یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در نشستی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندی لرستانی به عنوان رییس شورای عالی انجمن خوش‌نویسان ایران انتخاب شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان بروجرد، "جواد بختیاری‌" از اساتید برجسته خوش‌نویسیجواد بختیاری رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و خط نستعلیق معاصر ایران است و در خط نستعلیق به دارنده "خط طلایی" شهرت دارد و اکنون به‌ عنوان رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران انتخاب شده است.
وی در سال 1376 برنده جشنواره جهانی خوش‌نویسی تهران شد و ده‌ها نمایشگاه معتبر در ایران، ترکیه، ایتالیا، چین، پاریس و کشورهای دیگر ترتیب داده است.
آثار خوشنویسی وی در قالب کتاب‌ها و مجموعه‌های مختلف به چاپ رسیده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به "طرب‌نامه عشق"، "سخن عشق"، "شور مستی" و "کتیبه" اشاره کرد.
شهرستان بروجرد با داشتن بیش از 60 هنرمند ممتاز و 14 هنرمند فوق ممتاز خوش‌نویسی و داشتن هنرمندانی توانمند سهم به‌سزایی در ایجاد هنر ایرانی و اسلامی در لرستان و کشور دارد.
جواد بختیاری‌ متولد ۱۳۳۵ در بروجرد است. او فارغ التحصیل رشته الکترونیک از دانشگاه شیراز و نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا تهران است.
او در خانواده‌ای اهل ذوق و هنر به دنیا آمد. کودکی و نوجوانی خود را در بروجرد گذراند و با حمایت پدر به فراگیری هنر نقاشی روی آورد. تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه شیراز و با رشته الکترونیک آغاز کرد، اما تمایلش به هنر بیش از رشته‌های فنی بود به همین دلیل پس از  پایان تحصیلات خود در رشته الکترونیک در سال ۱۳۵۷ وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و در رشته نقاشی و هنرهای تجسمی به تحصیل پرداخت.
بختیاری علی‌رغم تحصیل در رشته نقاشی با دیدن آثار یکی از بزرگان، مجذوب خط نستعلیق شد و به این عرصه وارد شد و مراحل فراگیری خوشنویسی را مشتاقانه و به سرعت پیمود تا موفق به کسب درجه استادی در خط نستعلیق گردید.
برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در داخل و خارج از کشور از دیگر فعالیتهای وی است که از آن جمله می‌توان به نمایشگاه‌های زیر اشاره نمود:
- موزه هنرهای معاصر در سال ۱۳۶۳
- اسلام آباد در سال ۱۳۶۳
- انجمن فرهنگی ایران – آلمان در سال ۱۳۶۴
- موزه هنری آنکارا در سال ۱۳۶۷
- موزه هنری استانبول در سال ۱۳۶۷
- نمایشگاه آبرنگ آتن در سال ۱۳۶۷
- مرکزفرهنگی یونسکو پاریس در سال ۱۳۶۷
- لندن در سال ۱۳۶۸
- موزه رضا عباسی در سال ۱۳۷۰
- گالری شاجانیان اصفهان در سال ۱۳۷۰
- کاخ فرهنگی پکن در سال ۱۳۷۰
- موزه هنرهای زیبا دهلی نو در سال ۱۳۷۱
- گالری هرتیاژ – کانبرا در سال ۱۳۷۳
- گالری شخصی تهران در سال ۱۳۷۴
- فورنی ودوسپرا ایتالیا در سال ۱۳۷۵
- و نمایشگاه و فعالیت گسترده دیگر
 

 

دیدگاه‌ها  

#1 فرخ 1394-05-24 22:14
خدایی توی اسم بردن هم مغرضانه رفتار میکنید ...
بگذریم دردکهنه ای که درمانی نیست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا