یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدير كل میراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگري لرستان گفت: لرستان یکی از 3 استان امن از نظر سرمایه‌گذاری و گردشگری است.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی لرستان، "غلام‌رضا سليماني" تأكيد كرد: خبرنگاران باید به امنیت مطلوب استان لرستان برای گردشگر و سرمایه‌گذار توجه داشته و غلام‌رضا سليماني سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي لرستاناين مهم را به خوبي منعكس نمايند.
وی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در رسیدن به اهداف سازمانی ميراث فرهنگي وجود دارد را بهره‌برداری از ظرفیت‌های نیروی انسانی برشمرد و ایجاد فضای ارتباط متقابل را از مهم‌ترین اهداف سازمانی خود دانست.
سليماني همچنین در حوزه میراث فرهنگی به رهاسازی عرصه قلعه فلک الافلاک با محوریت هویت‌بخشی‌، مرمت و بهره‌جویی متناسب با شرح اماکن تاریخی اشاره کرد و توجه هر چه بیش‌تر به آن‌ها را از مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های مردم استان دانست.
مدير کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان در حوزه میراث فرهنگی به ساماندهی پل‌های تاریخی استان در جهت ثبت جهانی، احداث موزه بزرگ لرستان، فعال نمودن آزمایشگاه مرمت اشیاء تاریخی، ادامه ساماندهی اشیاء فرهنگی و تاریخی گنجینه فلک‌الافلاک اشاره کرد.
سلیمانی به ساماندهی و رفع مشکلات یگان حفاظت میراث فرهنگی به عنوان بازوان اجرایی حفاظت آثار تاریخی اشاره کرد و افزود: در اسرع وقت مسائل مربوط به یگان حفاظت میراث فرهنگی که با تلاش شبانه‌روزی در جهت حفظ آثار و امنیت موزه‌های استان تلاش می‌کنند را پی‌گیری خواهد نمود.
وی همچنین در حوزه صنایع دستی به پی‌گیری بازارچه‌های دائمی فروش صنایع دستی، پی‌گیری خوشه گلیم اشاره کرد و حمایت از دانشگده علمی کاربردی میراث افلاک را در راس امور خود دانست.
مدير كل میراث فرهنگی لرستان به موضوعات مهم در در حوزه گردشگری از جمله بازنگری و اجرایی نمودن طرح‌های مطالعاتی گردشگری استان و مناطق نمونه گردشگری، بازنگری طرح‌ها و مطالعات آبشارها و ساماندهی ان‌ها، ایجاد بانک اطلاعات گردشگری، فعالیت در حوزه‌های اکوتوریسم، ژئوتوریسم و توریسم ورزشی(اسپرت توریسم)، تعامل سازنده با انجمن‌های مردم‌نهاد و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آن‌ها اشاره نمود و توجه ویژه به این حوزه را در راس سیاست‌های خود برشمرد.
سلیمانی به وضعیت اداره کل میراث فرهنگی اشاره کرد و انتقال آن به محل سربازخانه در مجاورت قلعه فلک الافلاک را به عنوان یکی از مطالبات جدی نيروهاي اين نهاد خواند و افزود: طبق صحبت‌هایی که با استاندار و معاون عمراني شده، استاندار در این قضیه پیش‌قدم است، تمام تلاش خود را در اجرای هر چه سریع‌تر این امر و تعین تکلیف مطالبه کارکنان با توجه به مشکلات ایاب و ذهاب آن‌ها به کار خواهم برد.
قابل ذكر است محل اداره كل ميراث فرهنگي لرستان در فروردين 1392 پس از تخريب ساختمان پيشين، از حريم شمالي قلعه فلك‌الافلاك به محل كنوني واقع در شمال شرقي شهر خرم‌آباد منتقل شد.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 محمد.ن 1394-05-29 07:36
یه سوال از مسئولین محترم
چرا تا الان قلعه فلک الاافلاک ثبت جهانی نشده(به ثبت سازمان یونسکو نرسیده)؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#2 ز-بهاروند 1394-05-29 08:58
ادارات میراث فرهنگی بیشتر استانهای کشور در مجاورت و نزدیکی آثار و بناهای تاریخی شاخص قرار دارند و این امر هیچگونه جای تعجبی ندارد
نقل قول کردن
#3 علی از خرم آباد 1394-05-29 09:00
بهترین کار ممکن انتقال ادراه میراث فرهنگی به حریم قلعه میباشد با تشکر از آقای سلیمانی ،امیدوارم به وعده ای که دادن عمل کنند
نقل قول کردن
#4 جمیله نظارتی 1394-05-29 09:10
یه نظر من که انتقال اداره میراث فرهنگی به حریم قلعه مقایر با آزادسازی حریم ثلعه تاریخیفلک الافلاک هست استاندار قبلی به خاطر اینکه قلعه ثبت جهانی شود ساختمان سابقمیراث فرهنگی را تخریب کرد
نقل قول کردن
#5 سامانی 1394-05-29 10:07
مشکلات ایاب و ذهاب کار کنان :lol:
نقل قول کردن
#6 سپهر 1394-05-29 11:22
اين يعني اينكه ديگه نبايد منتظر ثبت جهاني قلعه فلك الافلاك باشيم!اي خدا...
نقل قول کردن
#7 میراثی 1394-05-29 15:54
اینها ربطی به ثبت جهانی نداره‌ . ساختمون سربازخونه خودش اثر تاریخیه و اگه میراث فرهنگی به اونجا منتقل بشه مشکلی برای ثبت جهانی پیش نمیاد. اما اگر ساختمان نوساز و ثبت نشده باشه تاثیر داره. بیشتر ادارات میراث فرهنگی در ساختمانهای میراث فرهنگی و یا مجاورت اونها قرار دارن تا دسترسی به اونها راحت تر باشه. مثلا اگه یکی از همکاران بخواد بره قلعه برای انجام کاری باید زمان زیادی صرف رفت و آمد کنه . بیایید عادلانه فکر کنیم. عبور از مسیر طولانی و ترافیک بیشتر و ....
نقل قول کردن
#8 کارشناس 1394-05-30 05:27
انتقال میراث فرهنگی به نزدیکی بافت تاریخی خرم آباد مطالبه قانونی و به حق است ،و ربطی هم به مشکلات کارمندان ندارد میراث نگهبان بافت تاریخی است و این اداره در مکان قبلی خود که همان سربازخانه بود هویت خود رابه خوبی نشان می داد ،نه در مکانی دور افتاده مانند اکنون که انگیزه میراث داران رو ازشون گرفته ، انتقال و استفاده از سربازخانه نه تنها خدشه ای به ثبت قلعه وارد نمیکند بلکه کاربری بسیار متناسبی به این بتای تاریخی خواهیم داد
نقل قول کردن
#9 کیوان 1394-05-30 12:13
اون ساختمانها قرار شد بشن موزه. این چه کاریه تو رو خدا بس کنیید همه تلاش برای ازادسازی قلعه الان قسمت اداری میراث فرهنگی دوباره برود اونجا؟ برید ادارتون ببرید کنار پل شاهپوری که کاملا تخریب شده و حواستون به اونجا باشه. اصلا ادارتون رو ببرید داخل خود قلعه
نقل قول کردن
#10 رامین 1394-05-30 14:33
ااقا خواهش می کنم پیگیر ثبت جهانی قلعه باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا