یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت گاز استان لرستان نسبت به وضعیت دودکش‎ها به مشترکین هشدار داد.
به گزارش یافته، ملک‌محمد منصوری با اشاره به این که عامل بیشتر مرگ‎های خاموش در استان به صورت مستقیم به «دودکش» مرتبط است گفت: با توجه به سرد شدن هوا مشترکین اقدام به استفاده از بخاری نموده‎اند و می‎بایست جهت حفظ ایمنی وضعیت دودکش‎ها را کنترل نمایند.
منصوری یادآور شد: دومین عامل نیز که مورد غفلت قرار می‎گیرد مساله تهویه نامناسب است.
رئیس ایمنی‌، بهداشت و محیط زیست شرکت گاز استان ضمن تاکید بر این که مشترکین بایستی به تهویه به عنوان یک پارامتر حیاتی توجه ویژه داشته باشند، تصریح نمود: متاسفانه در استان توجه چندانی به وضعیت دودکش نمی‎شود به طوری‎که سال‎های گذشته شاهد حوادث منجر به فوت به دلیل عدم توجه به وضعیت دودکش بوده‎ایم.
وی افزود: در واحدهای کوچکی که از بخاری، پکیج یا آب‎گرم‎کن استفاده شده نباید به خاطر صرفه‎جویی در مصرف انرژی دریچه‌های تهویه را ببندیم و چنان‌چه در واحدهای مسکونی کوچک مشترکین بخواهند از تجهیزات گرمایشی کوچک استفاده نمایند بایستی به لحاظ تایید ایمنی با نظام مهندسی هماهنگ شود‌.
منصوری با بیان این که نصب غیر‌اصولی دودکش، استفاده از دودکش‎های غیر استاندارد و استفاده از یک دودکش برای چند وسیله را از جمله عوامل مرگ‎های خاموش مرتبط با دودکش برشمرد و اظهار داشت: عدم تهویه مناسب در ساختمان نیز ممکن است موجب کمبود اکسیژن و مرگ خاموش شود.

منبع: محسن اصل‌مرز - روابط عمومي شركت گاز لرستان



دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1393-07-30 22:58
سلام. چرا در مورد افزایش نجومی قبض های گاز چیزی نمی گویند؟؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا