یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون توسعه مديريت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: اعتباري که براي آزاد‌سازي و ساماندهي قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد اختصاص داده شد، متأسفانه به دليل فراهم نبودن شرايط و زيرساخت‌هاي لازم، اين مبلغ بدون استفاده به سازمان ميراث فرهنگي کشور برگشت.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی لرستان، "سميع‌الله حسيني‌مکارم" ظهر چهارشنبه 28 مردادماه در مراسم توديع و معارفه مدير کل ميراث فرهنگي لرستان با بيان اين که سال گذشته 3 ميليارد تومان اعتبار براي ساماندهي حريم قلعه فلک‌الافلاک در اختيار اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري لرستان قرار داده شد، اظهار داشت: متأسفانه به دليل فراهم نبودن شرايط و زيرساخت‌هاي لازم اين مبلغ بدون استفاده توسط اعتبار ساماندهي حريم قلعه فلک‌الافلاک بدون استفاده به سازمان برگشت!/ عكس جالب مدير كل سابق و جديدمسئولان استان لرستان به سازمان ميراث فرهنگي کشور برگشت داده شد.
وي ظرفیت‌های فراوان تاريخي و گردشگري استان لرستان را به عنوان نقطه قوتی در کشور شمرده و خواستار توجه ویژه و بیش‌تر استانداری به بحث اعتباری این اداره کل گردید.
حسینی لرستان را استانی منحصر به فرد به لحاظ قدمت تاریخ و تمدن برشمرد و اظهار کرد‌: باستان‌شناسان معتقدند لرستان از نخستین مکان‌های است که بشر تمدن را آغاز کرده است‌.
وی تصریح کرد‌: این در حالی است که این استان از زمان گذشته تا کنون کریدور ارتباطی بین فلات مرکزی، بین‌النهرین، شمال و جنوب بوده است.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری گفت‌: با وجود ظرفیت‌های عظیم گردشگری و شرایط بسیار خوب تمدن لرستان متاسفانه امروزه معضل بیکاری دغدغه‌ای آزار‌دهنده برای جوانان لرستان شده و این در حالی است که اشتغال در این استان لازمه توسعه است‌.
حسيني با تاکید بر این که لرستان نیازمند اراده قوی و محکم دستگاه‌های اجرایی برای حفظ و نگه‌داری میراث کهن آن است افزود‌: در حال حاضر 200 تپه تاریخی در محوطه سد سیمره لرستان وجود دارد و این بیانگر تمدن دیرینه این استان و پشتوانه بزرگی برای گردشگری لرستان است‌.
وی در ادامه قلعه فلک‌الافلاک را از فاخرترین بناهای تاریخی ایران برشمرد و گفت‌: آثار باستانی منحصر به فرد لرستان‌‌، پل‌های تاریخی و طبیعت مطلوب لرستان مناسب‌ترین شرایط توسعه گردشگری در این استان هستند.
در پايان اين مراسم با تقدير از تلاش‌هاي "محمدرضا اماني" طي مدت سرپرستي كه به افتخار بازنشستگي نائل گرديد، "غلام‌رضا سليماني" فرماندار سابق سلسله به عنوان سرپرست جديد ميراث فرهنگي لرستان معرفي شد.
سلیمانی سرپرست جدید میراث فرهنگی لرستان دارای مدرک تحصیلی كارشناسي عمران و کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی شهری است. وي دانشجو دکترای برنامه‌ریزی شده است كه از 1388 تا 1391 شهردار 2 شهر در استان مركزي، پس از آن تا 11 اسفندماه 1392 مدیر دفتر فنی استاندار استان مرکزی و از 18 اردی‌بهشت 1393 تا کنون نيز فرماندار شهرستان سلسله در استان لرستان بوده است.
منبع: موج و ايرنا
_____________________________

پایگاه خبری یافته: تصوير زير مربوط به 9 فروردين 1394 هنگام بازديد عبدالرضا مهاجري‌نژاد (نفر دوم از راست) مدير كل سابق از ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان‌ سلسله است كه غلام‌رضا سليماني (نفر اول از راست) فرماندار اين شهرستان نيز كنار او ديده مي‌شود.
چه كسي حدس مي‌زد كه حدود 5 ماه پس از گرفته شدن اين عكس، فرماندار سلسله، سكان‌دار ميراث فرهنگي لرستان شود و جاي مهاجري را بگيرد؟!
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 مجید 1394-05-29 08:33
واقعا مایه آبروریزیه..آخه یعنی چه معنی داره اعتبار تقدیم کردن گفتن نمیخاییم.
نقل قول کردن
#2 میلاد 1394-05-29 09:26
چرا سپاه و ارتش حریم قلعه رو آزاد نمیکنن??? دانشگاه لرستان رفت، میراث فرهنگی هم رفت فقط سپاه و ارتش موندن
نقل قول کردن
#3 سپهر 1394-05-29 11:20
واقعا ادم حرفش نمياد با اين كارهاي عجيب و غريبي كه ميخوان انجام بدن!پس ديگه مردم خرم اباد و عاشقان تاريخ و تمدن لرستان بايد بي خيال ثبت جهاني فلك الافلاك بشن.
نقل قول کردن
#4 همشهری 1394-05-29 16:24
افرین به این مسئولي که توان جذب اعتبار سه میلیارد تومانی را نداشته ایا کسی نباید از این مدیر بپرسد به چه علت اعتبار را دست نخورده برگشت دادی ای وای بر این همه بی تدبیری.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا