه از ساعت 21:30 در میان استقبال گرم مخاطبان لرستانی، کردستانی و سایر علاقه مندان به موسیقی زاگرس در تالار وحدت تهران برگزار شد.

برنامه کنسرت در دو بخش برگزار شد؛ در بخش اول قطعات «پیش‌درآمد شوشتري» برگرفته از مقام‌های سوگواري استان لرستان، «سيت بيارم» به آهنگسازي فرج عليپور، «ئاي له داوت» به آهنگسازي مرحوم ايرج عندليبي، «گلوني – شوانه شوانه» از ساخته‌های مسلم علی پور و ايرج عندليبي و «سابلاخي» با ملودي شاهو عندليبي اجرا شد.
ملودی‌های «شبانه» به آهنگسازي فرج علی پور، «نجيبي» ملودي محلي سقزي، «چش سي» به آهنگسازي فرج علي پور، «زنگه زنگه (اوشاري) و آمان گليا» به آهنگسازي فرج علی‌پور، «نشميل نشميل» به آهنگ‌سازي ايرج عندليبي، «چمري و دايه دايه» قطعه مشترک لري و کردي، «اي دوست (سه پا)» و «لرزانه» قطعاتي بودند که در بخش دوم براي مخاطبان اجرا شدند.
حواشی:
کنسرت رأس ساعت 21:30 با صحبت‌های فرج علی‌پور شروع شد؛ وی در سخنان کوتاهی خطاب به تماشاگران گفت: امیدوارم امشب شب بسیار خاطره‌انگیز و لذت بخشی را در کنار شما داشته باشیم و بتوانیم به سهم خود شما را شاد کنیم.
شاهو عندلیبی هم بعد از صحبت‌های علی پور گفت: من هم بسیار خوشحال هستم که امشب در این کنسرت به عنوان نوازنده و خواننده در کنار استاد فرج علی‌پور حضور دارم.
شاهو عندليبي قبل از اجراي قطعه «چمري و دايه دايه» به تماشاگران گفت: اين قطعه ترکيبي از ساخته پدرم مرحوم ايرج عندليبي است که امشب اين اجرا را با افتخار به شهداي عزيز مناطق کردستان و لرستان تقديم می‌کنم و اميدوارم اين کار کوچک قدمي در حفظ نام اين عزيزان ميهن باشد.
در این کنسرت فرج علی‌‌پور خواننده بخش لری و نوزانده کمانچه، شاهو عندلیبی خواننده بخش کردی و نوزانده نی، میلاد علی‌پور نوازنده تار و تنظیم قطعات، مسلم علی پور نوازنده کمانچه، حمید بهروزی‌نیا نوازنده تار، مریم خدابخش نوازنده عود، هیلا فیض‌پور نوازنده بم تار، مهدی مرتضایی نوزانده سنتور، محمد عنایتی نوازنده دف و محسن کیهان نژاد نوزانده سرنا به عنوان نوازنده حضور داشتند.
قابل ذکر است گروه موسیقی تال با 26 سال سابقه فعالیت در راستای حفظ و اشاعه موسیقی لری، همکاری با خوانندگان مطرح لرستان داشته و تمام کوشش و توان خود را در معرفی موسیقی لری به کار برده تا افتخاراتی دیگر برای دیار فلک‌الأفلاک در سرتاسر جهان به ارمغان آورد.

کنسرت مشترک لری و کردی شاهو عندلیبی و فرج علی‌پور در تهران برگزار شد

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر 1394-06-06 19:32
درود بر استاد فرج علیپور و همه اعضاء گروه تال که مایه ی فخر لرستانی ها هستند.دیار فلک الافلاک منتظر اجرای کنسرت موسیقی لری توسط بزرگانی همچون استاد علیپور و رحمانپور است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا