یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

کنسرت موسیقی گروه نوای سیمره به خوانندگی و سرپرستی مهران غضنفری، در میان استقبال پرشور مردم نورآباد برگزار شد.
به گزارش یافته، شب‌ پایانی کنسرت گروه موسیقی نوای سیمره با نام «بلوط» شامگاه جمعه 24 مردادماه ساعت 21 در نورآباد و با حضور جمعی از فعالان محیط‌ زیست و مظفر افشار ملقب به پدر بلوط لرستان برگزار شد.
کنسرت نوای سیمرع  نورآباد
در این کنسرت که به نام "بلوط برشته" و برای همدردی با طبیعت و فاجعه حریق جنگل‌های بلوط لرستان به خصوص کوهدشت برگزار شده بود، داوود رضایی با کمانچه و تنظیم قطعات، مجید دولتشاهی با تار، علیرضا کاظمی با سنتور، اکبر خسروی با تارباس، میلاد جمشیدی با سرنا، بابک شکری با تنبک و مهران غضنفری با سنتور و خوانندگی هنرنمایی کردند.
کنسرت نوای سیمرع  نورآبادغضنفری شاعر، نوازنده و خواننده گروه سیمره ترانه‌های مشق پرواز، سیم آخر، آواز ساریخانی، دو کموتر، خولیخاو، یار گیونی، ساز بی‌دنگ، هفت آسمو، طلوع، خالو ریویار، سیت بیارم، گرجی، قفس و آواز (بلوط برشته) را اجرا کرد.
آواز (بلوط برشته) که در مایه دشتی برگزار شد حال و هوای خاصی به حاضرین در سالن داد؛ مظفر افشار که با شنیدن این تصنیف اشک می‌ریخت به دعوت مهران غضنفری روی صحنه رفت و مورد تشویق و تجلیل توسط گروه سیمره قرار گرفت.
افشار نیز که به‌شدت تحت تأثیر سرودها قرار گرفته بود، به‌پاس حمایت‌های گروه سیمره از بلوط و ترویج فرهنگ طبعت دوستی لوح تقدیری به غضنفری و دو اصله نهال بلوط به گروه موسیقی و مهران غضنفری اهداء کرد.
غضنفری در ادامه ضمن ابراز خوشحالی از پیوستن به حامیان محیط‌زیست، طی سخنان کوتاهی گفت: ازاین‌پس تمام اجراهای گروه نوای سیمره با هدف پاسداشت محیط‌زیست برگزار خواهد شد و در اولین اقدام، شهریور ماه کنسرتی را به نام (کشکان) در خرم‌آباد برگزار خواهیم کرد.
وی همچنین به دعوت از گروه سیمره برای اجرای کنسرت در ارمنستان اشاره کرد و گفت: این دعوت توسط یکی از علاقه‌مندان اهل نورآباد که مقیم ارمنستان است صورت گرفت.
در بخش دیگری از کنسرت "عزیز کلهر" از شاعران برجسته لرستان، اشعاری را تقدیم حضار کرد.
قابل‌ذکر است کنسرت گروه موسیقی نوای سیمره با نام «بلوط» شامگاه پنج‌شنبه و جمعه 23 و 24 مردادماه ساعت 21 با همکاری انجمن موسیقی لرستان و اداره ارشاد و اسلامی شهرستان نورآباد در نورآباد برگزار شد.

کنسرت نوای سیمره  نورآباد
کنسرت نوای سیمره  نورآباداحمد  علیخانی

دیدگاه‌ها  

#1 امین عباسی 1394-05-24 10:18
خسته نباشید عرض میکنم به گروه فعال نوای سیمره و از این حرکت سنجیده و توامان با تدبیرشان در پاسداشت محیط زیست کمال امتنان بعمل میآید
همچنین از مهندس افشار پدر بلوط ایران بپاس زحماتشان هم کمال تشکر بعمل می آید.
نقل قول کردن
#2 میم .مستمر 1394-05-24 13:48
زبانم قاصر و واژه هایم مسکوتند
شرح این حماسه در نای این صفحات صدا نخواهد شد
احسنت به بلوط
احسنت به نوای سیمره ی بلوط
درود به پدر بلوط
درود به مهران و حنجره ی حزینش
درود به یافته های نو به نوی یافته که هر کدام اکتشافی سترگ و سالمندند
درود به اتحاد رضا و عبدالرضا که پرچمی پایدار بر بلندای یافته را به اهتزار گذارده
نقل قول کردن
#3 مجتبی جباری 1394-05-25 09:58
از اینکه خواننده این گروه توانسته از شاعر برجسته و رنج دیده استاد عزیزکلهر پدر شعر وحشت ایران استفاده کرده مایه فخر همه ماست
ای کاش فرصتی میشد از این شاعر که فلسفه و شعر وهنر مدرن را در آمیخته تجلیل می شد ای کاش همه می دونستیم با مرگ امثال عزیزکلهر لرستان چه کسانی را از دست خواهیم داد بیایید قدر کلهر ها را بدانیم
با احترام مجتبی جباری استاد دانشگاه خراسان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا