یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم گرامی‌داشت روز خبرنگار در لرستان در حالی برگزار شد که در این مراسم از هیچ خبرنگاری تقدیر به عمل نیامد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم گرامی‌داشت روز خبرنگار در مرکز استان لرستان در حالی برگزار شد که در میان بخش‌های مختلف برنامه به رغم در نظر گرفتن چندین سخنرانی هیچ بخشی برای تقدیر از زحمات یک ساله خبرنگاران در نظر گرفته نشد.
این مراسم با حاشیه‌های در نوع خود جالبی برگزار شد که از همان ابتدا گریبان این برنامه را گرفت. تغییر چند باره محل برگزاری مراسم نخستین حاشیه مراسم روز خبرنگار بود تا در پیامک‌ها و تلفن‌های مکرر این مراسم بین دو محل سالن علامه طباطبایی و هتل سالیز خرم‌آباد پاسکاری شود و در نهایت این برنامه شامگاه گذشته در هتل سالیز بدون حضور سخنران اصلی برگزار شد.
عدم حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در این مراسم یکی از نکات قابل تامل برای خبرنگاران بود، چرا که حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی همواره در مراسم هر ساله روز خبرنگار به عنوان حامی اصلی اصحاب رسانه حضور می‌یافت و در کنار خبرنگاران بود، اما امسال جای خالی وي در این مراسم از سوی خبرنگاران احساس شد.
این غیبت معنادار نماینده ولی فقیه در استان لرستان در حالی رخ داد که روز قبل از برنامه، حجت‌الاسلام میرعمادی به عنوان سخنران اصلی مراسم روز خبرنگار اعلام شده بود.
یکی دیگر از این حاشیه‌های این برنامه عدم تجلیل از خبرنگاران حتی با دادن یک لوح تقدیر بود تا این سوال در ذهن خبرنگاران نقش ببندد چرا در روزی که به نام آن‌هاست حتی یک تقدیر خشک و خالی هم از خبرنگاران یا دست کم پیشکسوتان حوزه رسانه استان صورت نگرفت؟ این موضوع در حالی رخ داد که پیش از برگزاری مراسم مسئولان ارشاد از تقدیر ۴۰۰ خبرنگار و پیشکسوت مطبوعات استان خبر داده بودند.
عدم تقدیر از خبرنگاران در حالی رخ داد که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان وعده کرد به زودی هدیه روز خبرنگار به حساب مدیران مسئول واریز می‌شود تا امسال نیز هدیه روز خبرنگار به این روز نرسد.
سخنرانی طولانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز خبرنگار از دیگر حواشی این مراسم بود تا خبرنگاران در روزی که به نام آن‌ها بود دوباره مجبور به نوشتن و تنظیم خبر شوند. هر چند سخنرانی طولانی حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان با سخنرانی نسبتا کوتاه و گزیده سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان تا حدودی جبران شد.
حاشیه دیگر این مراسم طرح موضوع شکایت شهرداری خرم‌آباد از یکی از خبرنگاران همزمان با ۱۷ مرداد‌ماه و روز خبرنگار بود، موضوعی که با طرح از سوی اصحاب رسانه و مدیرخانه مطبوعات و وعده حسن آذری عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد برای پی‌گیری مواجه شد تا خبرنگاران دلگرم شوند که دست کم تنها رهاورد مراسم روز خبرنگار رفع پی‌گیری حقوقی از این همکار رسانه‌ای باشد.
شعر‌خوانی یکی از شاعران طنز‌پرداز استان در این مراسم نیز در نوع خود جالب و قابل تامل بود تا این شاعر در «روز خبرنگار» اشعاری در مورد تبلیغات انتخاباتی کاندیداها، کت و شلوار، دماغ و ... بخواند!
تجلیل از خانواده شهدای خبرنگار شهید محمود صارمی و شهید علی‌رضا حیدریان از دیگر بخش‌های این مراسم بود تا برنامه دقایقی با شعرخوانی مادر شهید حیدریان برای فرزند شهیدش مزین و معطر شود.
 
خبرنگاران در حاشیه، حتی در روز خبرنگار/ تجلیل غريبانه از خبرنگاران شهرستان دورود
در حاشیه شورای اداری از خبرنگاران شهرستان دورود تجلیل شد و این در شرایطی بود که خبرنگاران این شهرستان در روزی که به نام خبرنگار نام‌گذاری شده است، هم در حاشیه بودند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان دورود که همزمان با 17 مرداد روز خبرنگار برگزار شد از خبرنگاران این شهرستان با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.
تجلیل از خبرنگاران در شهرستان دورود در حالی صورت گرفت که دستور کار اصلی جلسه شورای اداری این شهرستان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بود و تنها در انتهای این مراسم با اهدای لوح سپاسی از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد و این در شرایطی بود که شاید جامعه مطبوعات و رسانه انتظار داشتند تا در روزی که به نام خودشان در تقویم نام‌گذاری شده است از حاشیه به متن تبدیل شوند و به تنهایی دستور کار یک جلسه قرار گیرند.
شاید اگر مراسمی از سوی متولیان امر با محوریت روز خبرنگار در شهرستان دورود برگزار و مسئولان ارشد شهرستان پای درد دل‌های این قشر از جامعه می‌نشستند، اندکی از کوله بار خستگی یک ساله این گروه کاسته و انگیزه بیشتری برای ادامه مسیر در این حرفه خطیر به وجود می‌آمد.
 
مراسم روز خبرنگار در لرستان و حكايت سال به سال دريغ از پارسال
در هر 3 شهر خرم‌آباد، بروجرد و دورود، مراسم روز خبرنگار با بي‌توجهي يا كم‌توجهي مسئولان نسبت به خبرنگاران و روز خبرنگار برگزار شد. مسئولاني كه در طول سال براي هر كس و هر چيز جشن تقدير مي‌گيرند آيا عار دارند كه در اين يك روز يك لوح تقدير كه هزينه كاغذ آن 100 تومان است تهيه كرده و خستگي را از تن خبرنگاران لرستاني به در آورند؟
اين در شرايطي است كه تا همين چند سال پيش مراسم روز خبرنگار به شكل آبرومندي و در شأن خبرنگاران برگزار مي‌شد و حتي استاندار لرستان نيز به شخصه تقديرنامه‌هايي به خبرنگاران مي‌داد، اما مشخص نيست چرا رسوم جديد از جمله سخنراني‌هاي طولاني و نيز دادن شام و نهار، جاي برگزاري مراسم واقعي تقدير را گرفته است؟!
آيا صدا زدن يك خبرنگار براي بالا رفتن از سكو در مراسم روز خبرنگار و دادن يك لوح تقدير جلوي جمع به او، تا اين حد براي مسئولان در استان ما دشوار و زمان‌گير است كه چند سال است از انجام آن عاجز هستند؟ پس چطور ما خبرنگاران هر روز خودمان را به محل جلسات اين مسئولان مي‌رسانيم و خبرهاي آن‌ها را در طول سال بدون هيچ اعتراضي منتشر مي‌كنيم اما اين عزيزان كم‌لطف حتي يك روز هم براي ما وقت ندارند يا شايد هم از برنامه‌ريزي براي برگزاري جلسه‌ي تقدير عاجز هستند؟!
اي كاش مرجعي پيدا شود و با رصد دقيق رسانه‌هاي لرستان، كار خوب را از بد تشخيص داده و تفاوتي بين خوب و بد در اين عرصه قائل شود تا بيش از اين شاهد بي‌ساماني رسانه‌ها و خبرنگاران لرستان نباشيم و حق كسي در اين ميان پايمال نشود.
متاسفانه برخي سودجو خوب دريافته‌اند كه تقريبا هيچ نظارتي بر رسانه‌ها و افراد حاضر در اين عرصه در استان ما صورت نمي‌گيرد، لذا روز به روز بر شمار كساني كه وارد اين عرصه مي‌شوند بدون اين كه كم‌ترين دانشي در اين زمينه داشته باشند، افزوده مي‌گردد و اين‌جاست كه خبرنگاران واقعي لرستان حتي در روز خبرنگار نيز غريب هستند ...

 

دیدگاه‌ها  

#1 علیرضا مرادی 1394-05-18 07:40
متاسفانه برخي سودجو خوب دريافته‌اند...
متأسفم برای نویسنده این متن خبرنگاری مثلاً؟
نقل قول کردن
#2 وبگرد 1394-05-18 09:01
سلام :
برادر يه حرفاي ميزني!
خبرنگاري هم شد كار؟
با همه چي كار داريد ، تو كار همه سرك مي كشيد، به همه چي گير ميديد ، ديگران را آگاه ميكنيد و ...
انتظار تقدير هم داريد ؟
بابا تو ديگه كي هستي ؟؟؟
نقل قول کردن
#3 انجمن صیانت از رسانه ها وخب 1394-05-18 14:34
عالی بود .
نقل قول کردن
#4 بابک 1394-05-18 20:21
تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران عرصه مقدس قلم وافسوس از بی برنامه گی برای تجلیل از این قشر فهیم ایکاش اكثر خبرنگاران اینقدر در مضیقه مالی نبودند تا هر آنچه مردم ميخواهند بنویسند نه هر آنچه رپرتاژ است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا